Δωρεάν Μετακίνηση Ανέργων στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

Rejoin.gr - Επιχειρηματικότητα Άρθρα

Πώς να αναπτύξεις ηγετικές δεξιότητες

rejoin hgetikes

Ποιες είναι οι ηγετικές δεξιότητες; Τι κάνει κάποιον ηγέτη; Αν βάλεις τις λέξεις «ηγετικές δεξιότητες» σε μια μηχανή αναζήτησης, θα βρεις πολλά αποτελέσματα, άλλα συγκλίνοντα και άλλα αποκλίνοντα το ένα από το άλλο. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι τρόποι που αυτές αναπτύσσονται παραμένουν σχεδόν σε όλα σταθεροί.

Μάθε τον εαυτό σου

Ο καθένας χαρακτηρίζεται από δεξιότητες και χαρακτηριστικά, που μπορούν να αποτελέσουν το εφαλτήριο για να τα αναπτύξει περισσότερο. Γι’ αυτό το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι η επισήμανση αυτών. Η αυτογνωσία οδηγεί στη συνειδητοποίηση των δυνατών και αδύναμων σημείων του ατόμου και του δίνει τη δυνατότητα ως ηγέτη να στηρίζεται στα δυνατά και να αμβλύνει τα αδύναμα, ώστε να προχωρά μπροστά. Για να αποκτηθεί αυτή η δυνατότητα όμως, χρειάζεται πολύπλευρη ενασχόληση με πολλά πράγματα και διαφορετικές καταστάσεις, ώστε να έρθουν τα χαρακτηριστικά αυτά στην επιφάνεια.

Αφουγκράσου το περιβάλλον σου

Βάσει των νόμων της φύσης επιβιώνει εκείνος που έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του. Ένας ηγέτης χρειάζεται επομένως να είναι σε θέση να ελίσσεται στον χώρο του. Για να το κάνει αυτό όμως, χρειάζεται να «ακούσει» το περιβάλλον του, να αντιληφθεί τις ανάγκες αυτού και τους κινδύνους που κρύβει. Συγχρόνως πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει δράση για τα προβλήματα που υπάρχουν γύρω του και γι’ αυτό χρειάζεται πρώτα να ενημερώνεται για αυτά. Συνεπώς διάβασε, δες, άκου και κυρίως μάθε σε βάθος τι γίνεται γύρω σου.

Μάθε να μεταδίδεις τις ιδέες σου σε διαφορετικούς δέκτες

Ένας ηγέτης πρέπει να μπορεί να συναναστρέφεται με διαφορετικά άτομα και να επικοινωνεί αποδοτικά με όλους. Όπως λέγεται λαϊκά, θα πρέπει να μιλάει τη γλώσσα του σαλονιού και του λιμανιού, δηλαδή να είναι σε θέση να μεταδώσει τις ιδέες του και το όραμά του σε όλους. Είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθήσεις σεμινάρια αποτελεσματικής επικοινωνίας, να διαβάζεις, ώστε να οξύνεις την κριτική σου σκέψη και να αντιλαμβάνεσαι τις συνθήκες γύρω σου.

Μην μένεις στο πρόβλημα, ψάξε τη λύση

Κανένας δεν πέτυχε το όραμά του με την πρώτη, όλοι αντιμετώπισαν προβλήματα. Εκείνοι όμως που συνέχισαν και ξεπέρασαν αυτά τα μικρά αναχώματα προς τον προορισμό τους έγιναν όντως ηγέτες. Η ανθεκτικότητα στις δυσκολίες και η θετική σκέψη είναι εκείνες οι δεξιότητες που μπορούν να ξεχωρίσουν κάποιον και να τον κάνουν να πετύχει. Για να τις αναπτύξεις, δοκίμασε κάθε φορά που έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα να ανακαλύπτεις τη θετική επίδραση αυτού και να καταλαβαίνεις τι έμαθες από αυτό, ώστε να μην ξανασυμβεί ή για να το αντιμετωπίσεις ευκολότερα την επόμενη φορά. Πέρασε στην πράξη, αν δεν πάθεις, δεν θα μάθεις, και όσο εσύ αφήνεσαι στη θεωρία, ποτέ δεν θα καταφέρεις να προσανατολιστείς προς τη λύση. Κάνε κάτι σαν πρακτική άσκηση, δούλεψε σε αυτό που σου αρέσει, πάρε μέρος σε projects, δοκίμασε τον εαυτό σου.

