Δωρεάν Μετακίνηση Ανέργων στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

Συνεντεύξεις

Οι γεύσεις της Ελλάδας αποκτούν κοινωνικό χαρακτήρα από την WISE GREECE.

rejoin wise greece foto1

Περισσότεροι από 100 έλληνες παραγωγοί και 700 ελληνικά προϊόντα ενώνονται κάτω από τη στέγη της Wise Greece, με σκοπό να αναδείξουν το πρόσωπο της Ελλάδας που βοηθά, που νοιάζεται, που προσφέρει και δημιουργεί. H Wise Greece δεν αναδεικνύει απλά το γαστρονομικό πλούτο της Ελλάδας, με το να βοηθάει τους έλληνες παραγωγούς να προωθήσουν τα προϊόντα τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Πολύ περισσότερο εξασφαλίζει φαγητό για συνανθρώπους μας που σήμερα το έχουν ανάγκη. Η Μελίνα Ταπραντζή, ιδρύτρια και επικεφαλής της κοινωνικής επιχείρησης Wise Greece μας λέει την ιστορία της.

Η Wise Greece είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και δραστήριες κοινωνικές επιχειρήσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα. Πείτε μας λίγα λόγια τη Wise Greece και για τον στόχο της.

Η Wise Greece είναι μια κοινωνική επιχείρηση, που προωθεί τα ελληνικά προϊόντα σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ χρησιμοποιεί όλα τα κέρδη από τις πωλήσεις τους, για να αγοράσει τρόφιμα και να τα διαθέσει σε άστεγους και παιδιά, που έχουν πραγματική ανάγκη στις ημέρες μας.

Έτσι, ο σκοπός είναι διπλός! Από τη μια πλευρά, ενισχύονται οι πωλήσεις των Ελλήνων παραγωγών, προωθώντας παράλληλα τις αξίες της ελληνικής διατροφής σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα επιτελείται ένα σημαντικό κοινωνικό έργο, αφού εξασφαλίζουμε το πιο βασικό αγαθό για τους συνανθρώπους μας… τη διατροφή!


Πότε ξεκίνησε η Wise Greece και πώς το οραματιστήκατε;

Δυστυχώς αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, περισσότεροι από 3.000.000 Έλληνες βρίσκονται στα όρια της φτώχιας, περισσότεροι από 500.000 άνθρωποι βασίζονται αποκλειστικά στα συσσίτια για να βρουν ένα πιάτο φαγητό και σχεδόν 700.000 παιδιά αδυνατούν να έχουν έστω και ένα σνακ στο σχολείο… Εάν σε αυτούς τους αριθμούς, προσθέσουμε το τεράστιο προσφυγικό θέμα που αντιμετωπίζουμε, τότε η κατάσταση αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι είναι τραγική. Ταυτόχρονα, υπάρχει τεράστια έλλειψη τροφίμων στα ιδρύματα ή τα ορφανοτροφεία, με αποτέλεσμα η βασική τροφή για τους ανθρώπους να είναι τα ζυμαρικά, το ρύζι και τα όσπρια, χωρίς να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα βασικό αγαθό όπως το ελαιόλαδο, λόγω κόστους. Από την άλλη πλευρά, έχουμε τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, τους μικρούς έλληνες παραγωγούς με τις οικογενειακές επιχειρήσεις, που παράγουν εξαιρετικά προϊόντα, αλλά δεν ξέρουν ή πολλές φορές δεν μπορούν να προωθήσουν σωστά τα προϊόντα τους στην Ελλάδα, πόσο μάλλον στο εξωτερικό… Οπότε σκεφτήκαμε γιατί δεν συνδυάζουμε αυτά τα δύο; Να βοηθήσουμε τους μικρούς Έλληνες παραγωγούς να ενωθούν και να προωθήσουν σωστά τα προϊόντα τους, ενώ από την άλλη πλευρά να προσφέρουμε τρόφιμα σε συνανθρώπους μας στα όρια της φτώχιας.


Τα προϊόντα που πουλάτε που μπορούν να τα βρουν οι καταναλωτές και πώς καταφέρατε να πάτε στο εξωτερικό;

Τα προϊόντα μας μπορεί κανείς να τα βρει σε παντοπωλεία, mini market, delicatessen, στο μαγαζί της γειτονιάς που προσπαθούμε να στηρίξουμε όλοι μαζί. Ταυτόχρονα, μπορεί κανείς να τα αγοράσει online.

Σχετικά με τις 8 χώρες που εξάγουμε τα προϊόντα, η αλήθεια είναι όσο και αν ακούγεται περίεργο, οι συνεργάτες μας βρήκαν εκείνοι! Στο εξωτερικό, η κοινωνική επιχειρηματικότητα και η φιλοσοφία του «αγοράζω κάτι και προσφέρω ταυτόχρονα» είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, οπότε αρκετές εταιρείες ψάχνουν για εταιρείες που υπηρετούν αυτή τη φιλοσοφία.

Σε περίπτωση που κάποιος αγοράσει ένα προϊόν με την επωνυμία του Wise Greece πως βοηθάει;

Αγοράζοντας ένα προϊόν με το μπλε σήμα Wise Greece, βοηθά κανείς με πολλούς τρόπους. Αφενός αγοράζει ένα ελληνικό προϊόν, άρα βοηθάει έναν μικρό έλληνα παραγωγό και κατ’ επέκταση την ελληνική οικονομία. Ταυτόχρονα, εφόσον τα κέρδη της η Wise Greece τα μετατρέπει σε τρόφιμα, έχει βοηθήσει έναν συνάνθρωπο να έχει ένα αξιοπρεπές πιάτο φαγητό.


Είναι αξιοθαύμαστο ότι μεγάλο μέρος των εσόδων σας πηγαίνουν σε ιδρύματα και ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη. Πώς προέκυψε αυτή η επιλογή σας από τη στιγμή που ήδη βοηθάτε τους έλληνες παραγωγούς;

Η Ελλάδα, που γέννησε την έννοια του φιλότιμου, δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη σε όλο αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Ο καλός κοινός σκοπός, ενώνει όλους τους παραγωγούς, και είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο να βλέπει κανείς φαινομενικά «ανταγωνιστές» παραγωγούς να συνεργάζονται κάτω από έναν καλό κοινό σκοπό. Οπότε σκεφτήκαμε, από τη στιγμή που υπάρχει τέτοιο τεράστιο πρόβλημα έλλειψης τροφίμων, γιατί να μη βάλουμε και εμείς το λιθαράκι μας στην επίλυση του προβλήματος και μάλιστα με αυτή μας την κίνηση να βοηθήσουμε διπλά τους παραγωγούς που μας υποστηρίζουν, μιας και τα τρόφιμα που πηγαίνουν στα Ιδρύματα, τα αγοράζουμε από τους παραγωγούς μας σε μεγάλες συσκευασίες.

