Δωρεάν Μετακίνηση Ανέργων στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

Rejoin.gr - Επιχειρηματικότητα Άρθρα

Social media για μικρές επιχειρήσεις: Πώς να κάνεις τη διαφορά

rejoin soc

Τα social media (αν λάβουμε υπόψη ότι δεν είναι δωρεάν, δεν φέρνουν άμεσα αποτελέσματα και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για ένα κακό προϊόν ή μια κακή υπηρεσία) με πολύ χαμηλό κόστος marketing μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά σε μια μικρή επιχείρηση.

Μέσα σε δύο χρόνια πάνω από το 50% των μικρών επιχειρήσεων βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται με τη βοήθεια των social media, ενώ το ποσοστό γίνεται 70% για τις επιχειρήσεις που έχουν πενταετή παρουσία σε αυτά. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι προσπάθειες του marketing επικεντρωθούν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας (awareness) της επιχείρησης, στην αύξηση της κινητικότητας της ιστοσελίδας (website traffic) και στο χτίσιμο μιας κοινότητας με πιστούς, αφοσιωμένους ακολούθους (community of loyal followers).

Διαδίδοντας τα νέα για την επιχείρησή σου

Τα social media posts σου είναι σαν εικονικά φυλλάδια ή σαν διαφήμιση σε μια εφημερίδα. Χτίζουν την αναγνωρισιμότητα του ονόματος της επιχείρησής σου και τη βοηθούν να αρχίσει να σχηματίζει μια επιχειρηματική ταυτότητα (brand identity).

Αποκόμισε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα social media παρακολουθώντας τα στατιστικά των λογαριασμών σου: σε πόσα άτομα προβλήθηκε το post σου, σε πόσα άτομα άρεσε (like), πόσες φορές κοινοποιήθηκε ή μοιράστηκε (share), πόσες φορές έγινε αναφορά στο όνομά της επιχείρησής σου.

Παρακολούθησε την αύξηση των φίλων της επιχείρησης (fans – followers). Σημείωσε με τι είδους αναρτήσεις κερδίζεις περισσότερους fans. Πρόσφερε περισσότερες τέτοιες αναρτήσεις.

Συγκέντρωσε στατιστικά για τα δημογραφικά στοιχεία των ακολούθων σου (φύλο, ηλικία, επάγγελμα, τόπος κατοικίας/εργασίας).

Έχε ανοιχτά τα μάτια σου για να διακρίνεις και να αυξάνεις τις ευκαιρίες.

Αυξάνοντας την κινητικότητα στην ιστοσελίδα σου

Το να κάνεις γνωστό το όνομα της επιχείρησής σου είναι καλό, το να δελεάσεις τον κόσμο να επισκεφθεί στην ιστοσελίδα σου είναι ακόμα καλύτερο. Μοιράσου posts από το blog σου, προώθησε τις ηλεκτρονικές ή φυσικές πωλήσεις σου, μοιράσου σημαντικά νέα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων σε σχέση με την απόδοση μιας ιστοσελίδας είναι το Google Analytics.

Χτίζοντας μια κοινότητα

Το χτίσιμο μιας κοινότητας δημιουργεί ένα δίκτυο υποστηρικτών ενός brand, καθώς και των δυνητικά μόνιμων πελατών. Ζήτησε από τους fans σου να συμπληρώσουν έρευνες, να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να μοιραστούν φωτογραφίες ή videos όπου θα φαίνεται πώς αυτοί χρησιμοποιούν τα προϊόντα σου.

Ενθάρρυνε τους πελάτες σου να εκφράσουν τις πιθανές ερωτήσεις τους μέσω των social media. Ενεργοποίησε συναγερμούς μέσω e-mail για την ομάδα σου, ώστε να ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε αίτημα ενός πελάτη.
Αν μια ερώτηση ενός πελάτη θα ωφελήσει την κοινότητά σου, αξιοποίησε την απάντηση ως ένα blog post και κάλεσε και άλλους πελάτες να μοιραστούν την εμπειρία τους.