Συνεπώς οι ηγετικές δεξιότητες του καθενός είναι κρυμμένες μέσα του και περιμένουν να αναδυθούν στην επιφάνεια έπειτα από συστηματική καλλιέργεια. Όλοι θέλουν να αναπτύξουν τις ηγετικές τους δεξιότητες και πραγματικά μπορούν, απλώς, για να τα καταφέρουν, θα πρέπει να δρουν με απλές πράξεις κάθε μέρα. Τίποτα δεν χαρίζεται, όλα κατακτώνται. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ηγετικές ικανότητες, ακριβώς επειδή έγκεινται σε πτυχές της ανθρώπινης προσωπικότητας, για να αναπτυχθούν, θέλουν πείσμα, υπομονή και μεράκι για την υλοποίηση του οράματός σου.


 Ασπασία Γκότση, Συντάκτρια Citycampus.gr

Οι δεξιότητες ενός επιτυχημένου επιχειρηματία

rejoin deksiothtes

Στη σημερινή εποχή όλοι μιλούν για επιχειρηματικότητα τη στιγμή που το ποσοστό των επιτυχημένων ιδεών είναι πολύ μικρό. Για να επιτύχει ένας επιχειρηματίας, χρειάζεται να καταβάλει σκληρή δουλειά και να έχει επιμονή. Διά μαγείας καμία επιχείρηση δεν μπορεί να επιτύχει από τη μία ημέρα στην άλλη. Ποιες είναι όμως εκείνες οι δεξιότητες που κατευθύνουν έναν επιχειρηματία προς την επιτυχία;

Αγάπη για το αντικείμενό του

Αν μία λέξη θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση της επιχειρηματικότητας, αυτή θα ήταν σίγουρα το «πάθος». Η έκφραση πάθους για τα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται ένας επιχειρηματίας αποτελεί το κλειδί για την ανάπτυξη και την επιτυχία της επιχείρησής του. Το να λαμβάνει κάποιος από τη δουλειά του ευχαρίστηση, ικανοποίηση, οικονομικό όφελος και σιγουριά δημιουργεί αθροιστικά οφέλη, τα οποία στη συνέχεια εκφράζονται τόσο σε εταιρική, όσο  σε προσωπική και πελατειακή ικανοποίηση. Ο επιχειρηματίας που ασχολείται με μια ιδέα η οποία ταιριάζει με τα ενδιαφέροντά του διακατέχεται από πάθος και κίνητρο, πράγμα που επηρεάζει καθοριστικά την επιτυχία κάθε είδους επιχείρησης.

Ανάληψη ρίσκου

Κάθε επιχειρηματίας, αν επιθυμεί να χαρακτηριστεί ως επιτυχημένος, θα πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει ρίσκο. Χρειάζεται να έχει προετοιμαστεί να εργαστεί σε ένα τόσο επαγγελματικά όσο και κοινωνικά αβέβαιο περιβάλλον. Εντούτοις όσοι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν το ρίσκο και είναι έτοιμοι για την ανάληψή του δεν είναι απαραίτητο ότι θα επιτύχουν. Ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας χρειάζεται να είναι πρόθυμος και έτοιμος να αναλάβει τόσο χρονικό όσο και χρηματικό ρίσκο. Ταυτόχρονα απαιτείται οργάνωση και προγραμματισμός πόρων, ώστε να μην προκληθεί αδιέξοδο, κάτι που αποτρέπει πιθανές αρνητικές καταστάσεις. Κάθε επιχειρηματίας, πριν αναλάβει κάποιου είδους ρίσκο, θα πρέπει να αναρωτηθεί αν αυτό αξίζει τον κόπο, τα χρήματα και τον χρόνο, αλλά και να αναγνωρίσει και να μελετήσει τι ακριβώς θα αποφέρει η ανάληψή του.

