Δωρεάν Μετακίνηση Ανέργων στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

Rejoin.gr - Άλλες Υπηρεσίες Άρθρα

Δικαστήριο ή διαμεσολάβηση

ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ Ή ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Στην Ελλάδα του 2015, οι δικαστικές υποθέσεις παρά την παρατεταμένη οικονομική κρίση, εγγίζουν το 1 εκατομμύριο. Ο προσδιορισμός των υποθέσεων γίνεται σε δικασίμους που ξεπερνούν την τριετία, αλλά και την δεκαετία σε πολλές διαδικασίες. Η έκδοση δε των δικαστικών αποφάσεων γίνεται κι αυτή μετά πάροδο αφόρητα μεγάλου χρονικού διαστήματος.

Για να βρειτε την λύση στην διαφωνία ή στην αντιδικία, εσείς οι ίδιοι, γρηγορα και με μικρό κόστος, μπορείτε να προσφύγετε στην λύση της διαμεσολάβησης.

Τί είναι η διαμεσολάβηση;

Είναι η διαδικασία που μετατρέπει το “χάνω - χάνεις” σε “κερδίζω - κερδίζεις”.

Η διαμεσολάβηση είναι ένας εναλλακτικός τρόπος επίλυσης των ιδιωτικών διαφορών, με την συνδρομή ενός τρίτου αντικειμενικού, αμερόληπτου, ουδέτερου προσώπου που λέγεται διαμεσολαβητής, ο οποίος είναι ειδικά εκπαιδευμένος και διευκολύνει τα μέρη, με τις γνώσεις του και τις δεξιότητές του να διαπραγματευτούν με επιτυχία και να φθάσουν σε μια συμφωνία για να επιλύσουν την διαφορά τους. Δεν βγάζει ο ίδιος αποφάσεις

Εξασφαλιζει: διαφάνεια, συμετοχή των μερών, συμφωνία που αποτελεί αποτέλεσμα των αποφάσεων των μερών και όχι επιβολή απόφασης όπως συμβαίνει με την δικαστική οδό κι ταχύτητα.

Η συμφωνία είναι εκτελεστή και αναγκαστικά (εάν χρειαστεί), ανά πάσα στιγμή.

Πότε μπορεί να λυθεί μια διαφορά με διαμεσολάβηση;

Η διαμεσολάβηση μπορεί να γίνει είτε πριν ξεκινήσει μια δικαστική διαδικασία, είτε ακόμα και κατά την διάρκεια αυτής (η αντιδικία σταματά για όσο χρόνο διαρκεί η διαμεσολάβηση) αρκεί –κυρίως- να το θελήσουν τα μέρη.

Ποια είναι τα οφέλη της διαμεσολάβησης

  • Αποφασίζουν τα ίδια τα μέρη (εκούσια υπαγωγή).
  • Τελειώνει ακόμα και μέσα σε λίγες ώρες (ταχύτητα).
  • Κόστος πραγματικά πολύ μικρό (οικονομία)
  • Διεύρυνση των συμφωνιών, προσθήκη και άλλων συμφωνιών. Κυρίως στις εμπορικές διαφορές, μπορει να προκύψουν και νέες εμπορικές συμφωνίες και η μέχρι τώρα αντιδικία μπορεί να εξελιχθεί σε συνεργασία με αμοιβαία οφέλη.
  • Αμεροληψία
  • Εμπιστευτικότητα

Ποιά είναι η πριστιθέμενη αξία που δίνει η διαμεσολάβηση

  • Εξοικονόμηση εξόδων
  • Επένδυση στο μέλλον
  • Γεφυρώνει τις διαφορές- Δημιουργεί συνεργασίες

Εάν μάλιστα επιθυμούν τα μέρη, μπορεί καν να μην λάβει δημοσιότητα και να παραμείνει μεταξύ των μερων, οπότε δεν υπάρχει ο κίνδυνος να αποκαλυφθούν μυστικά εμπορικά, προσωπικά κλπ όπως γίνεται σε μια συνηθισμένη διαδικασία στα ακροατήρια των δικαστηρίων.