Όταν τα social media κάνουν τους fans σου να αισθανθούν σαν μέλη της οικογένειας της επιχείρησής σου, οι πελάτες θα επιστρέφουν ξανά και ξανά.


Creative-attitude.gr

Βοηθούν οι σύμβουλοι επιχειρήσεων σε περίοδο κρίσης;

rejoin symvouloi

Είστε ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης και αυτή την περίοδο της οικονομικής κρίσης συναντάτε καθημερινά προβλήματα, που σας εμποδίζουν να τη διοικήσετε όπως θα θέλατε. Σε αρκετές περιπτώσεις βλέπετε τον εαυτό σας να καταπιάνεται με οτιδήποτε άλλο εκτός από τα ζητήματα στα οποία θα έπρεπε να επικεντρώνεστε ως ιδιοκτήτης της και υπεύθυνος για την αποτελεσματική διοίκησή της. Θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν οι σύμβουλοι επιχειρήσεων σε αυτό;

Είναι ζωτικής σημασίας να αφιερώνετε κάποιες ώρες την εβδομάδα για να σχεδιάζετε το μέλλον της επιχείρησής σας και να καθορίζετε τις μακροπρόθεσμες κινήσεις που θα την οδηγήσουν σε κερδοφορία. Το ερώτημα είναι εάν τελικά καταφέρνετε να το κάνετε ή βλέπετε τον εαυτό σας να αγχώνεται διαρκώς με τις δυσκολίες που συναντάτε στις εισπράξεις και να προβληματίζεται με την πτώση των πωλήσεων, καθώς και με προβλήματα απόδοσης και παραγωγικότητας ορισμένων τμημάτων και υπαλλήλων.
 
Η κατάσταση σήμερα έχει αλλάξει. Σίγουρα δεν ήταν έτσι λίγα χρόνια πριν. Το πλαίσιο στο οποίο καλούμεθα όλοι μας να λειτουργήσουμε για να καταφέρουμε να απομακρύνουμε την επιχείρησή μας από τις επιπτώσεις της κρίσης έχει διαφοροποιηθεί σε τέτοιο βαθμό, που φτάνουμε σε σημείο να πρέπει να αυξήσουμε όχι μόνο τις ώρες εργασίας μας, αλλά και να μάθουμε να χρησιμοποιούμε ένα σωρό άλλες τεχνικές και αποτελεσματικούς τρόπους για να φέρουμε τα πράγματα εις πέρας.
 
Δυστυχώς αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είναι αρκετό να γνωρίζουμε τέλεια τις τεχνικές του επαγγέλματός μας. Δεν φτάνει μόνο, για να πετύχουμε στη δουλειά μας, η γνώση αυτού που έχουμε σπουδάσει ή έχουμε μάθει μέσω πρακτικής εξάσκησης. Πλέον είναι απαραίτητο να κατέχουμε γνώσεις και σε άλλα πεδία, όπως το marketing, οι πωλήσεις, η αξιολόγηση του προσωπικού, η οργάνωση μιας επιχείρησης, η αποτελεσματική παρακίνηση του προσωπικού, ή οικονομική διαχείριση και φυσικά το internet και τα social media.
 
Βλέπετε γύρω σας τι συμβαίνει σε άλλες επιχειρήσεις, χώρες, κυβερνήσεις. Άλλα θα έπρεπε να κάνουν και τελικά άλλα βλέπουμε να κάνουν. Δεν φτάνει κάποιος να έχει τελειώσει ένα καλό πανεπιστήμιο με μεταπτυχιακούς τίτλους για να καταφέρει να διοικήσει μια επιχείρηση και να πετύχει στον επιχειρηματικό στίβο. Δεν είναι προϋπόθεση ότι οι σπουδές και η εξειδίκευση των ανθρώπων που διοικούν μια χώρα θα εξασφαλίσουν ότι αυτή δεν θα φτάσει στο δυσάρεστο σημείο που έχει φτάσει η δική μας, όπως και πολλές άλλες, οι οποίες θα καταλήξουν με προβλήματα παρόμοια με τα δικά μας.