Προσωπική πίστη, σκληρή δουλειά και αφοσίωση

Πέρα από το να απολαμβάνει και να αγαπάει το αντικείμενο δραστηριοποίησής του, κάθε επιχειρηματίας χρειάζεται επίσης να πιστεύει στον εαυτό του, να νιώθει αυτοπεποίθηση και να είναι αφοσιωμένος στο προϊόν ή στην υπηρεσία που προσφέρει. Το κλειδί της επιτυχίας δεν βρίσκεται στο πείσμα και στην αρνητική προσκόλληση στην ιδέα του, αλλά στις αξίες της πειθαρχίας και της αφοσίωσης. Επιπλέον χρειάζεται να λαμβάνει υπ’ όψιν ότι πίσω από κάθε επιτυχημένη προσπάθεια δεν υπάρχει ο παράγοντας της τύχης, αλλά η σκληρή και τίμια δουλειά. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες δίνουν το 100% των δυνατοτήτων τους και δρουν προσηλωμένα και επίμονα για την επιδίωξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.

Προσαρμοστικότητα και ευελιξία

Αδιαμφισβήτητα, εάν μια επιχειρηματική ιδέα ή ο ίδιος ο επιχειρηματίας δεν χαρακτηρίζονται από ευελιξία σχετικά με τις ανάγκες και τα «θέλω» τόσο των πελατών όσο και της ίδιας της αγοράς, τότε ούτε η ιδέα και άρα ούτε και ο επιχειρηματίας θα οδηγηθούν προς την επιτυχία. Η σημασία βρίσκεται όχι μόνο στο τι πιστεύει ένας επιχειρηματίας ότι είναι αναγκαίο και θεμιτό, αλλά το ίδιο το περιβάλλον και οι ενδιαφερόμενοι φορείς. Η αγορά χαρακτηρίζεται από δυναμικότητα και μαζί της επηρεάζει και διαμορφώνει και τις ανάγκες των πελατών. Στην πραγματικότητα κάθε επιτυχημένος επιχειρηματίας οφείλει να προσαρμόζεται, αλλά και να χαρακτηρίζεται από ευελιξία, ώστε να μπορεί να αλλάζει εύκολα και να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών του.

Κατανόηση της προσφερόμενης αξίας και της αγοράς

Είναι δεδομένο ότι κάθε επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζει συνολικά και από όλες τις πλευρές του το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει, αλλά και να τα παρουσιάζει με έναν απλό και κατανοητό τρόπο, κάνοντας ξεκάθαρη την αξία που προσφέρουν. Κάθε στιγμή, αλλά και σε κάθε μέσο επικοινωνίας με τους πελάτες που αποτελούν στόχο, χρειάζεται να παρουσιάζονται τα οφέλη του προσφερόμενου προϊόντος ή της προσφερόμενης υπηρεσίας. Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να γνωρίζει το πλαίσιο και τις δυναμικές του αγοραστικού περιβάλλοντος. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει συνεχής ενημέρωση για τις αλλαγές των αγοραστικών αναγκών, τις κινήσεις των ανταγωνιστών και διάφορων άλλων εξωτερικών παραγόντων που σχετίζονται με τον συγκεκριμένο τομέα δραστηριοποίησης, ώστε να προσφερθεί πραγματική αξία.

Ικανότητες αποτελεσματικής οικονομικής διαχείρισης

Σε κάθε νέα επιχείρηση το κεφάλαιο θεωρείται περιορισμένο, πράγμα το οποίο καθιστά αναγκαία την έξυπνη και κατάλληλη αξιοποίησή του. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες θα πρέπει να κατανοούν την ουσιώδη ανάγκη για οικονομική διαχείριση και να σχεδιάζουν, τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον, στρατηγικές για την αποτελεσματικότερη και την αποδοτικότερη οικονομική διαχείριση της επιχείρησής τους. Χρειάζεται να διατηρείται ένα ολοκληρωμένο σύνολο εγγράφων για κάθε ροή του χρήματος.