Η διαμεσολάβηση ως εναλλακτικός τρόπος επίλυσης διαφορών, δίνει προστιθέμενη αξία στους δύο –μέχρι πρότεινος αντιδίκους.

Η διαμεσολάβηση είναι εφαρμογή των αρχών της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της ορθής εταιρικής διακυβέρνησης.

Ποιές Διαφορές επιλύονται με Διαμεσολάβηση

Ολες οι διαφορές εμπορικού και αστικού δικαίου, εφόσον τα μέρη έχουν εξουσία διάθεσης.

Ενδεικτικά:

Α)Οικογενειακές διαφορές

Β)Διαφορές από συμβάσεις για προϊόντα υπηρεσίες, εγκαταστάσεις, εξοπλισμό , προμήθειες, εγγυήσεις

Γ) Διαφορές από Ιατρική Αμέλεια ,

Δ) Χρηματοοικονομικές και Τραπεζικές Διαφορές

Ε) Μισθωτικές διαφορές,

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝΤΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ Φορολογικές , τελωνειακές, ή διοικητικές διαφορές ή αξιώσεις κατά του δημοσίου

Είναι ένας άλλος τρόπος για να λύσουμε τις διαφορές μας. Είναι μία λύση πολιτισμού .

ΙΩΑΝΝΑ ΛΑΓΟΥΜΙΔΟΥ

ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΡΙΑ

ΚΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τα «Καθαρά Χέρια-Clean Hands»

cleanhandslogoΤα «Καθαρά Χέρια-Clean Hands» (www.cleanhands.gr) είναι μια Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία η οποία συλλέγει με κάθε πρόσφορο και νόμιμο τρόπο τα υπολείμματα σαπουνιών από τα ξενοδοχεία και έπειτα από την -κατάλληλη επεξεργασία- τα μετατρέπει σε ολοκαίνουρια σαπούνια και τα προσφέρει σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες καθώς και σε αναπτυσσόμενα κράτη προστατεύοντας την υγεία τους. Ταυτόχρονα, εκτός από την ανθρωπιστική συμβολή της στη βελτίωση της υγείας και υγιεινής, η δραστηριότητα της ΑΜΚΕ «Καθαρά Χέρια – Clean Hands» είναι μια σοβαρότατη ενέργεια περιβαλλοντικής προστασίας, διότι μειώνει τον όγκο των αστικών απορριμμάτων και αξιοποιεί 100% ανακυκλώσιμα υλικά όπως τα σαπούνια, τα οποία διαφορετικά θα κατέληγαν στις χωματερές και θα επηρέαζαν μακροχρόνια το υπέδαφος και το οικοσύστημα. H δράση της  ξεκίνησε το 2012 στο νησί της Κω, από μια ομάδα με κοινωνικά «ευαίσθητους» πολίτες, βασιζόμενη στην ιδέα ότι σε περίοδο βαθιάς κρίσης και ύφεσης δεν υπάρχει ανάγκη μονάχα για τρόφιμα αλλά και για βασικά είδη ατομικής υγιεινής.

Βοηθώντας τους ανθρώπους να απολαμβάνουν περισσότερο τη ζωή  μέσα από ποικίλες δράσεις προωθεί την πρόληψη, την εκπαίδευση, την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση και γενικότερα τη βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων, των φυσικών πόρων, του νερού και της ενέργειας καθώς και τη βιώσιμη ανάπτυξη σε Τοπικό, Εθνικό, Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο.

Κύριο μέλημά της είναι η προστασία του περιβάλλοντος, η στήριξη των ευπαθών ομάδων, η προστασία της υγείας  και η πιστή τήρηση της σχετικής νομοθεσίας που διέπει την διαχείριση των στερεών αποβλήτων και δη της εναλλακτικής διαχείρισης χρησιμοποιημένων σαπουνιών.