Αυτή τη στιγμή πόσους παραγωγούς έχετε και πώς τους προσεγγίζετε ώστε να ενταχθούν στην κίνηση σας;

Στην αρχή ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο να πείσουμε τον οποιοδήποτε παραγωγό να υποστηρίξει την κίνηση Wise Greece και να έρθει κοντά μας… Μας πήρε περίπου 6 μήνες να πείσουμε τον πρώτο παραγωγό! Σήμερα, 100 παραγωγοί υποστηρίζουν την κίνηση Wise Greece, ενώ κάτω από την ομπρέλα μας βρίσκονται περισσότερα από 700 ελληνικά προϊόντα. Ο καλός σκοπός ενώνει, και είμαστε περήφανοι που έχουμε καταφέρει να έχουμε στην οικογένεια της Wise Greece εξαιρετικούς παραγωγούς, που τους διακρίνει ο επαγγελματισμός, το όραμα για τα ελληνικά προϊόντα και το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. Δεν είναι λίγες οι φορές, που οι παραγωγοί έρχονται μαζί μας σε διανομές τροφίμων σε Ιδρύματα ή σε μαγειρέματα που κάνουμε για άστεγους και γενικότερα ανθρώπους που έχουν ανάγκη…

Ag. Anna OrfanotrofeioΠώς μπορεί κάποιος πολίτης να σας βοηθήσει εθελοντικά;

Έχουμε μια λίστα με 50 εθελοντές που μας βοηθούν σε ότι κάνουμε (διανομές προϊόντων σε Ιδρύματα, παρασκευή γευμάτων για ανθρώπους που έχουν ανάγκη, συμμετοχή σε εκδηλώσεις κ.α.). Όποιος θέλει να μας βοηθήσει είναι ευπρόσδεκτος! Το μόνο που έχει να κάνει είναι να επικοινωνήσει μαζί μας, αφού επισκεφθεί το site μας www.wisegreece.com.

Αν κάναμε έναν απολογισμό, πόσα ιδρύματα έχετε βοηθήσει και πόσους τόνους φαγητού έχει δώσει;

Μέχρι σήμερα, σε περίπου 2,5 χρόνια λειτουργίας, η Wise Greece έχει καταφέρει να δώσει στα Ιδρύματα 4 τόνους τρόφιμα. Περισσότερες από 20.000 μερίδες φαγητού. Έχουμε προσπαθήσει να βοηθήσουμε μικρά Ιδρύματα, Ορφανοτροφεία, Κοινωνικά Παντοπωλεία ή Συσσίτια, τα οποία ακριβώς επειδή δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας, δε βρίσκουν εύκολα τρόφιμα για να δώσουν στους ωφελούμενούς τους. Έτσι, φροντίζουμε όχι μόνο να τους βοηθάμε με τρόφιμα, αλλά να προβάλλουμε και τις δράσεις τους, ώστε να ευαισθητοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι.

Τι να περιμένουμε από εσάς στο μέλλον;

Στόχος μας είναι να εκπαιδεύσουμε το κοινό, σε Ελλάδα και εξωτερικό, να κάνει όσο το δυνατόν πιο συνειδητές επιλογές στις αγορές του. Επιλέγοντας για παράδειγμα ελληνικά προϊόντα, ακολουθεί μια πιο υγιεινή μεσογειακή διατροφή, καθώς αυτά τα προϊόντα δεν είναι βιομηχανοποιημένα, δεν έχουν χρωστικές και συντηρητικά... Επιλέγοντας τα ελληνικά προϊόντα με το σήμα Wise Greece, βοηθάτε έναν άνθρωπο να έχει ένα αξιοπρεπές γεύμα…

 


Αποστόλης Ζαβιτσάνος
Υπεύθυνος Δημοσιογραφικής Τεκμηρίωσης

 

Οι τουρίστες “γίνονται” Έλληνες και βλέπουν την Ελλάδα έτσι όπως είναι μέσα από το Greeking.me.

rejoin greekingme1Το Greeking.me φέρνει μια διαφορετική προσέγγιση στο πολιτιστικό τουρισμό. Μια ιστοσελίδα η οποία μέσα από τις καινοτόμες υπηρεσίες της, μας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε και να ανακαλύψουμε από την αρχή, όχι μόνο της ιστορία της Ελλάδας, αλλά όλες τις εκφάνσεις της. Οι βιωματικές δραστηριότητες και διαδρομές που μας προτείνουν, παρουσιάζουν την αθέατη πλευρά της Αθήνας, την κουλτούρα, τον τρόπο ζωής και τη φιλοσοφία της. Η Άννα Μανιά και ο Νίκος Θεοδωρής ιδρυτές της startup Greeking.me, μας μίλησαν για την προσπάθεια τους, για τους στόχους τους και για την προσπάθεια τους να φέρουν τους επισκέπτες πιο κοντά στον ελληνικό πολιτισμό.

Πως προέκυψε να ξεκινήσατε μια startup πάνω στο κομμάτι του πολιτιστικού τουρισμού;

Το όλο εγχείρημα προέκυψε μέσα από ένα συνδυασμό διαπιστώσεων και εμπειριών. Από τη μια καταλαβαίναμε όλο και περισσότερο την εργασιακή “ζούγκλα” του ιδιωτικού τομέα καθώς και ότι πια, αυτό που σπουδάσαμε καθόλου δεν συνεπάγεται την εργασία που θα ακολουθήσουμε. Από την άλλη, μέσα από συζητήσεις και brainstorming, αντιληφθήκαμε ένα κενό στον κλάδο του πολιτιστικού τουρισμού, το οποίο θελήσαμε να καλύψουμε μέσα από μια καινοτόμο προσέγγιση. Οι προσδοκίες μας ξεκίνησαν και παραμένουν συγκεκριμένες: να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη επιχείρηση που να μας κάνει συνεχώς δημιουργικούς, να παρέχουμε καινοτόμες υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και να συνεισφέρουμε με τη σειρά μας στο τουριστικό προϊόν της χώρας και την τοπική οικονομία.

Περισσότερα...

Το Solidarity Mission μειώνει τη νεανική ανεργία.

rejoin solidarity incubator foto

Το Solidarity Mission είναι η νέα θερμοκοιτίδα που δημιουργήθηκε στην Αθήνα και έχει έρθει προκειμένου να υποστηρίξει τις νέες κοινωνικές επιχειρήσεις και κοινωνικές καινοτομίες. Σκοπός τους δεν είναι απλά να βοηθήσουν επιχειρήσεις, αλλά να λύσουν κοινωνικά προβλήματα και να δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας. Ο κ. Απόστολος Παπαλεξίου, ιδρυτής του κέντρου βιώσιμης κοινωνικής επιχειρηματικότητας Solidarity Mission μας μιλάει για την κοινωνική επιχειρηματικότητα, την θερμοκοιτίδα αλλά και τα μελλοντικά σχέδια της ομάδας του.

Γιατί ασχολήθηκες με την κοινωνική επιχειρηματικότητα;

Tο φθινόπωρο του 2012 είχα φύγει από την Ελλάδα προκειμένου να βρω ένα καλύτερο μέλλον στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ολλανδία. Η προϋπηρεσία μου ήταν στον τραπεζικό κλάδο και είχα πρακτική εμπειρία, οπότε βρισκόμουν εκεί για σπουδές με σκοπό να δυναμώσω το θεωρητικό μου υπόβαθρο και ενταχθώ ομαλά στο σύστημα μιας νέας χώρας. Παρακολουθούσα ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα πάνω στα χρηματοοικονομικά παράγωγα. Σύντομα όμως άρχισα να επιβεβαιώνω αυτό που είχα διαπιστώσει από την επαγγελματική μου εμπειρία. Το σύγχρονο οικονομικό σύστημα έχει αποτύχει και δεν εκφράζει τις προσωπικές μου αξίες, προάγει τον ανταγωνισμό και την αδικία, ενώ βιώνουμε τις συνέπειες του κακού σχεδιασμού του.