Σχεδιασμός

Η επιχειρηματικότητα αναφέρεται στην υλοποίηση μιας ιδέας από την αρχή μέσα σε ένα πλαίσιο χρονικών και χρηματικών περιορισμών. Πρόκειται για μια μακροχρόνια διαδικασία, για τη διατήρηση της οποίας ο σχεδιασμός αποτελεί έναν πολύ κρίσιμο παράγοντα. Μέσα από τον επιχειρηματικό σχεδιασμό προσφέρεται αναγνώριση των χρονικών και κεφαλαιουχικών περιορισμών και η αναζήτηση εναλλακτικών για την αντιμετώπισή τους. Ακόμη, αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία για τον ορισμό συγκεκριμένων στόχων, αλλά και ενδεικτικών τρόπων για την επίτευξή τους. Το επιχειρηματικό σχέδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα μέσο για τον έλεγχο της επιτυχίας κάθε συστατικού της επιχείρησης. Η μεγάλη ευκαιρία που παρέχει συνεπάγεται ότι δίνει τη δυνατότητα για ανάλυση, αναζήτηση και συλλογή δεδομένων, αλλά και για τη δημιουργία συμπερασμάτων τα οποία βασίζονται σε πραγματικές καταστάσεις.

Ικανότητες ανάπτυξης δικτύου επαφών

Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες αναζητούν συνεχώς μέντορες με μεγάλη εμπειρία και δίκτυο επαφών, ώστε να λαμβάνουν πολύτιμες και χρήσιμες συμβουλές. Εάν κάποιος έχει την ικανότητα να προσεγγίζει τέτοιου είδους επαφές και να διαμορφώνει ένα πολύ δυνατό, αξιόπιστο και ξεχωριστό δίκτυο, τότε βρίσκεται πιο κοντά στα βήματα αυτών που θεωρούνται επιτυχημένοι επιχειρηματίες.

Προετοιμασία για την αποτυχία

Σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης ζωής κάθε προσπάθεια δεν οδηγεί πάντα στην επιτυχία. Το ίδιο συμβαίνει και στον επιχειρηματικό κόσμο. Το ποσοστό των αποτυχημένων επιχειρηματικών ιδεών είναι πολύ υψηλό. Λόγω αυτής της πραγματικότητας, πολλές φορές είναι πολύ λογικό και υγιές κάποιος επιχειρηματίας να αναγνωρίζει ότι πρέπει να αφήσει την τρέχουσα επιχειρηματική του ιδέα και να αναζητήσει μια νέα, πιο κερδοφόρα. Ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας βρίσκεται σε θέση να καταλάβει τα όρια της βιωσιμότητας της επιχειρηματικής του ιδέας και να αποφασίσει αν θα συνεχίσει με την υλοποίησή της ή όχι.

Αμφισβήτηση του εαυτού του

Σε κάθε στάδιο της επιχειρηματικής του ιδέας και δραστηριότητας ένας επιχειρηματίας θα πρέπει να αμφισβητεί οτιδήποτε θεωρεί δεδομένο. Πιο συγκεκριμένα, είναι χρήσιμο να θέτει ερωτήματα, όπως αν μπορεί να πραγματοποιήσει μια ενέργεια, αν πραγματικά θέλει να επιτύχει τη συγκεκριμένη ενέργεια, αν με τον συγκεκριμένο τρόπο που έχει σκεφτεί και τους πόρους που διαθέτει μπορεί να την επιτύχει και αν εν τέλει είναι το κατάλληλο άτομο ή αν υπάρχει η κατάλληλη ομάδα για την εκπλήρωσή της.

Το να βρει κανείς την ισορροπία σε όλα τα παραπάνω ζητήματα είναι πολύ δύσκολο στην πράξη, αλλά, εάν κάποιος προσπαθεί να τα επιδιώξει έως έναν βαθμό, τότε θα βρεθεί πολύ κοντά στην επιτυχία. Παρ’ όλα αυτά κανένας επιχειρηματίας δεν πρέπει να μένει μόνο στην επιδίωξη της απόκτησης των ανωτέρω και συνεπώς και στην επίτευξη της επιτυχίας, αλλά να αναλογίζεται συνεχώς και το μέτρο αυτής, καθώς δεν υπάρχει… μονάδα μέτρησης της επιτυχίας.