Μια ΣΧΕΔΙΑ για τους άστεγους.

sxediaΣήμερα υπάρχει μια ΣΧΕΔΙΑ που φέρνει στο προσκήνιο ανθρώπους που τους θεωρούσαμε αόρατους. Ένα μοναδικό ελληνικό περιοδικό που βοηθάει τους ανθρώπους να βγουν από την τρύπα του κοινωνικού αποκλεισμού και να επικοινωνήσουν. Ο Χρήστος Αλεφάντης, διευθυντής σύνταξης της ΣΧΕΔΙΑΣ, πριν μερικά χρόνια ξεκίνησε ένα κοινωνικό και εν συνεχεία εξελίχθηκε και σε εκδοτικό project.H Σχεδία όμως δεν είναι ένα απλό περιοδικό. Είναι κατά πρώτον μία κοινωνική πράξη, μια κίνηση αλληλεγγύης, που φέρνει στο φως τους αόρατους με όρους αξιοπρέπειας. Ο Χρήστος Αλεφάντης μας διηγήθηκε τόσα πολλά που δυστυχώς είναι δύσκολο να χωρέσουν σε μια ολιγόλεπτη συνέντευξη.

-          Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ξεκινήσετε το πλάνο της ΣΧΕΔΙΑΣ στην Ελλάδα;

Πρακτικά η ΣΧΕΔΙΑ γεννήθηκε μέσα από μια άλλη πρωτοβουλία. Πριν 7 χρόνια φτιάξαμε την Εθνική Ποδοσφαιρική Ομάδα Άστεγων. Στόχος ήταν μέσα από τον αθλητισμό, όχι να φορτώσουμε με γκολ τους αντιπάλους μας, αλλά η ενεργοποίηση του ανθρώπου. Αυτός ο στόχος παραμένει μέχρι και σήμερα γιατί η ομάδα συνεχίζει. Όπως κάποιοι συνάνθρωποι μας είναι αποκλεισμένοι από την εργασία, την στέγαση ακόμα και από το καφενείο έτσι ακριβώς είναι αποκλεισμένοι και από τον αθλητισμό. Άλλωστε μια ποδοσφαιρική ομάδα είναι μια μικρή κοινωνία. Πρέπει να ενταχθείς, να συνεργαστείς, να θέσεις ένα κοινό στόχο και να προσπαθήσεις να τον κερδίσεις . Μέσα από αυτό το παιχνίδι, γιατί παιχνίδι είναι, προσπαθούμε να θωρακίσουμε την αυτοπεποίθηση των ανθρώπων αλλά επίσης αποτελεί και μια κοινωνική διαδικασία όπου μέσω αυτής προσπαθούμε να πάρουμε κάποια ψυχικά εφόδια, με τα οποία θα βγουν έξω από τις γραμμές που ορίζει ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο. Με την ίδια ακριβώς λογική δρομολογήθηκε η ΣΧΕΔΙΑ, το οποίο ανήκει και στο διεθνές δίκτυο περιοδικών δρόμου. Μας εξήγησαν από το διεθνές δίκτυο την φιλοσοφία και πως τα περιοδικά δρόμου έχουν σαν στόχο να υποστηρίξουν ανθρώπους και στη συνέχεια αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι να υποστηρίξουν τους εαυτούς τους. Ο άνθρωπος συμμετέχει ενεργά στην διαδικασία, καθώς καλούνται οι ίδιοι να κερδίσουν τα προς το ζην τους. Και αυτό είναι το πιο σημαντικό από όλα. Αυτή η ενεργοποίηση είναι κάτι που το απολαμβάνουν και τους γεμίζει. Πλέον ξυπνούν το πρωί και έχουν κάτι να κάνουν, δεν πάει η μέρα τους χαμένη, ξεφεύγουν από την μαύρη τρύπα της ανεργίας. Τα περιοδικά δρόμου είναι ο ίδιος ο άνθρωπος.