Όσο καλά κι αν καταφέρατε αυτό που ονειρευόσασταν να κάνετε μικροί, ακόμα κι αν είστε ο καλύτερος επιστήμονας, αν δεν αποκτήσετε γνώση σε άλλους τομείς μιας επιχείρησης, ο δρόμος της επιτυχίας δυσκολεύει αρκετά. Δεν ήταν έτσι στο παρελθόν. Ο κόσμος λειτουργούσε διαφορετικά. Σήμερα είναι εύκολα αντιληπτό ότι ο υποψήφιος πελάτης έχει περισσότερες επιλογές. Και περισσότερη δυσπιστία απέναντι σε οποιονδήποτε προσπαθεί να του πουλήσει.

Υπάρχουν λύσεις σε αυτήν τη δυσάρεστη κατάσταση. Υπάρχουν σύμβουλοι επιχειρήσεων και business coaches, που μπορούν να βοηθήσουν. Αρκεί βέβαια να αντιληφθεί ο ιδιοκτήτης ότι η συνεργασία μαζί τους αποτελεί επένδυση για την επιχείρησή του και όχι ένα κόστος που θα κληθεί να πληρώσει δίχως να πετύχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Δραστηριοποιούνται αρκετές εταιρίες στον χώρο και πολλοί σύμβουλοι επιχειρήσεων, οι οποίοι θα καθοδηγήσουν τον ιδιοκτήτη μιας επιχείρησης να επικεντρωθεί σε ενέργειες που θα του αποφέρουν άμεσα αποτελέσματα και αλλαγές στην επιχείρησή του. Σίγουρα θα πρέπει να εξασφαλιστεί και η δική του δέσμευση και συμμετοχή στην υλοποίηση των βημάτων του συμβουλευτικού προγράμματος.

Υπάρχουν διαφορετικές μεθοδολογίες συμβουλής, διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης των προβλημάτων. Κάθε επιχειρηματίας θα πρέπει να ασχοληθεί με την εύρεση του βέλτιστου τρόπου, ο οποίος θα ταιριάζει στις δικές του ανάγκες. Η συνεργασία με έναν σύμβουλο επιχειρήσεων δεν είναι πολυτέλεια, αλλά μια αναγκαιότητα. Με συγκεκριμένη συμβουλευτική καθοδήγηση ο επιχειρηματίας καταφέρνει να κάνει ένα βήμα παραπάνω, μειώνοντας τις σκοτούρες και τις ανησυχίες της καθημερινότητας και επιλέγοντας την ενασχόληση με εκείνες τις δραστηριότητες οι οποίες βάσει προτεραιότητας θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις είτε να πάει καλύτερα είτε να αποφύγει έναν άμεσο κίνδυνο.

Η παροχή συμβουλών σε επιχειρήσεις δεν αφορά μόνο σε επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Ίσως αυτή την περίοδο οι περισσότερες να είναι προβληματικές, αλλά υπάρχουν και αυτές που αναπτύσσονται με σημαντικούς ρυθμούς επειδή έχουν αξιοποιήσει τις συγκυρίες της οικονομικής κρίσης. Αφορούν επίσης και σε επιχειρήσεις που πηγαίνουν καλά και δεν είναι ικανοποιημένες ή δεν εφησυχάζουν με τα καλά αποτελέσματα. Επιδιώκουν περισσότερα στοχεύοντας σε ένα μεγαλύτερo μερίδιo στην αγορά.