 Λαμπρινή Κουτσοκέρα,

Research and Development Manager

Data Analyst

Project Manager

Citycampus.gr

Πώς να προωθήσετε την επιχείρησή σας: 5+1 προτάσεις

rejoin 5

Κάθε επιχείρηση έχει το δικό της προφίλ, με το οποίο είναι σημαντικό να εναρμονίζονται όλα της τα μέρη. Το μάρκετινγκ και όλες οι εφαρμογές του εξαρτώνται τόσο από τη φύση της επιχείρησης, όσο και από το περιβάλλον της. Εδώ είναι μερικά στοιχεία που ίσως σας φανούν χρήσιμα.

Δημιουργήστε την ιστορία σας και διαδώστε την

Όλες οι επιχειρήσεις κρύβουν από πίσω τους ανθρώπους, άνθρωποι είναι εκείνοι που τις ίδρυσαν και άνθρωποι είναι και εκείνοι που εργάζονται σε αυτές. Επομένως, όπως οι άνθρωποί της έχουν ιστορία, είναι φυσικό να έχει και η κάθε μάρκα τη δική της. Γιατί να μην γίνει γνωστή μέσα από αποσπάσματά της; Το πρώτο λοιπόν στοιχείο που αναφέρουν αρκετοί είναι το storytelling.

Εστιάστε στο κοινό που απευθύνεστε

Ένα καθοριστικό σημείο για να πετύχει το μάρκετινγκ μιας επιχείρησης είναι να γνωρίζει αυτή πολύ καλά τα άτομα στα οποία απευθύνεται. Να γνωρίζει τις ανάγκες τους, το προφίλ τους, τα χαρακτηριστικά τους, τη συμπεριφορά τους και γενικότερα οτιδήποτε μπορεί να τα χαρακτηρίζει.

Αναλύστε την αγορά και τον ανταγωνισμό και έχετε στο μυαλό σας το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα

Η γνώση για την αγορά και τον ανταγωνισμό σάς βοηθά να κατανοήσετε όλες τις διαστάσεις στις οποίες είναι πιθανό να διαφοροποιείστε. Αυτό σημαίνει ότι κατανοείτε σε μεγαλύτερο βαθμό ποια ακριβώς είναι η θέση σας μέσα στον κλάδο, αλλά και πού στοχεύετε.

Δημιουργήστε στόχους που θέλετε να επιτύχετε στην εκάστοτε προωθητική ενέργεια

Σε κάθε περίπτωση η στρατηγική μιας ενέργειας προώθησης χρειάζεται να έχει έναν κεντρικό, ξεκάθαρο στόχο. Όλα πρέπει να συμβάλλουν προς μία κατευθυντήρια γραμμή, όπως, για παράδειγμα, να ενισχύσετε την αναγνώρισή σας, να κάνετε πωλήσεις, να προωθήσετε ένα νέο προϊόν, να υπενθυμίσετε στο κοινό την παρουσία σας.

Δώστε σημασία στην ιστοσελίδα σας

Η ιστοσελίδα σας είναι η πλήρης σας εικόνα, αν δραστηριοποιείστε στο online περιβάλλον, ή μέρος αυτής, αν δραστηριοποιείστε στο offline περιβάλλον. Στη σύγχρονη εποχή αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο η ηλεκτρονική έρευνα αγοράς, κατά συνέπεια ένα προσεγμένο και καλαίσθητο περιβάλλον περιήγησης δίνει μία θετική εντύπωση στους χρήστες. Φυσικά η τάση με την οποία αυξάνεται πλέον η χρήση των κινητών τηλεφώνων κατευθύνει τις ιστοσελίδες σε mobile friendly περιεχόμενο.

Επιδιώξτε το word of mouth

Τέλος, προσπαθήστε να κάνετε τους άλλους να μιλήσουν για εσάς. Με τον τρόπο αυτό δεν διαδίδετε μόνο εσείς το μήνυμά σας, αλλά και κάθε αποδέκτης αυτού.