-          Αναφέρεται συχνά ότι η ΣΧΕΔΙΑ είναι ο άνθρωπος. Ποιοι είναι όμως αυτοί οι άνθρωποι; Τι κριτήρια χρειάζεται να πληροί κάποιος για να διακινήσει την ΣΧΕΔΙΑ;

Οι άνθρωποι μας είναι άτομα που βιώνουν την πιο ακραία μορφή φτώχιας, όπως είναι η έλλειψη στέγης, οι μακροχρόνια άνεργοι η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι και στο όριο της αστεγίας. Υπάρχει μια έκφραση που λέει ότι «όλοι είμαστε εν δυνάμει δυο μηνιάτικα μακριά από την αστεγία» και αυτό ισχύει για τους περισσότερους εξ’ ημών. Δεν είναι άνθρωποι από την διπλανή πόρτα. Είναι άνθρωποι που βγαίνουν από την πόρτα μας, σε αυτούς βλέπω τον εαυτό μου, τους φίλους μου, τους γονείς μου που είχαν ένα εισόδημα το έχασαν, και στη συνέχεια έχασαν και την στέγη τους. Αυτοί είναι οι άνθρωποι της ΣΧΕΔΙΑΣ.

Υπάρχει όμως και κάτι το οποίο κάνει την ΣΧΕΔΙΑ μοναδική σε αυτό τον τομέα σε σχέση με τα υπόλοιπα περιοδικά δρόμου που υπάρχουν στον κόσμο. Για παράδειγμα στον ευρωπαϊκό βορρά οι άνθρωποι που διακινούν τα περιοδικά έχουν βρεθεί στο δρόμο από επιλογές που σχετίζονται με χρόνιες εξαρτήσεις. Στην ΣΧΕΔΙΑ δεν ισχύει αυτό, το σύνολο των ανθρώπων είναι, ας μας επιτραπεί η έκφραση, οι νοικοκυραίοι. Όταν εμφανίζονται άτομα σε εμάς που π.χ. έχουν ζητήματα χρήσης ουσιών, αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να τον υποστηρίξουμε για την ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα απεξάρτησης.

-          Όλο αυτό το εγχείρημα πρακτικά πως λειτουργεί; Ποιο είναι το οικονομικό μοντέλο με το οποίο λειτουργεί όλη αυτή η διαδικασία;

Η βασική αρχή είναι ότι από τα 3€ που κοστίζει το περιοδικό το 1.5 είναι απευθείας έσοδο για τους ίδιους. Για να ξεκινήσει κάποιος, του δίνουμε έως και 10 περιοδικά δωρεάν, το οποίο είναι και το αρχικό μικροκεφάλαιο τους. Από εκεί και πέρα όποιος θέλει μπορεί να σταματήσει και να ψάξει για κάτι άλλο, είτε και να συνεχίσει, δεν δεσμεύουμε κανέναν σχετικά με την επιλογή του. Το όραμα μας άλλωστε είναι να κλείσει η ΣΧΕΔΙΑ και να έχουν βρει όλοι οι άνθρωποι μας δουλειά. Σήμερα κοίταγα τη λίστα των ανθρώπων της ΣΧΕΔΙΑΣ που μέσα στον χρόνο βρήκαν δουλειά και έφυγαν. Όταν μας το ανακοινώνουν αυτό, εμείς κάνουμε ένα μικρό πάρτι, το ανακοινώνουμε σε όλους, και δημιουργείται και η προσδοκία σε όλους ότι και εγώ μπορώ να βρω αύριο σταθερό εισόδημα. Το ίδιο συμβαίνει και με τους ανθρώπους που έχουν καταφέρει να βρουν σπίτι ή ακόμα και να ξεπληρώσουν λογαριασμούς.