Έτσι λοιπόν αποφάσισα να διακόψω τις σπουδές μου και ξεκίνησα μια αναζήτηση σχετικά με το πώς θα μπορούσε να είναι η οικονομία πιο ηθική και πως θα μπορούσε να λειτουργεί προς όφελος όλων προάγοντας τη δικαιοσύνη. Μέσα από αυτή την αναζήτηση άρχισα να ανακαλύπτω τις κοινωνικές επιχειρήσεις και προς έκπληξη μου είδα ότι αυτός ο τομέας αναπτύσσεται και στην Ελλάδα. Ξεκίνησα να επισκέπτομαι φεστιβάλ και συνέδρια κοινωνικής οικονομίας στην Ελλάδα, να μιλάω με ανθρώπους που κάνουν τα πρώτα τους βήματα και να βλέπω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Τότε σχεδιάσαμε το αρχικόsite του SolidarityMission, το οποίο ήταν κυρίως ένα ευρετήριο κοινωνικών δομών αλληλεγγύης. Όμως είχαμε ελάχιστες καταχωρήσεις και σε πολύ μεγάλο βαθμό οφειλόταν στη δυσκολία να εμπιστευτούν τις προθέσεις μας. Τα πράγματα στην Ελλάδα δεν ήταν ακόμη έτοιμα για κάτι τέτοιο. Παράλληλα με το site βοηθούσαμε εθελοντικά κοινωνικούς επιχειρηματίες, οι οποίοι ήταν στο ξεκίνημα τους ή που είχαν ήδη ξεκινήσει και θέλανε να αναπτυχθούν. Κάποιοι από αυτούς είναι πλέον στενοί συνεργάτες μας. Αφού προηγήθηκαν όλα τα παραπάνω πήρα την απόφαση να επιστρέψω στην Ελλάδα και να συμβάλλω σε αυτή την κοινωνική αλλαγή. Για ενάμισι χρόνο περίπου υποστηρίζαμε κοινωνικούς επιχειρηματίες και παράλληλα κάναμε έρευνα πάνω στο τι λειτουργεί και τι όχι, πως μπορεί μια ομάδα να επιτύχει και τι κάνει μια κοινωνική επιχείρηση βιώσιμη. Όλη αυτή η συλλογή πληροφοριών μας έδωσε την δυνατότητα να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα “Incubator-Θερμοκοιτίδα Κοινωνικών Επιχειρήσεων”.

Πώς συγκεντρώθηκαν τα μέλη της ομάδας του Solidarity Mission;

Τα άτομα που αποτελούν την ομάδα τουSolidarityMission, είναι άνθρωποι που τους γνώρισα την τελευταία τριετία. Αυτή η αλλαγή στη ζωή μου, αλλαγή νοοτροπίας, καριέρας και τρόπου σκέψης με οδήγησε στο να γνωρίζω νέα άτομα με τους οποίους εκτός από καλοί φίλοι είμαστε πλέον και συνεργάτες. Γνωρίζουν όλοι τους σε βάθος το αντικείμενό τους, είναι καταξιωμένοι στον χώρο τους και έχουν έντονο το κοινωνικό ενδιαφέρον.

Βλέποντας το βιογραφικό σου δεν μπορούσα να μην παρατηρήσω ότι τόσο οι εταιρείες όσο και η προϋπηρεσία σου είναι αξιοπρόσεκτες. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους συνεργάτες σου. Για ποιο λόγο αποφάσισες να αφήσεις το πολλά υποσχόμενο μέλλον και να ασχοληθείς με έναν τομέα που δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά στην Ελλάδα και πρακτικά να μπεις σε αχαρτογράφητα νερά;

Κάθε άνθρωπος έχει μια αποστολή στη ζωή του. Η προσωπική μου ‘αλληλέγγυα αποστολή’ είναι να υποστηρίζω τους ανθρώπους να εντοπίσουν τη δική τους αποστολή και να εκπληρώσουν τον σκοπό τους. Αυτό εκφράζεται και μέσα από την εργασία μου. Προσωπικά στην πιο πρόσφατη απασχόλησή μου ως σύμβουλος ανθρώπινου δυναμικού βοηθούσα ανθρώπους να βρουν εργασία, επιχειρήσεις να αναπτυχθούν βρίσκοντας το κατάλληλο προσωπικό, οπότε τους βοηθούσα να εκπληρώσουν τα σχέδια τους. Κάποια στιγμή όμως ένιωσα ότι έπρεπε να αφοσιωθώ αποκλειστικά στο SolidarityMission. Ακόμα και αν εργάζομαι πολύ περισσότερες ώρες σχετικά με όταν εργαζόμουν σε εταιρείες, κάθε μέρα μου δίνεται η δυνατότητα να γνωρίσω νέους ανθρώπους με όραμα και μαζί τους να συν-δημιουργήσουμε. Το πρόγραμμα “Incubator” ήταν κάτι που το είχαμε σχεδιάσει από το 2013. Τότε νιώσαμε ότι δεν ήταν έτοιμα τα πράγματα, πλέον είναι όλο και περισσότερος ο κόσμος που στρέφεται στην κοινωνική επιχειρηματικότητα και έτσι τον Ιανουάριο του 2016 αποφασίσαμε να το τρέξουμε. Πιστεύουμε πως η κοινωνική οικονομία είναι το μέλλον της οικονομίας και η οικονομία του μέλλοντος. Είναι ο τομέας που όσο περισσότεροι στραφούμε προς τα εκεί τόσο πιο γρήγορα η Ελλάδα θα βγει από την κρίση και αυτό θα αποτελέσει λαμπρό παράδειγμα για όλο τον κόσμο.


Τι υπηρεσίες παρέχεται στις ομάδες που έρχονται στη θερμοκοιτίδα σας;

Στο πρόγραμμα “Incubator” παρέχουμε σε νέους ανέργους υπηρεσίες συμβουλευτικής, εκπαίδευσης, coachingκαι mentoring. Πέρα από τα θέματα επιχειρηματικότητας εστιάζουμε πολύ στην ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων και ομαδικότητας μεταξύ των μελών των ομάδων. Όσον αφορά τη συμβουλευτική, οι υπηρεσίες έχουν να κάνουν με το σχεδιασμό του επιχειρηματικού μοντέλου και την ανάπτυξή του, τη στρατηγική marketing και branding, το χρηματοοικονομικό σχεδιασμό και την αναζήτηση πηγών χρηματοδότησης, εστιάζοντας πολύ στη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου. Επιπλέον έχουμε τις ατομικές και ομαδικές συνεδρίες coaching, ως εργαλείο για την ανάπτυξη των ατόμων, τόσο για τον καθένα ξεχωριστά όσο και ως ομάδα. Το coaching ως μέθοδος βοηθάει τον συμμετέχοντα να πετύχει τους στόχους του. Επιπρόσθετα υπάρχει υποστήριξη στα λογιστικά και στα νομικά ζητήματα. Τέλος διοργανώνουμε πολλά events που έχουν ως στόχο την δικτύωση, συμμετέχουμε σε πάρα πολλά συνέδρια κοινωνικής επιχειρηματικότητας και φυσικά δίνουμε βήμα στους ανθρώπους που φιλοξενούνται στη θερμοκοιτίδα μας, έτσι ώστε να τους βοηθήσουμε να βγουν προς τα έξω και να γίνουν γνωστές οι ιδέες τους.

Πρόσφατα άνοιξε ο 2ος κύκλος με σκοπό να μπουν και άλλες κοινωνικές επιχειρήσεις στη θερμοκοιτίδα σας. Πως τα πήγατε;

Πριν λίγες μέρες ολοκληρώσαμε την αξιολόγηση και την ένταξη νέων ομάδων στο 2ο κύκλο. Μια από αυτές μάλιστα έχει πολλά στοιχεία κοινωνικής καινοτομίας. Πρόκειται για μια ομάδα νέων που έχουν σχεδιάσει μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία δίνει πρόσβαση σε άτομα ΑΜΕΑ. Μέσα από καινοτόμα εργαλεία και αλγορίθμους που χρησιμοποιούνται δίνει τη δυνατότητα να την χρησιμοποιήσουν και άτομα με αναπηρία, είτε κινητική, είτε όρασης. Οι άλλες επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έχουν στόχο την υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, την εύρεση εργασίας και την εκπαίδευση ανέργων ή ατόμων που είναι σε μετάβαση.