 Ιωάννα Κοντουρά, Team Leader Citycampus.gr

Από υπάλληλος επιχειρηματίας: Καίριες συμβουλές

rej ypal

Ένα από τα καλύτερα πράγματα σχετικά με τη μετάβαση από το να δουλεύεις σε κάποιου άλλου το γραφείο, να παραιτείσαι από τη δουλειά σου και να χτίζεις τη δική σου επιχείρηση είναι η ευκαιρία να μάθεις και μάλιστα πολλά. Το σπουδαιότερο πράγμα είναι ότι ποτέ δεν είσαι πολύ μεγάλος για να μάθεις.

Να γνωρίζεις πότε να είσαι ευέλικτος και πότε σταθερός

Πρέπει να έχεις την επιθυμία να αλλάζεις, να δοκιμάζεις νέα πράγματα, έστω κι αν αποτυγχάνεις. Εξακρίβωσε τι ακριβώς δεν δούλεψε και γιατί και δοκίμασε κάτι άλλο. Να είσαι σταθερός με το καθημερινό ωράριο εργασίας. Είναι προτιμότερο να ξυπνήσεις νωρίς, να ετοιμαστείς και να χώσεις το κεφάλι σου στη δουλειά, όπως ακριβώς θα έκανες αν εργαζόσουν για κάποιον άλλον. Αυτό σε εξαναγκάζει να επικεντρώνεσαι και να ολοκληρώνεις αυτά που πρέπει να γίνουν, ώστε η δουλειά σου να μην σου τρώει όλο τον ελεύθερο χρόνο σου.

Οφείλεις να έχεις μια θετική στάση

Αν αφήσεις τις προκλήσεις να βιδωθούν στο κεφάλι σου, θα ηττηθείς πριν δώσεις στον εαυτό σου μια δίκαιη ευκαιρία. Σε κάθε πισωγύρισμα ρώτα τον εαυτό σου «τι μπορώ να δημιουργήσω από αυτό». Κάνε ένα βήμα πίσω και δες τις προκλήσεις ως τρόπους να μαθαίνεις και να αναπτύσσεσαι παρά ως αποτυχίες.

Επικεντρώσου στην επιχείρησή σου

Είναι εύκολο, όταν διαπραγματεύεσαι με πελάτες, να βάζεις την ανάπτυξη της επιχείρησής σου σε στάση. Αυτό είναι λάθος. Βάλε στο πρόγραμμά σου κάθε μέρα ή κάθε εβδομάδα συγκεκριμένες ώρες που μπορείς να συγκεντρωθείς στην ανάπτυξη της επιχείρησής σου και προσάρμοσε τα ραντεβού σου και τις υποθέσεις των πελατών σου γύρω από αυτό το πρόγραμμα.

Δεν είναι ανάγκη να τα κάνεις όλα

Σίγουρα, όταν ξεκίνησες την επιχείρησή σου, είπες ότι δεν έχεις την οικονομική δυνατότητα να αναθέσεις σε τρίτους εκείνες τις δραστηριότητες που μισείς (outsourcing). Μπορείς όμως να τις δεις ως μια επένδυση στην επιχείρησή σου. Όταν ασχολείσαι με δραστηριότητες και καθήκοντα που δεν σου αρέσουν, χάνεις πολύτιμο χρόνο και ενέργεια, που θα μπορούσαν να διατεθούν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να κάνουν αυτές τις δραστηριότητες, όπως η λογιστική παρακολούθηση, το μάρκετινγκ, η ανάπτυξη και η παρακολούθηση της ιστοσελίδας σου, τα social media κ.λπ., πολύ οικονομικότερα, γρηγορότερα και καλύτερα από ό,τι εσύ. Βρες τους. Πρόσλαβέ τους. Αυτό θα σου επιτρέψει να συγκεντρωθείς σε ό,τι αγαπάς, σε ό,τι θα βελτιώσει τις ευκαιρίες σου για επιτυχία.

Μην αναλαμβάνεις δουλειά που μισείς

Αν αποφασίσεις ότι ένας συγκεκριμένος τύπος δουλειάς δεν είναι ευχάριστος ή δεν αξίζει να ασχοληθείς, μην την αναλάβεις. Θα σε καταβάλει συναισθηματικά και θα επηρεάσει τη συμπεριφορά σου. Βοήθησε τους πελάτες σου να βρουν τους ανθρώπους που μπορούν να κάνουν σπουδαία δουλειά για αυτούς.