-          Η ΣΧΕΔΙΑ έχει αφομοιωθεί από την ελληνική κοινωνία ή είναι κάτι άγνωστο ακόμα;

Αυτό που βιώνουμε είναι ότι την έχει αγκαλιάσει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της ελληνικής κοινωνίας, επειδή είναι κάτι πολύ άμεσο. Η κοινωνία αντιλαμβάνεται ότι κοιτώντας έναν άνθρωπο της ΣΧΕΔΙΑΣ, βλέπει στο πρόσωπο του και στα μάτια του τον ίδιο του τον εαυτό. Άλλωστε οι περισσότεροι έχουμε τις ίδιες ανησυχίες και αβεβαιότητες για το μέλλον και από εκεί προέρχεται η αλληλεγγύη, η θέληση να υποστηρίξουμε ο ένας τον άλλον. Αυτό που διαπιστώνουμε και αυτό που μας μεταφέρουν οι άνθρωποι μας που διακινούν τα περιοδικά, είναι ότι πέρα από αυτά που μας εξοργίζουν και μας θυμώνουν, υπάρχει και η αγάπη και η διάθεση για αλληλοκατανόηση. Εμείς σε αυτά στεκόμαστε.

-          Η ΣΧΕΔΙΑ τι θεματολογία περιλαμβάνει;

Ξέρεις στην αρχή, όταν ο κόσμος άκουγε «περιοδικό δρόμου που το διακινούν άστεγοι», είχαν δημιουργήσει την εικόνα ότι θα είναι μέσα στην μιζέρια και την μαυρίλα. Όμως το περιοδικό δεν είναι έτσι. Αυτό που θέλουμε και επιδιώκουμε, είναι η ΣΧΕΔΙΑ να είναι ένα βαθιά ανεξάρτητο περιοδικό που έχει σαν βάση του το ρεπορτάζ, την αισιοδοξία και το χιούμορ. Ακόμα και εκεί που στηλιτεύουμε δυσάρεστα θέματα, προσπαθούμε να το κάνουμε με τρόπο τέτοιο ώστε να δείχνουμε έναν δρόμο. Μας αρέσει να αγωνιζόμαστε και να ξεπερνάμε όλα αυτά που μας κρατάνε στάσιμους.

Στο περιοδικό τώρα γράφουν δημοσιογράφοι, γελοιογράφοι και κειμενογράφοι που προσφέρουν αφιλοκερδώς τα κείμενα τους. Ενθαρρύνουμε και τους πωλητές της ΣΧΕΔΙΑΣ να γράφουν, χωρίς όμως να κάνουμε δημοσιογραφικούς συμβιβασμούς. Τα κείμενο που θα μας φέρουν εάν δεν πληρούν κάποιες προϋποθέσεις δεν τα βάζουμε. Αυτό το κάνουμε όχι μόνο για να είναι όσο καλύτερο γίνεται το περιοδικό αλλά και για τους ίδιους, γιατί ενδιαφέρονται να μάθουν που έχουν κάνει λάθη πώς να τα διορθώσουν και να γίνουν καλύτεροι.

-          Η ΣΧΕΔΙΑ αυτή τη στιγμή διακινείτε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν σκέψεις για να δηλώσει παρόν και σε άλλες πόλεις;

Όντως βρίσκεται στα δύο μεγάλα κέντρα της Ελλάδας και τώρα κοιτάμε για να βρεθούμε και σε άλλες πόλεις όπως π.χ. στο Κιλκίς ή στον Βόλο, αλλά πάντα με συνέργιες καθώς δεν έχουμε ούτε τις δυνάμεις ούτε και τον μηχανισμό για να πάμε να ανοίξουμε γραφεία. Βέβαια όλο αυτό θα γίνει μόνο με ανθρώπους και φορείς που αγαπάνε τον άνθρωπο και η φιλοσοφία μας βρίσκει μια κοινή συνισταμένη.

-          Υπάρχει κάποιο δίκτυο είτε αποτελείτε από ανθρώπους, είτε από Μ.Κ.Ο που να υφίσταται ήδη και να συνεργάζεστε τακτικά;

Είναι ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο θεωρώ ότι ο τρόπος για να πάει κάποιος μπροστά είναι μέσω της συνεργασίας, μόνος του ο οποιοσδήποτε δεν θα πάει πολύ μακριά. Εμείς από την αρχή κάνουμε μόνο το project της ΣΧΕΔΙΑ. Όμως συνεργαζόμαστε με φορείς που έχουν ξενώνες, κέντρα ημέρας, κοινωνικά ιατρεία και πολλούς ακόμη φοβερούς ανθρώπους που κάνουν πραγματικά σπουδαία δουλειά. Είτε στέλνοντας στον στους Γιατρούς του Κόσμου, είτε με το ΜΠΟΡΟΥΜΕ που δίνουν μερίδες φαγητό. Όποιος έρχεται προσπαθούμε να τον υποστηρίξουμε μέσα από την δικτύωση μας.