Τι χρειάζεται να κάνει κάποιος για να μπορέσει να ενταχθεί στη Θερμοκοιτίδα;

Αρχικά θα πρέπει να συμπληρώσει την φόρμα της αίτησης, η οποία ρωτάει αρκετά πράγματα σχετικά με την ιδέα και την ομάδα, τις δράσεις που έχουν γίνει έως τώρα, τις πηγές χρηματοδότησης που θα εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα της συγκεκριμένης επιχείρησης και κατά κύριο λόγο ποιο είναι το πρόβλημα που εστιάζουν να λύσουν. Σε δεύτερη φάση υπάρχει μια προσωπική συνέντευξη για όλα τα μέλη της ομάδας στην οποία γίνεται αξιολόγηση. Τέλος αν κρίνουμε ότι πληρούν όλα τα κριτήρια επιλογής μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα έτσι ώστε να δεχθούν τις υποστηρικτικές υπηρεσίες μας.

Είναι η Ελλάδα του 2016 ο τόπος και ο χρόνος για να ξεκινήσει μια κοινωνική επιχείρηση; Υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα ξεκινώντας από τα γραφειοκρατικά μέχρι και τις πηγές χρηματοδότησης.

Στην Ελλάδα βρισκόμαστε σε μια περίοδο βαθιάς κρίσης με πολλά κοινωνικά προβλήματα που χρειάζονται επίλυση. Οι κοινωνικές επιχειρήσεις είναι αυτές που μπορούν να δώσουν λύσεις σε όσα ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί ή δεν θέλει να επιλύσει. Σίγουρα υπάρχουν δυσκολίες, όμως η δέσμευση στην υλοποίηση της ιδέας, είναι η δύναμη που θα ωθήσει τον κοινωνικό επιχειρηματία να προχωρήσει και να ξεπεράσει όλα τα προβλήματα που θα του παρουσιαστούν. Μέσα από το πρόγραμμα της θερμοκοιτίδας βοηθάμε τους συμμετέχοντες να βρίσκουν εναλλακτικές λύσεις και όταν κάποια στιγμή σκοντάψουν κάπου, γρήγορα να σηκωθούν και να συνεχίσουν. Έτσι δυναμώνουν και εξελίσσονται.


Η κοινωνική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα είναι κάτι καινούργιο. Δεν είναι ρίσκο να ασχοληθεί κάποιος με αυτή;

Κάθε είδους επιχειρηματικότητας εμπεριέχει ρίσκο. Το ίδιο και η κοινωνική. Η κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία είναι ένας καινούριος τομέας και δεν μπορούμε να τον παρομοιάσουμε με κάποιο σύστημα που έχει υπάρξει. Δεν είναι ούτε κομμουνισμός, ούτε σοσιαλισμός, ούτε καπιταλισμός. Είναι η κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία. Η βασική της αρχή είναι η μεγιστοποίηση της κοινής ωφέλειας και αυτό ξεκινά με την προσφορά. Χρειάζεται να θυμηθούμε το “δούναι και λαβείν”, ενώ η σύγχρονη κοινωνία χαρακτηρίζεται από το “πάρε-δώσε”. Είναι αντίστροφη κίνηση. Αυτό οδηγεί τόσο στο να δημιουργηθεί αξία για το σύνολο και να εξυπηρετηθεί και η ατομικότητα. Όταν ξεκινάμε με την προσφορά δημιουργείται αφθονία, ενώ όταν περιμένουμε όλοι πρώτα να πάρουμε υπάρχει στέρηση, έλλειψη αποθέματος.

Επίσης ο κόσμος που παραμένει στο παραδοσιακό επιχειρηματικό περιβάλλον βιώνει την κρίση καθημερινά και συνειδητοποιεί ότι αυτός ο δρόμος δεν οδηγεί κάπου. Ο συνεχής ανταγωνισμός δεν λειτουργεί. Αντίθετα όποιος στρέφεται στην κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία παρατηρεί ότι μέσα από τη συνεργασία οι λύσεις προκύπτουν πιο εύκολα και έτσι το ρίσκο μειώνεται.

Τι σχεδιάζεται για το μέλλον;

Σύντομα θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα επιτάχυνσης το οποίο έχει να κάνει με υποστήριξη κοινωνικών επιχειρήσεων που ήδη λειτουργούν. Το συγκεκριμένο θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2016. Αντίστοιχα θα πραγματοποιηθεί κάποια πρόσκληση συμμετοχής. Το κόστος συμμετοχής θα είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερο, έτσι ώστε να δώσουμε πρόσβαση σε κοινωνικές επιχειρήσεις που δεν μπορούν να καλύψουν το συνολικό κόστος αυτών των υπηρεσιών και να τις βοηθήσουμε να αναπτυχθούν.

Πως θα ήθελες να είναι το Solidarity Mission σε 5 χρόνια;

Το Solidarity Mission αυτή τη στιγμή παρέχει υπηρεσίες σε νέους κοινωνικούς επιχειρηματίες στην Αθήνα. Στόχος μας για τα επόμενα 5 χρόνια είναι να έχουμε περισσότερα κέντρα κοινωνικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και εκτός Αθηνών, όπως επίσης να υπάρχει και ένα αντίστοιχο δίκτυο στο εξωτερικό, με σκοπό την ανταλλαγή γνώσης και εμπειριών.


rejoin solidarity mission logo large

Απόστολος Ζαβιτσάνος
Υπεύθυνος Δημοσιογραφικής Τεκμηρίωσης

Μήπως ήρθε η ώρα να δεις τους ΕΜΕΙΣ.

rejoin synenteyxi emeis1Δυο παραστάσεις, με συγκλονιστικές, κωμικοτραγικές καταστάσεις, ένα διαδραστικό δωμάτιο και μια απρόσμενη συνέντευξη. Η μόνη διαφορά είναι ότι δεν συμβαίνουν απλά στο σανίδι, αλλά παντού γύρω μας. Η ομάδα ΕΜΕΙΣ, που αποτελείται από τους Χρήστο Θάνο, Σοφία Καψαμπέλη, Σωτήρη Δούβρη, Χρίστο Παπαμιχαήλ, Μαρία Ζερβού και Βασίλη Τουρκομένη, για ακόμα μια χρονιά μας σοκάρουν με σκοπό να μας κινητοποιήσουν. Εμείς τους είδαμε. Εσείς;

Και πέρυσι και φέτος ως κεντρικό θέμα έχετε τη σχέση εξουσίας-εξουσιαζόμενου. Για ποιο λόγο σας απασχολεί τόσο πολύ αυτή η σχέση;

Σ..Κ.:Ο σκηνοθέτης μας είναι εμμονικός (γέλια).

Χ.Θ.: Σαφώς δεν είμαι εμμονικός. Είναι εμφανές ότι η συντριπτική πλειοψηφία του πλανήτη είναι βασανισμένη οικονομικά επειδή κάποιοι άλλοι ελέγχουν το σύνολο του χρήματος. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα ζούμε έντονα τις επιπτώσεις αυτής της κατάστασης. Τώρα με το προσφυγικό βλέπουμε άλλη μια τραγική πλευρά αυτής της σχέσης. Απλά δεν μπορώ να αγνοήσω αυτό που γίνεται καθημερινά γύρω μας και προσπαθώ να μιλήσω με τα μέσα που έχω.

Χ.Π.: Προσωπικά μου αρέσει που ασχολούμαστε με την εξουσία. Εμείς ως ομάδα προσπαθούμε να δημιουργούμε σχέσεις ισοτιμίας. Η σχέση εξουσιαστή και εξουσιαζόμενου, είναι μια σχέση που υπάρχει κατά κόρον γύρω μας και εκεί εντοπίζω το πρόβλημα.