Σταμάτησε να δουλεύεις όλη την ώρα

Μπορεί να είσαι πολύ καλά οργανωμένος και ειδικός στο να διεκπεραιώνεις υποθέσεις. Εξαιρετικά! Αλλά χρειάζεσαι να βρεις χρόνο απλώς για να σκεφτείς. Τι κάνεις; Γιατί το κάνεις; Πού πηγαίνεις; Υπάρχουν άλλοι τρόποι να φτάσεις εκεί; Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να πετύχεις τους στόχους σου; Ίσως να νομίζεις ότι είναι χαμένος χρόνος, αλλά είναι μία από τις καλύτερες επενδύσεις που μπορείς να κάνεις στην επιχείρησή σου.

Δημιούργησε ένα πλαίσιο ζωής

Είναι τόσο εύκολο, όταν εργάζεσαι από το σπίτι, να απομονωθείς. Όταν δουλεύεις πολλές ώρες, και μόνο η ιδέα να βγεις έξω είναι εξουθενωτική. Θα πρέπει να το κάνεις ούτως ή άλλως. Οι άνθρωποι με μεγάλη κοινωνικότητα ζουν περισσότερο, είναι πιο υγιείς και λιγότερο αγχωμένοι. Βάλε το στο πρόγραμμά σου.

Φρόντισε να περιβάλλεσαι από ανθρώπους που θέλουν να πετύχεις και απαλλάξου από τους υπόλοιπους

Προσοχή: μπορεί να είναι και τα αγαπημένα σου πρόσωπα. Οι φίλοι και η οικογένειά σου σε αγαπούν, αλλά μπορεί να θέλουν να μείνουν τα πράγματα ακριβώς όπως είναι. Οποιαδήποτε μετάβαση έχεις κάνει ή σκοπεύεις να κάνεις μπορεί να διαταράξει τη σχέση σας. Οτιδήποτε πιστεύουν, αισθάνονται και λένε είναι σίγουρα χρωματισμένα από τη σχέση αυτών μαζί σου. Αν έχεις αρνητικές επιδράσεις, βγάλ’ τες από τη ζωή σου ή περιόρισε την έκθεσή σου σε αυτές.

Ζήτησε βοήθεια

Δεν σημαίνει ότι αυτό σε κάνει αποτυχημένο. Δεν είναι δυνατόν να τα ξέρεις όλα, ποτέ δεν θα τα ξέρεις όλα. Όχι μόνο αυτό, βλέπεις τα πράγματα από μια δική σου οπτική γωνία, που σου φαίνονται τέλεια, ενώ μπορεί να είναι εντελώς εκτός λογικής. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να συζητάς με ανθρώπους που πραγματικά σέβεσαι για τα πράγματα που σε απασχολούν, ώστε να ξεκαθαρίσουν στο κεφάλι σου και να τα δεις από διαφορετική γωνία. Μπορεί οι γύρω σου να έχουν την ακριβή λύση για το πρόβλημά σου ή μπορεί να ξέρουν πού θα τη βρεις. Και όταν ζητάς βοήθεια, βεβαιώσου ότι θα την ανταποδώσεις.

Θα είναι δύσκολο και θα πρέπει να το περάσεις

Κάθε είδος μετάβασης είναι δύσκολο. Θα σκοντάψεις και θα πέσεις, σήκω και συνέχισε. Θα βρεις λακκούβες και εμπόδια, σχεδίασε πέρασμα γύρω από αυτά. Θα έρθουν στιγμές που θα θέλεις να τα παρατήσεις, θυμήσου γιατί ξεκίνησες. Άσε το πάθος σου να υπερισχύσει των προκλήσεων και των δυσκολιών. Ρώτα τον εαυτό σου «τι μπορώ να δημιουργήσω από αυτό». Θα το ξεπεράσεις. Ακόμα και η χειρότερη καταιγίδα κάποτε περνά.


Creative Attitude

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.