-          Έχετε βραβευτεί με το IMPACT SOCIAL AWARD 2014 και πρόσφατα με το Βραβείο Ευρωπαίου Πολίτη. Είναι ηθική επιβράβευση και αναγνώριση των προσπαθειών σας όλα αυτά τα χρόνια;

Σαφώς και είναι, αλλά δεν στεκόμαστε εκεί. Για να μην παρεξηγηθώ, είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμάς, όμως το σημαντικότερο είναι αυτό που είπαμε παραπάνω, ότι βοηθήσαμε ανθρώπους να βάλουν την ζωή τους σε μια σειρά, να βρουν μια σταθερή δουλειά, το χαμόγελο τους. Όταν μπαίνει για πρώτη φορά κάποιος εδώ και είναι εμφανώς ταλαιπωρημένος και ανασφαλής. Αυτό με τον καιρό αλλάζει, αρχίζει να κοινωνικοποιείται να αποκαθίσταται η πίστη του στον εαυτό του και στον περίγυρο του, να χαμογελάει. Αυτή είναι η μεγάλη επιβράβευση. Και αυτή είναι η ουσία της ΣΧΕΔΙΑΣ. Άλλωστε αυτό που λέμε γενικά είναι και να μην θέλει κάποιος να αγοράσει την ΣΧΕΔΙΑ, γιατί δεν του αρέσει, δεν την πιστεύει, δεν τον εκφράζει, να λέτε μια καλημέρα στους πωλητές. Είναι πολύ σημαντικό για τον ίδιο, αυτό το βήμα επανένταξης. Αυτή άλλωστε είναι και η ανθρωπιά μας και έτσι πρέπει να είναι και η κοινωνία μας.

-          Έχετε δώσει έμφαση στην συμπεριφορά και στην επανένταξη των ανθρώπων που το διακινούν. Αυτά τα άτομα για ιδιαίτερους λόγους βρέθηκαν σε δύσκολες καταστάσεις και κλείστηκαν στον κόσμο τους. Πόσο εύκολο είναι να ξαναβγεί κάποιος στην κοινωνία, να κάνει πράξη αυτή την άτυπη επανένταξη;

Εύκολο δεν είναι. Είναι ένας συνεχής αγώνας, στον οποίο η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και έχει να κάνει κυρίως με τον άνθρωπο. Η φιλοσοφία μας είναι ότι δεν πρέπει να τα παρατάμε ποτέ, και από την αρχή έως και το τέλος να παλεύουμε και να αγωνιζόμαστε καθημερινά. Κάθε μέρα να κερδίζουμε από κάτι το οποίο θα το παίρνουμε καθημερινά μαζί μας στην πραγματικότητα μας. Πρώτα και κύρια έχουμε υποχρέωση, προς τους εαυτούς μας να συνεχίσουμε να παλεύουμε και στο τέλος να τα καταφέρουμε.

-          Πραγματοποιείται όμως και άλλες δράσεις πέρα από την ΣΧΕΔΙΑ. Μας ενημερώσατε ήδη για την ποδοσφαιρική ομάδα αστέγων. Υπάρχουν και οι αόρατες διαδρομές.