Περισσότερα...

Μια κίνηση αγάπης και αλληλεγγύης.. Σε Αναμονή

rejoin kafes se anamonh

Μια κίνηση αγάπης και αλληλεγγύης “Σε Αναμονή”

Η δράση “Σε Αναμονή”, η οποία υπάρχει εδώ και 7 μήνες, μας δείχνει ότι στην Ελλάδα υπάρχει ακόμα ανθρωπιά και εμπιστοσύνη. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία βοηθάει τους λιγότερο τυχερούς συνανθρώπους μας, που βιώνουν δύσκολες οικονομικές καταστάσεις και αδυνατούν να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα. Βρεθήκαμε με την Δημήτρη Πανέλη, ο οποίος είναι ο εμπνευστής της δράσης και μας μίλησε για την ιδιαίτερη γλυκιά αναμονή που έχει δημιουργήσει.

Η δράση «σε αναμονή» ξεκινώντας από τον καφέ έχει πάρει πολύ μεγάλη δημοσιότητα και διάσταση το τελευταίο διάστημα. Γιατί ένας φοιτητής θεατρικής σχολής αποφάσισε να ξεκινήσει αυτή τη δράση στην Ελλάδα;

Ένα βράδυ που καθόμουν στον υπολογιστή έτυχε να δω ένα άρθρο για μια παράδοση που είχε ξεκινήσει από την Ιταλία στα τέλη του 2ου παγκοσμίου πολέμου. Όταν το είδα σκέφτηκα ότι ήταν μια υπέροχη ιδέα η οποία θα μπορούσε να γίνει πράξη στην Ελλάδα της κρίσης και με αφορμή τον καφέ να επεκταθεί και σε άλλα προϊόντα πρώτης ανάγκης.

Η ανάγκη για προσφορά ήταν που με ώθησε στο να μην μείνω άπραγος. Είμαι εν δυνάμει καλλιτέχνης και νέος άνθρωπος και οφείλω να δώσω ένα στίγμα. Είναι αδιανόητο οι καλλιτέχνες να απέχουν από την κοινωνία. Πρέπει να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας πρακτικά. Πέρα από το πνευματικό κομμάτι, το οποίο είναι πολύ σημαντικό γιατί καλλιεργεί και διαμορφώνει συνειδήσεις, έχουμε την υποχρέωση να σταθούμε στο πλευρό της κοινωνίας. Πρέπει να ξεφύγουμε από τις τηλεοράσεις, από τα tablet, από τους υπολογιστές. Δυστυχώς έχουμε γίνει η γενιά της οθόνης, ανάμεσα στα άλλα. Πρέπει να ξεκολλήσουμε από την οθόνη και να ζήσουμε, να προσφέρουμε.

Ανέφερες ότι σκοπός σας είναι να πάει σε όλη την Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή σε πόσες πόλεις έχει φθάσει;

Έχει φθάσει όντως σε όλη την Ελλάδα. Είναι ελάχιστες οι περιοχές όπου δεν υπάρχει καθόλου παρουσία της δράσης. Υπάρχουν περιοχές όπου η δράση τρέχει μαζικά, όπως π.χ. στην Τήνο στην οποία θα συναντήσει κανείς ένα πολύ μεγάλο δίκτυο σε όλο το νησί, αλλά και περιοχές που υπάρχει μόνο ένα μαγαζί με τη δράση. Μέχρι στιγμής υπάρχουν 29 ομάδες και πρόσφατα ξεκίνησε η δράση και στην Κύπρο όπου αναπτύσσετε με γοργούς ρυθμούς. Υπάρχουν ακόμα πάρα πολλά περιθώρια. Η αρχική σκέψη ήταν κάθε πόλη να αποκτήσει από μια ομάδα και να διαχειρίζεται τα θέματα της περιοχής της.

Για να μπορέσει κάποιος να ενταχθεί σε αυτή τη δράση, είτε είναι κατάστημα είτε ένας απλός πολίτης, τι χρειάζεται να κάνει;

Όλη η διαδικασία είναι πολύ απλή. Αν είναι επιχείρηση που ενδιαφέρεται να ξεκινήσει τη δράση, ζητάμε να μας στείλουν ένα μήνυμα στη σελίδα μας στο facebook «Σε Αναμονή». Το μήνυμα να περιέχει την επωνυμία της επιχείρησης, τη διεύθυνση, ένα τηλέφωνο επικοινωνίας και μια φωτογραφία με την ένδειξη της αναμονής στο χώρο τους. Η ένδειξη της αναμονής είναι ένα πινακάκι, σε ένα εμφανές σημείο στο μαγαζί, στο οποίο αναγράφεται πόσα και ποια προϊόντα είναι σε αναμονή. Ουσιαστικά θέλουμε τα βασικά στοιχεία, έτσι ώστε να μπουν στην οργανωμένη λίστα με τα μαγαζιά ανά περιοχή σε όλη την Ελλάδα και ο κόσμος να τα βρίσκει πιο εύκολα. Τέλος το μόνο που έχει να κάνει είναι να εκτυπώσει την αφίσα μας, την οποία μπορεί να βρει στην σελίδα μας και να την τοποθετήσει σε κάποιο εμφανές σημείο του μαγαζιού.

Αν είναι πολίτης ή ομάδα πολιτών το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να μου στείλουν ένα μήνυμα στη σελίδα. Όλες οι ομάδες που δημιουργούνται είναι πάντα σε συνεργασία μαζί μου για να υπάρχει ένας έλεγχος. Βέβαια τα μέλη της εκάστοτε ομάδας είναι εκείνα που χειρίζονται τα πάντα στην περιοχή τους.

Οπότε η όλη ιδέα ξεκίνησε από ένα άρθρο που αφορούσε τον καφέ. Σήμερα όμως η δράση έχει προχωρήσει αρκετά και δεν αφορά μόνο τον καφέ. Τι άλλο προϊόντα περιλαμβάνει η δράση;

Ο καφές ήταν μόνο η αφορμή. Η δράση έχει ταξιδέψει σε φούρνους για ψωμί, γάλα, υπάρχουν φρούτα σε αναμονή, κρέας σε αναμονή, φάρμακα σε αναμονή, έχει πάει σε συνεταιρισμούς με αγροτικά προϊόντα, σε παντοπωλεία, σε καύσιμα, σε ψαράδικα, σε βιβλιοπωλεία, σε κομμωτήρια, σε θέατρο και σε τόσα ακόμα προϊόντα, υπηρεσίες και μαγαζιά. Όλα αυτά είναι πράγματα που χρειαζόμαστε και δυστυχώς έχουν γίνει προϊόντα πολυτελείας για μεγάλη μερίδα κόσμου.

Πως διασφαλίζεις ότι τα προϊόντα που είναι σε αναμονή θα φθάσουν στον κόσμο που τα έχει όντως ανάγκη;

Θεωρώ απάνθρωπο, να ζητάω από κάποιον κάρτα ανεργίας ή Ε9 για να πάρει ένα καρβέλι ψωμί ή ένα καφέ. Οπότε για να λειτουργήσει όλο αυτό, θα πρέπει εγώ να εμπιστευτώ την επιχείρηση, η επιχείρηση θα πρέπει να εμπιστευτεί τον άνθρωπο που πάει να πάρει το προϊόν ότι όντως το έχει ανάγκη. Είναι σαν μια αλυσίδα, όπου αν σπάσει ένας κρίκος χαλάει όλη η αλυσίδα. Αν καταλάβω ότι κάποια επιχείρηση προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί την δράση, θα κόψουμε κάθε επαφή μαζί της και θα την δημοσιεύσω στη σελίδα να το μάθει ο κόσμος. Αυτό δεν είναι θέμα εκδίκησης ή κάτι τέτοιο, απλά πρέπει να υπάρχουν κάποιοι κανόνες για να προστατευτεί όλο αυτό. Αντίστοιχα και οι επιχειρήσεις αν δουν ότι κάποιος πάει να καταχραστεί τη δράση, προφανώς έχουν το δικαίωμα να μην δώσουν ένα προιόν. Ευτυχώς πάντως μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο.