Σέργιος Μαζαράκης,

CEO & Founder Business Coaching Lab

Γυναίκα και ηγεσία: Πηγαίνουν τελικά μαζί;

rejoin lead

Οι γυναίκες είναι δυναμικές, έχουν υψηλή μόρφωση και όλα τα απαραίτητα εφόδια, αλλά συνεχίζουν να υποεκπροσωπούνται στις ηγετικές θέσεις. Εάν πάρουμε ως παράδειγμα τη μεγαλύτερη εταιρική λίστα του κόσμου, το Fortune 500, θα διαπιστώσουμε ότι στην τελευταία έκδοσή της οι γυναίκες C.E.O. στις σπουδαιότερες αμερικανικές εταιρίες έφτασαν τις 21 (ποσοστό 4,8%), όταν το 1998 ήταν μόλις µία. Σίγουρα σημειώνεται πρόοδος, αλλά μήπως είναι πολύ αργή;

Εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόµετρα µακριά, στη χώρα µας, τα στατιστικά δείχνουν πως η κορυφή των επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι επίσης γένους αρσενικού, καθώς και ότι ο δρόµος για να αλλάξουν οι νοοτροπίες και τα στερεότυπα ετών θα είναι µακρύς και δύσκολος. Σήµερα σχεδόν 4.000 εταιρίες έχουν στο τιµόνι τους γυναίκα, µε την πλειονότητά τους να είναι µικροµεσαίες επιχειρήσεις, ενώ µόλις 34 εταιρίες από αυτές έχουν κύκλο εργασιών άνω των 50 εκατ. ευρώ.

Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό συµµετοχής των γυναικών στις υψηλόβαθµες θέσεις στην Ελλάδα αυξάνεται κάθε χρόνο, οι εργοδότες παραµένουν επιφυλακτικοί, καθώς θεωρούν πως αυτές δεν µπορούν να αφοσιωθούν στην εργασία τους στον βαθµό που το πράττουν οι άνδρες κυρίως εξαιτίας των οικογενειακών υποχρεώσεών τους.

Τη στάση αυτή επιβεβαιώνουν και οι ίδιες οι γυναίκες εργαζόµενες, αφού πάνω από το 56% δηλώνει πως αντιµετώπισε προκαταλήψεις λόγω φύλου παρά τις πολλές ώρες εργασίας και την επιµονή που δείχνει (έρευνα ICAP 2016) – µια άποψη που έχει πολλές φορές αντικρουστεί µε όλες τις εταιρίες να συγκαταλέγουν τη γυναικεία συµµετοχή στους βασικούς λόγους για την επιτυχία τους.

«Οι γυναίκες υπερτερούν σε κατανόηση, υστερούν ωστόσο σε αποφασιστικότητα έναντι των ανδρών» δηλώνει η διευθύντρια επικοινωνίας της ICAP Group Φραντζέσκα Σιδερή. Τι είναι όµως τελικά αυτό που έχει µεγαλύτερη αξία;

Γυναίκες πολιτικοί µε το σταγονόµετρο

«The future is female» είχε δηλώσει η Hillary Clinton µετά τις αµερικανικές εκλογές. Η Αµερική θα πρέπει να περιµένει τουλάχιστον ακόµα µία τετραετία µήπως αναλάβει την προεδρία µια γυναίκα. Και αν το µέλλον είναι γυναικείο, τι γίνεται µε το παρόν;

Στον τελευταίο µισό αιώνα µόνο 62 χώρες είχαν γυναίκες στην ηγεσία σύµφωνα µε το «Global Gender Gap Report 2016» του Παγκόσµιου Οικονοµικού Φόρουµ, µια ετήσια έκθεση που καλύπτει περισσότερες από 144 χώρες µε εστίαση στα χάσµατα µεταξύ γυναικών και ανδρών σε τοµείς-κλειδιά όπως η πολιτική.  Ενδεικτικά, σε χώρες όπως η Βολιβία, η Ρουάντα και η Κούβα οι γυναίκες πολιτικοί… αγνοούνται.

Σύµφωνα µε το Political Empowerment subindex µόνο 39 χώρες έχουν καταφέρει να κλείσουν την ψαλίδα µεταξύ ανδρών και γυναικών σε επίπεδα χαµηλότερα του 10%, ενώ µόνο το 20% των βουλευτών είναι γυναίκες και το 18% υπουργοί παγκοσµίως.