Οι αόρατες διαδρομές, που παρεμπιπτόντως ξεκίνησαν πρόσφατα, είναι μια πραγματικά συγκλονιστική εμπειρία και σας προσκαλώ να τις κάνετε. Οι αόρατες διαδρομές λειτουργούν με ένα μοντέλο παραπλήσιο της ΣΧΕΔΙΑΣ. Πραγματοποιούνται από 3 πωλητές της ΣΧΕΔΙΑΣ που έχουν βιώσει ή βιώνουν ακόμα την έλλειψη στέγης. Μέσα στην καρδιά της δράσης υπάρχει έντονο το στοιχείο της ενεργοποίησης, γιατί οι οδηγοί εκπαιδεύτηκαν. Μάλιστα είχαμε την τιμή ο εκπαιδευτής τους να είναι ο κ. Βασίλης Αλεξάκης, ο συγγραφέας, ο οποίος άκουσε τις ιστορίες τους και τους υποστήριξε ώστε να φτιάξουν τις αφηγήσεις τους. Άλλωστε ο καθένας από εμάς έχει μια ιστορία μέσα του. Κατά την διάρκεια των περιηγήσεων περνάνε από τις πιο σημαντικές κοινωνικές δομές της πόλης, κάποιες από τις οποίες οι ξεναγοί-αφηγητές τις έχουν χρησιμοποιήσει. Οπότε κάθε Σάββατο σας περιμένουμε από εδώ να κάνουμε μια βόλτα στο κέντρο της πόλης και να περάσουμε από τα κομμάτια τα οποία δεν τα πλησιάζουμε γιατί φοβόμαστε, και ένας λόγος των περιηγήσεων είναι να νικήσουμε αυτόν τον φόβο. Την πόλη μας δεν πρέπει να την φοβόμαστε, ούτε και τους ανθρώπους της. Το σημαντικότερο από όλα όμως είναι ότι αυτή η διαδικασία μετατρέπεται σε ένα εργαλείο μάθησης και σε μια λυτρωτική διαδικασία.

-          Να περιμένουμε κάποιες δράσεις από εσάς στο άμεσο μέλλον;

Υπάρχουν αρκετές που έχουμε δρομολογήσει και θα ξεκινήσουν να γίνονται γνωστές από τις αρχές της νέας χρονιάς. Πάντα όμως με την ίδια λογική και φιλοσοφία, με τον άνθρωπο να είναι πρωταγωνιστής και όχι παθητικός δέκτης.

-          Τι θα λέγατε ότι αντιπροσωπεύει περισσότερο την ΣΧΕΔΙΑ;

Αυτό που λέμε και παλεύουμε, είναι να θωρακίσουμε τον συνάνθρωπο μας που δοκιμάζεται και κατά συνέπεια ολόκληρη την κοινωνία. Πέρα από αυτά που μας θυμώνουν, υπάρχει η αγάπη και η αλληλεγγύη που μας ενώνουν. Έχουμε χρέος να είμαστε όλοι ενεργοί πωλητές και πιστεύω στο τέλος θα τα καταφέρουμε

Διαδίκτυο - ο νέος κομήτης West*

diadiktioΤο Διαδίκτυο πλέον αποτελεί ένα εργαλείο της καθημερινότητας μας, τι γίνεται όμως όταν το εργαλείο αυτό έχει κάποια ελαττώματα;

Ο κόσμος του Ίντερνετ έχει αρκετά πλεονεκτήματα αλλά και εξίσου αρκετά μειονεκτήματα. Η ζυγαριά γέρνει και στις δύο πλευρές, αφού υπεύθυνοι για την δημιουργία και την εξέλιξη του είμαστε εμείς, οι άνθρωποι. Όπως συναντάμε καθημερινά διαφορετικά άτομα, με διαφορετικές κουλτούρες, έτσι συναντάμε διάφορους χαρακτήρες στο Διαδίκτυο. Έχει μπει για τα καλά στην κοινωνία μας, αφού αποτελεί (καλώς ή κακώς) μέσο κοινωνικοποίησης και πληροφόρησης.