Βέβαια θα υπάρξουν και υπηρεσίες που θα είναι πιο δύσκολο να διαχειριστούν και το κριτήριο θα πρέπει να γίνει πιο συγκεκριμένο, όπως τα διαγνωστικά κέντρα που θα μπουν σύντομα στη δράση. Επειδή η συγκεκριμένη υπηρεσία θα είναι μόνο για ανέργους και φοιτητές, θα πρέπει να γίνεται με κάρτα ανεργίας ή φοιτητικό πάσο.

Η δράση βασίζεται σε 4 λέξεις. Εμπιστοσύνη, αλληλεγγύη, ανθρωπιά και φιλότιμο. Είναι χαρακτηριστικά, που θα έπρεπε να μας αντιπροσωπεύουν ως κοινωνία και το κάνουν ως ένα βαθμό. Τα τελευταία χρόνια, δυστυχώς τα έχουμε παραμελήσει, αλλά πιστεύω ότι είναι βαθειά ριζωμένα μέσα μας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρούμε ένα κίνητρο να τα βγάλουμε και πάλι στην επιφάνεια.

Η εμπιστοσύνη ίσως είναι η πιο σημαντική λέξη, καθώς σήμερα πρέπει να την ξανά-θυμηθούμε και να την καλλιεργήσουμε στην κοινωνία μας. Έχουμε διάθεση να βοηθήσουμε με σκοπό να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που έρχονται όλοι μαζί. Μαζί, γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Στόχος από όλο αυτό είναι να φύγουμε από τον εαυτό μας, από το εγώ και να κοιτάξουμε τον διπλανό μας. Χωρίς να ενδιαφερθούμε και να μοιραστούμε πράγματα με τον διπλανό μας δεν θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στη ζωή μας. Οπότε ας ξεκινήσουμε με κάτι απλό, με ένα καφέ.

Αυτή τη στιγμή πόσα καταστήματα συμμετέχουν και πόσες ομάδες υπάρχουν;

Επίσημα υπάρχουν 500 επιχειρήσεις καταγεγραμμένες, όμως υπάρχουν περισσότερες που έχουν ενταχθεί στην προσπάθεια. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι παραπάνω από 1000. Υπάρχει κόσμος που έχει ξεκινήσει από μόνος του χωρίς να ξέρει ότι υπάρχει η σελίδα και μια οργανωμένη δράση και άλλος κόσμος που μας γνωρίζει αλλά θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του.

Έχουν δημιουργηθεί 28 ομάδες σε όλη την Ελλάδα και 1 ομάδα στην Κύπρο, στην Λευκωσία. Συνολικά έχουν δοθεί χιλιάδες προϊόντα όλο αυτό το διάστημα. Υπολογίζω ότι έχουν δοθεί πάνω από 6.000 προιόντα κάθε λογής, πάνω 2.000 κιλά κρέατος, φάρμακα που η αξία τους ξεπερνάει τα 2.000 ευρώ, έχουν δει θέατρο «σε αναμονή» εκατοντάδες άτομα. Για 6 μήνες είναι κάτι πολύ σπουδαίο. Βέβαια δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε, γιατί το στοίχημα είναι η διάρκεια και η εξέλιξη. Υπάρχουν πολλά περιθώρια σε πολλούς τομείς. Είμαστε μόνο στην αρχή.

Ο κόσμος πηγαίνει εύκολα να ζητήσει ένα προϊόν σε αναμονή;

Στις μεγάλες πόλεις ο κόσμος πάει, αντίθετα στην επαρχία είναι πιο περίεργη η κατάσταση. Στην επαρχία επειδή είναι πιο μικρές κοινωνίες υπάρχει σε μεγάλο βαθμό το αίσθημα της ντροπής. Στην Αθήνα είναι πιο απρόσωπη η κατάσταση και δεν έχει παρατηρηθεί το αίσθημα της ντροπής στις πιο πολλές περιπτώσεις.

Είχαμε παρατηρήσει (βλ. στην επαρχία) τους πρώτους 2 μήνες το εξής φαινόμενο. Άνθρωποι προπλήρωναν τις επιχειρήσεις προϊόντα και κανείς δεν έμπαινε να τα ζητήσει. Έτσι ήρθαμε σε επαφή με τοπικούς φορείς και τα προϊόντα τα οποία δεν δίνονταν, πλέον παρέχονται είτε σε ορφανοτροφεία, είτε μέσω κοινωνικών λειτουργών σε οικογένειες, είτε σε συνεργασία με δήμους σε διάφορους ανθρώπους, σε κοινωνικά παντοπωλεία, σε συλλόγους πολυτέκνων κλπ.

Όμως πρέπει να πούμε ότι δεν χρειάζεται να νιώθουμε ντροπή. Δεν είναι ντροπή να δέχομαι ένα δώρο από έναν συνάνθρωπο μου σε μια δύσκολη στιγμή. Δεν είναι ντροπή να πάει κάποιος ένα προϊόν στην οικογένεια του ή δεν είναι κακό να είναι κάποιος φοιτητής και να μην έχει χρήματα. Ειδικά στην εποχή που ζούμε, όπου όλοι αντιμετωπίζουμε οικονομικές δυσκολίες, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να σπάσουμε αυτή τη νοοτροπία και να δεχθούμε ή να κάνουμε ένα μικρό δώρο στον διπλανό μας.

Η όλη δράση έχει πραγματοποιηθεί χωρίς λεφτά. Υπήρχε κάποια στιγμή που σκέφτηκες να το αφήσεις στην άκρη;

Πλέον έχει γίνει τρόπος ζωής. Αν και είναι πάρα πολύ γεμάτο το πρόγραμμα μου, με τα μαθήματα, τις πρόβες και τις καθημερινές ανάγκες που προκύπτουν, δεν έχω σκεφτεί ούτε μια στιγμή να το αφήσω. Όλη η δράση μου δίνει κίνητρα, μου δίνει ενέργεια, μου δίνει ζωή. Ειδικά όταν βλέπω ότι κόσμος το αγκαλιάζει και υπάρχει η δυνατότητα να βοηθηθεί περισσότερος κόσμος αν μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Είναι το μικρό μου «παιδί», το οποίο προσπαθώ να προστατέψω και να μεγαλώσω σωστά!

Έχεις μιλήσει με κάποιον άνθρωπο που έχει πάρει κάποιον προϊόν;

Είναι τόσο περίεργα τα συναισθήματα όταν βλέπεις αξιοπρεπείς ανθρώπους να ζητάνε τρόφιμα ή όταν με παίρνουν τηλέφωνο και κλαίνε από συγκίνηση. Είναι κάποιες καταστάσεις και κάποια συναισθήματα που δεν μπορώ να περιγράψω τι έχω νιώσει. Απλά χαίρομαι που έβαλα ένα λιθαράκι και βοηθάω κάποιους συνανθρώπους μου και ότι κατάφερα να πείσω και άλλους ανθρώπους να δραστηριοποιηθούν. Φυσικά δεν είμαι μόνος μου. Υπάρχουν οι ομάδες και τα μαγαζιά σε όλη την Ελλάδα που χωρίς αυτούς δεν θα είχε γίνει τίποτα. Είναι μια τεράστια αλυσίδα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Έχω επικοινωνήσει με ομογενείς από Αμερική, Αυστραλία από κάθε σημείο της Ευρώπης που θέλουν να βοηθήσουν και να συνεισφέρουν. Είναι πολύ όμορφο να βλέπεις άνθρωποι που ζουν έξω για χρόνια, να ενημερώνουν φίλους και συγγενείς στην Ελλάδα που δεν γνωρίζουν τη δράση και να τους προτρέπουν να δώσουν ένα προιόν σε μια επιχείρηση και για αυτούς που δεν μπορούν να το κάνουν λόγω απόστασης.