Τέτα Καραμπίνη,

Fortunegreece.com

To franchising ταιριάζει στον καθέναν μας;

rejoin franch

«To franchising είναι μια επιχειρηματική λύση που ταιριάζει στον καθέναν μας»: Αυτό είναι πράγματι ένα ιδιαίτερα πολυφορεμένο κλισέ, μια δήλωση που έχει χρησιμοποιηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, αλλά στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι μάλλον απέχει από την αλήθεια.

Είναι πράγματι λοιπόν το franchising κάτι που ταιριάζει σε όλους; Και ναι και όχι.

Ενώ στην επιχειρηματική κοινότητα προβάλλεται συστηματικά ως διαπιστευτήρια του franchising ότι συγκροτεί ένα αποδεδειγμένα επιτυχημένο μοντέλο επιχειρηματικής ανάπτυξης, είναι προφανές ότι το franchising ως εργαλείο ανάπτυξης δεν εφαρμόζεται πάντα με επιτυχία σε κάθε επιχείρηση και επίσης το κάθε σύστημα franchise δεν ταιριάζει κατ’ ανάγκην στον καθέναν από εμάς, που ως επιχειρηματίες θέλουμε να δημιουργήσουμε τη δική μας επιχείρηση.

Η πραγματικότητα είναι ότι η επιτυχία στο franchising καθορίζεται από την επιτυχή ή όχι εφαρμογή και την τήρηση διαδικασιών και συστημάτων, καθώς και των επιτυχημένων επιχειρηματικών μοντέλων που ως συγκροτημένο σύνολο προτείνονται σε συγκεκριμένη περιοχή και με συγκεκριμένους franchisees. Πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα και δοκιμασμένες επιτυχημένες προτάσεις-επιχειρηματικά συστήματα franchise πρέπει να εξετάζονται και να αξιολογούνται  σε σχέση με την απόλυτα προσωποποιημένη εφαρμογή τους: ένας επιχειρηματίας σε μια συγκεκριμένη τοπική αγορά σε μια δεδομένη συγκυρία.

Πράγματι η επιτυχία του franchising οφείλεται και καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την πιστότητα της εφαρμογής των συστημάτων, των διαδικασιών και του επιχειρηματικού μοντέλου. Αυτό συνεπάγεται ότι οι franchisees λειτουργούν ναι μεν τη δική τους επιχείρηση, αλλά παράλληλα συμμορφώνονται και ακολουθούν αυστηρά το σύστημα του franchisor.

Στις διαδικασίες αυτές οι franchisees αναπόφευκτα εκχωρούν έναν μεγάλο βαθμό επιχειρηματικής ανεξαρτησίας. Πρέπει να διαθέτουν την ικανότητα ως επιχειρηματίες να επενδύσουν σημαντικούς πόρους, όπως χρήματα, χρόνο, γνώσεις, εμπειρίες, σε μια επιχείρηση franchise, αλλά την ίδια στιγμή να λειτουργούν μέσα στα προκαθορισμένα όρια αυτού του αυστηρά συγκροτημένου επιχειρηματικού μοντέλου. Αυτό προϋποθέτει την πλήρη κατανόηση ότι ο franchisee παραμένει ναι μεν επιχειρηματίας, αλλά επιχειρηματίας συγκεκριμένης δράσης σε ένα συγκροτημένο και αυστηρά καθορισμένο πλαίσιο.

Συγκεκριμένα, λειτουργεί στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου συστήματος που διαθέτει τα εργαλεία, τους μηχανισμούς, την επωνυμία, τα οποία όμως αξιοποιεί για να αναπτύξει ο ίδιος την επιχείρησή του στη συγκεκριμένη αγορά που δραστηριοποιείται. Αυτό σημαίνει προκαθορισμένους όρους και πλαίσιο συνεργασίας. Αυτό φυσικά είναι κάτι που δεν ταιριάζει σε όλους.

Οι υπεύθυνοι franchisors επιλέγουν εκείνους τους franchisees που έχουν τη δυνατότητα (και τη συνειδητή επιλογή) να λειτουργήσουν μέσα σε ένα καθορισμένο σύστημα. Μάλιστα, όταν γνωρίζουν ότι οι επιπτώσεις μιας λαθεμένης επιλογής είναι πολλαπλάσιες σε ένα franchisee από ό,τι σε έναν franchisor, αυτό καθιστά την ευθύνη επιλογής ιδιαίτερα σημαντική.