Ο κύριος παράγοντας για τα πλεονεκτήματα του διαδικτύου είναι ο χρόνος και τα παράγωγά του. Πλέον με λίγες κινήσεις και σε ελάχιστο χρόνο ερχόμαστε σε ‘’επαφή’’ με άτομα που βρίσκονται μακριά στέλνοντας ένα email, κάνοντας μια video κλήση ή συνομιλώντας μέσα από κάποιο chat. Με την σωστή χρήση του Ίντερνετ, γίνεται πλούσια ενημέρωση και καλύτερη έρευνα, όσο αφορά στην αναζήτηση κάποιων στοιχείων. Ως προς τις επιχειρήσεις, γίνεται διάδοση του ονόματος αρκετά πιο γρήγορα και διαφήμιση χωρίς μεγάλο κόστος. Ακόμα, με την εξέλιξη του Διαδικτύου κάθε άτομο ή επιχείρηση έχει το δικό του διαδικτυακό προφίλ, οπότε γίνεται σημείο συνάντησης φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών, μαθητών, φοιτητών, υποψηφίων και όλες τις ομάδες που ανήκουν σε μια κοινωνία. Τέλος, αυτός ο digital κόσμος δίνει την δυνατότητα δημιουργίας πρωτοποριακών και καινοτόμων δραστηριοτήτων σε ανθρωπιστικό, φιλανθρωπικό κ.ο.κ περιβάλλον.

Από την άλλη πλευρά του νομίσματος, υπάρχουν αρκετά μειονεκτήματα. Χάνεται η έννοια της ιδιωτικοποίησης και τα στοιχεία των χρηστών υπάρχουν παντού. Μπορεί τα email που αναφέρθηκαν παραπάνω, να κάνουν πιο γρήγορη την επικοινωνία, αλλά ταυτόχρονα και πιο απρόσωπη. Υπάρχει ένα τεράστιος όγκος δεδομένων στο Διαδίκτυο, ο οποίος μεγαλώνει και μεγαλώνει όσο μπορεί να φτάσει η φαντασία και η δημιουργικότητα των ατόμων. Όμως αυτές οι πληροφορίες πολλές φορές δεν είναι έγκυρες. Επίσης, κυκλοφορούν κίνδυνοι όπως παιδική πορνογραφία, παιδεραστία και προσβλητικό υλικό. Το Ίντερνετ όσο μεγαλώνει τόσο κλέβει και τον δημιουργικό μας χρόνο, μας απομακρύνει από καθημερινά πράγματα που έχουμε ξεχάσει. Για παράδειγμα, κάποτε οι γειτονιές γέμιζαν από φωνές παιδιών και πάντα υπήρχε η φωνή ενός γείτονα που φώναζε ΄΄ΗΣΥΧΙΑ’’, τώρα τα περισσότερα παιδιά παίζουν με το tablet ή το Smartphone τους και η μόνη ηχορύπανση που τους αποσπά την προσοχή, είναι ένα συνηθισμένο Update ή κάποιο Antivirus. Ποιός είναι ο πραγματικός ιός εδώ; Τέλος, σοβαρά τραυματίας μέσα σε αυτήν την εξέλιξη είναι οι τέχνες, όπως ο κινηματογράφος και η μουσική. Τα άλμπουμ μουσικής και η παρακολούθηση μιας ταινίας στον κινηματογράφο, χάνονται με τον καιρό και αντικαθιστούνται με ένα ηλεκτρονικό φακελάκι στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή μας.

Ένας κόσμος μέσα στον ανθρώπινο κόσμο. Μία λέξη, μία ιδέα αλλάζει την πορεία μας , η ανάγκη εξέλιξης του ανθρώπου δημιουργεί πολλούς διαφορετικούς ‘’κόσμους’’ ακόμη και ‘’γαλαξίες’’. Κάτι τέτοιο είναι και το διαδίκτυο που ήρθε σαν κομήτης, αν και φαινόταν από πολύ καιρό ότι θα συγκρουστεί με την γη, κι έγινε ένας μικρός πλανήτης πληροφόρησης.

* Κομήτης ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1975 από τον Richard West. Έμεινε ως ένας από τους πιο εντυπωσιακούς της ιστορίας με πανέμορφη τριπλή ουρά.

Ελισάβετ Καλαρούτη
ExecutiveMarketing

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.