Πρόσφατα ξεκίνησες τις “Ιστορίες σε Αναμονή”. Αυτές πως προέκυψαν; Τι πρόκειται να δούμε;

Οι ιστορίες σε αναμονή είναι μια προσπάθεια να αναδείξουμε τί έχει γίνει μέχρι σήμερα. Η δράση κλείνει αισίως τους 7 μήνες, πιστεύω ότι καθημερινά σε όλη την Ελλάδα γίνεται σπουδαίο έργο και όλο αυτό πρέπει με κάποιο τρόπο να το μάθει περισσότερο ο κόσμος για να βοηθηθούν ακόμα πιο πολλοί άνθρωποι στην καθημερινότητα τους. Πήρα λοιπόν μια κάμερα και πήγα να γνωρίσω από κοντά κάποιους ανθρώπους που έχουν ξεκινήσει την αναμονή στις επιχειρήσεις τους και όχι μόνο. Τους ζήτησα να μου πουν μια αληθινή ιστορία που για κάποιο λόγο τους έχει μείνει έντονα στη μνήμη. Μια ιστορία που θα μπορούσε να αγγίξει και άλλους ανθρώπους να μάθουν για τη δράση και να την ενισχύσουν με όποιο τρόπο μπορούν, είτε μιλώντας σε κάποιον φίλο τους για αυτήν, είτε προσφέροντας ένα προιόν σε κάποια από τις εκατοντάδες επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε όλη την Ελλάδα, είτε προτρέποντας και άλλες επιχειρήσεις να το ξεκινήσουν. Τα βίντεο έχουν γυριστεί χωρίς κανένα budget, όπως είχε γίνει και με το πρώτο βίντεο (link εδώ) όπου έγινε γνωστή η ιδέα της δράσης στον κόσμο. Αυτό δυστυχώς περιορίζει τις ιστορίες που μπορούν να γυριστούν σαν “ντοκιμαντέρ”, γιατί ο εξοπλισμός είναι δανεικός από έναν φίλο ο οποίος συμμετέχει εθελοντικά και βοηθάει στο τεχνικό κομμάτι. Έχουμε γυρίσει 4 ιστορίες μέχρι τώρα, οι οποίες θα ανέβουν σταδιακά μέχρι τον Αύγουστο στην κεντρική μας σελίδα “Σε Αναμονή”. Τη Δευτέρα ανέβηκε η πρώτη ιστορία από το κέντρο της Αθήνας (βίντεο). Εύχομαι από Σεπτέμβρη να καταφέρω να γυρίσω πολλές ακόμα γιατί πραγματικά πιστεύω ότι αξίζει να μάθει ο κόσμος όσες περισσότερες γίνεται. Είναι ένας τρόπος να ευαισθητοποιηθούν και να εμνευστούν και άλλοι...

Από όταν ξεκίνησες όλη αυτή τη προσπάθεια έχει περάσει κάτι περισσότερο από 6 μήνες. Πως φαντάζεσαι τη δράση σου σε 5 χρόνια;

Μακάρι να μην υπάρχει την Ελλάδα η δράση της αναμονής σε 5 χρόνια. Να μην υπάρχει λόγος να το κάνει κανένα μαγαζί.


Πηγή: Υπεύθυνος Δημοσιογραφικής Τεκμηρίωσης
Αποστόλης Ζαβιτσάνος

Unisomnia: Το ελληνικό socialnetwork είναι έτοιμο να κατακτήσει τον κόσμο.

rejoin unisomnia logoΦανταστείτε ένα socialnetwork που σε ωθεί να βγαίνεις έξω με φίλους δίνοντας σου εκπτώσεις. Αυτό είναι το Unisomnia. Ένα κοινωνικό δίκτυο που ενθαρρύνει και ανταμείβει στην πραγματική ζωή, τις δραστηριότητες του χρήστη. Ενα νέο κοινωνικό δίκτυο που θα αναπτυχθεί σε όλον τον κόσμο και ξεκινάει απο Ελλάδα είναι γεγονός. 

Τι είναι το Unisomnia;
Είναι ένα socialnetwork, το οποίο έχει ως σκοπό να φέρει τον κόσμο κοντά. Ο οποιοσδήποτε έχει τη δυνατότητα να γραφτεί σε μια κοινωνική πλατφόρμα, αλλά η ουσία είναι να μην παραμείνει κολλημένος πίσω από την οθόνη του υπολογιστή του. Θέλουμε ο κόσμος να έρθει κοντά. Άλλωστε αυτό είναι το νόημα της πραγματικής κοινωνικότητας και αυτό προωθεί το Unisomnia.


Πως προέκυψε η δημιουργία του;

Κάποια στιγμή είχα απογοητευτεί από τον τρόπο με τον οποίο τα socialnetworks είχαν προσεγγίσει τον άνθρωπο. Δημιούργησαν μια καινοτομία στο πως θα αποκτήσουν πάρα πολλούς χρήστες αδιαφορώντας στον αντίκτυπο που θα έχει στις προσωπικές σχέσεις των ανθρώπων. Αυτό ήταν το κίνητρο για να το δημιουργήσουμε. Έβλεπα ανθρώπους που στα γενέθλια τους δέχονταν εκατοντάδες μηνύματα και ευχές στον τοίχο τους, αλλά γιόρταζαν μόνοι τους στο σπίτι.

Περισσότερα...

CruiseInn: Είσαι έτοιμος να ταξιδέψεις την επιχειρηματική σου ιδέα στο Αιγαίο;

tripsta2Τι συμβαίνει όταν φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών συναντάνε την μοναδική εταιρεία κρουαζιέρας με έδρα την Ελλάδα; Δημιουργείται μια μοναδική ιδέα καινοτομίας και μια κρουαζιέρα στο Αιγαίο. Το ThinkBiz, ο πρώτος Φοιτητικός Σύλλογος Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα με βάση το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και η CelestyalCruises διοργανώνουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το CruiseINN. Βρεθήκαμε στο Pre-Cruise Educational Bootcamp -το οποίο έγινε στα γραφεία της Tripsta- και μιλήσαμε με την κα Λένια Μιλτιάδους (μέλος του Δ.Σ. του ThinkBiz), με την κα Δήμητρα Βλάχου (Experiential Marketing Manager της Celestyal Cruises και mentorστο CruiseINN) και με τον κο Βασίλη Γεννάρη (Scrum Master της Tripsta και mentorστο CruiseINN) και μας μίλησαν για την μοναδική εμπειρία που θα κερδίσουν 30 νέοι κάνοντας κρουαζιέρα στο Αιγαίο και δημιουργώντας τη δική τους startup.


Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το CruiseIΝΝ;

Λ.Μ.: Όπως θα έχεις δει, υπάρχουν πάρα πολλά startuphacathon, οπότε εμείς θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, κάτι καινούργιο που να μην έχει ξαναγίνει. Έχοντας αυτό κατά νου και ξέροντας ότι η CelestyalCruises -η οποία είναι εκ των βασικών μας συνεργατών και συνδιοργανωτές του CruiseINN- επιθυμεί να ενισχύσει και να στηρίξει την startup κοινότητα, αποφασίσαμε ο διαγωνισμός να πραγματοποιηθεί πάνω σε ένα κρουαζιερόπλοιο, στο Celestyal Olympia.

Περισσότερα...

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα βρίσκει αναγνώριση στο Social Impact Award.

rejoin ioanna sunenteuxiΌταν κανόνισα να βρεθώ με την Ιωάννα Φωτοπούλου, project manager στο Impact Hub Athens, και να μιλήσουμε για το Social Impact Award, μου δημιουργήθηκε η εξής απορία: Τι μπορώ να ρωτήσω ένα άτομο που έχει ανακηρυχτεί ως μια από τους νέους ηγέτες σε ολόκληρο τον κόσμο, η οποία έχει βραβευτεί από το One Young World και το Clinton Global Initiative (CGIU), που βρέθηκε ανάμεσα στους τριάντα φιναλίστ παγκοσμίως για ένα ταξίδι στο διάστημα και έχει μιλήσει μπροστά στον Κόφι Άναν; Η απάντηση μου δόθηκε όταν ολοκληρώθηκε η συνέντευξη. Απολύτως τίποτα. Η Ιωάννα έχει έναν απίστευτο τρόπο να οδηγεί από μόνη της την συνέντευξη και κάπως έτσι κατάλαβα ότι το SocialImpactAward θα έχει σίγουρα επιτυχία γιατί θα είναι η Ιωάννα εκεί να το οδηγήσει.


Πείτε μας λίγα πράγματα για το Social Impact Award.
Ουσιαστικά είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο αφορά κυρίως φοιτητές και έχει να κάνει με την κοινωνική επιχειρηματικότητα. Οι συμμετέχοντες πρέπει να βρουν μια ιδέα, να δουν πως θα μπορέσει αυτή η ιδέα να γίνει βιώσιμη,έτσι ώστε να μην χρειάζονται συνέχεια χρηματοδότηση από διαγωνισμούς ή ιδρύματα και στη συνέχεια να δουν πως αυτή η ιδέα που δίνει λύση σε κάποιο κοινωνικό πρόβλημα μπορεί να γίνει τελικά η εργασία τους.

Περισσότερα...

ΠΕΨΑΕΕ: Μια στέγη ψυχικής υγείας.

rejoin pepsaee foto4ΠΕΨΑΕΕ: Μια στέγη ψυχικής υγείας

Μετά από 7 χρόνια κρίσης έχει παρατηρηθεί αύξηση των κρουσμάτων ατόμων που χρειάζονται υπηρεσίες ψυχικής υγείας. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, ένας στους τέσσερις ανθρώπους σε κάποια φάση της ζωής του θα υποφέρει από κάποια ψυχική νόσο. Η κ. Μαργκώ Λιατήρα, υπεύθυνη επικοινωνίας της ΠΕΨΑΕΕ και ο κ. Στέλιος Μοίρας, κοινωνικός λειτουργός στο Εξειδικευμένο Κέντρο Ημέρας «Κέντρο Κοινωνικού Διαλόγου» της ΠΕΨΑΕΕ, μας μιλάνε για τις υπηρεσίες που παρέχει η ΠΕΨΑΕΕ.

Τι είναι η ΠΕΨΑΕΕ;

Μ.Λ.: Η ΠΕΨΑΕΕ είναι ένα επιστημονικό σωματείο, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που ιδρύθηκε το 1977 και έχει ως στόχο την ψυχοκοινωνική και επαγγελματική επανένταξη των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας. Στόχος μας είναι η ενσωμάτωση των ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας στην κοινωνία, στην κοινότητα στην οποία βρίσκονται ή στην αγορά εργασίας.


Μέσα από ποια στάδια γίνεται η ενσωμάτωση των παραπάνω ατόμων;

Σ.Μ.: Η ΠΕΨΑΕΕ αποτελείται 3 μονάδες που εξυπηρετούν ενήλικες με ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Το οικοτροφείο «Αθηνά» που είναι στον Κορυδαλλό, το οποίο φιλοξενεί μόνιμα 15 άτομα με πιο σοβαρές δυσκολίες, όσον αφορά στην ψυχική τους υγεία, το Κέντρο Ημέρας που είναι στο κέντρο της πόλης και το Εξειδικευμένο Κέντρο Ημέρας «Κέντρο Κοινωνικού Διαλόγου», το οποίο περιλαμβάνει το Γραφείο Εναλλακτικών Δράσεων και το Γραφείο Υποστήριξης της Απασχόλησης. Το Γραφείο Εναλλακτικών δράσεων είναι εναλλακτικό γιατί δίνει βαρύτητα και βάση στην επανένταξη των ατόμων με ψυχοκοινωνικές δυσκολίες μέσα από ομάδες τέχνης και πολιτισμού και μέσα από δραστηριότητες, οι οποίες βοηθάνε την ελεύθερη έκφραση συναισθημάτων και τον κοινωνικό διάλογο. Το εναλλακτικό κέντρο ημέρας στεγάζεται στο κέντρο της Αθήνας, στη Βικτώρια και δουλεύει πάνω στην κοινότητα, στους ανθρώπους και στους φορείς, με στόχο τον αποστιγματισμό, να αλλάξει δηλαδή η νοοτροπία απέναντι σε αυτήν την ευπαθή ομάδα ατόμων. Άρα, λοιπόν, αυτό που χρειάζεται είναι κάθε ενδιαφερόμενος να επικοινωνήσει με εμάς και αφού γίνει ένα ραντεβού, να δούμε πως θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε.

Περισσότερα...

Handcrafted Vehicle by Elektronio για μια «άλλη» αστική μετακίνηση!

rejoin electronio foto2Με όραμα έναν νέο τρόπο εναλλακτικής μετακίνησης τα χειροποίητα, τρίτροχα και ηλεκτρικά ποδήλατα του Elektronio ήρθαν για να αλλάξουν τα δεδομένα στη καθημερινή αστική μετακίνηση στοχεύοντας να βελτιώσουν την καθημερινότητα μας. Ο Παντελής Ζάρκος απόφοιτος του ΤΕΙ οχημάτων και η Άννα Χλιούρα απόφοιτος του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ επιχειρούν στην Ελλάδα της κρίσης και μας αναλύουν το project και την μέχρι τώρα εμπειρία τους.

Πως ξεκίνησε η ιδέα του όλου Concept;

A. Ο Παντελής, ως τεχνολόγος οχημάτων, ασχολείται από το 2010 με την κατασκευή ιδιαίτερων ποδηλάτων. Αρχικά, είχε κάνει μια προσπάθεια που δεν ευοδώθηκε και αποφάσισε να αρχίσει να το δουλεύει μόνος του. Επειδή είμαστε ζευγάρι και στη ζωή, βλέποντας αυτή του την προσπάθεια και συμμετέχοντας ενεργά και στα προηγούμενα project του αποφασίσαμε να το κάνουμε μαζί και να δημιουργήσουμε μια εταιρεία στην οποία θα κατασκευάζουμε κάτι το οποίο πιστεύουμε πολύ, το συγκεκριμένο ποδήλατο.

Π. Καθώς τελείωνα τη σχολή μου ως τεχνολόγος οχημάτων ήθελα ένα ιδανικό όχημα. Ήθελα κάτι που να συνδυάζει κάποια πλεονεκτήματα ορισμένων οχημάτων οπότε αποφάσισα να κατασκευάσω ένα ποδήλατο αρχικά υποβοηθούμενο και με μια ειδική θέση οδήγησης για να είναι πιο ξεκούραστο, πιο άνετο και διαφορετικό από τα υπόλοιπα.

Περισσότερα...

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.