Τα οργανωμένα και κυρίως υπεύθυνα συστήματα προσφέρουν στους franchisees δοκιμασμένες ιδέες και μοντέλα, αναγνωρίσιμο brand, συγκροτημένο σύστημα αξιών και αρχών που διέπουν την καθημερινή λειτουργία, επιτυχές σύστημα εκπαίδευσης και υποστήριξης, σύγχρονα εργαλεία και μηχανισμούς για την αποτελεσματική διαχείριση του franchise. Όλα αυτά ως ενιαίο σύνολο αυξάνουν τις πιθανότητες επιτυχίας και κερδοφόρας λειτουργίας ενός franchise καταστήματος συγκριτικά με μια ανεξάρτητη επιχείρηση.

Αυτό που όμως ένα σύστημα franchise, όσο δοκιμασμένο κι αν είναι, δεν μπορεί να εγγυηθεί είναι ότι ένας υποψήφιος franchisee ταιριάζει με το συγκεκριμένο σύστημα και τη συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα.

Οι υπεύθυνοι franchisors κατανοούν τη σημασία αυτού του παράγοντα και προσπαθούν να εξασφαλίσουν από όλες τις δυνατές παραμέτρους (προσωπικότητα, εμπειρίες, δεξιότητες, βαθμός δέσμευσης, επιχειρηματική αντίληψη, διαθέσιμοι πόροι σε χρόνο και χρήμα) ότι ένας υποψήφιος ταιριάζει στη δική τους επιχειρηματική πρόταση.

Οι οργανωμένοι franchisors έχουν ενσωματώσει στη διαδικασία επιλογής franchisees συστήματα ελέγχου όλων αυτών των παραγόντων ώστε να αποφεύγονται δυσάρεστες συνέπειες κυρίως για τον franchisee, αλλά και για όλο το δίκτυο ως σύνολο με κοινά περιουσιακά στοιχεία. Φυσικά όμως στο τέλος ο κάθε υποψήφιος είναι αυτός που πρέπει να κατανοήσει καλύτερα από όλους όχι μόνο τις ελπίδες που τον ωθούν να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά, όχι μόνο τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του, αλλά και τα όρια και τις δυνατότητές του, δηλαδή τους δικούς του περιορισμούς και γνώσεις ή δεξιότητες σε σχέση με τις απαιτήσεις στη συγκεκριμένη δραστηριότητα, στη συγκεκριμένη επιχειρηματική πρόταση, στον συγκεκριμένο κλάδο.

Το «ναι» στην παραδοχή ότι το franchising ταιριάζει σε όλους ίσως να προσεγγίζει περισσότερο την αλήθεια σχετικά με τις ευκαιρίες που προσφέρει ως επιχειρηματικό μοντέλο. Γιατί το franchising χαρακτηρίζεται από μια μαζική πολυμορφία και πολλαπλές επιλογές.

Στην Ελλάδα ένας υποψήφιος επενδυτής έχει τουλάχιστον 200 διαφορετικά συστήματα για να επιλέξει. Αν και πάνω από 600 εταιρίες δηλώνουν ότι έχουν ολοκληρωμένα συστήματα franchise, στην πραγματικότητα όμως οι σοβαρές προτάσεις είναι περίπου 200. Και αυτός όμως ο αριθμός είναι εξαιρετικά σημαντικός και μάλιστα με σημαντική πολυμορφία όχι μόνο αναφορικά με τον κλάδο δραστηριοποίησης, αλλά και με το επενδυτικό εύρος, διασφαλίζοντας πολλαπλές επιλογές, όπως εστίαση, υπηρεσίες, λιανεμπόριο, εκπαίδευση, υγεία, αισθητική.

Επίσης, η διαφορετικότητα, οι εναλλακτικές επιλογές επεκτείνονται και στο επιχειρηματικό μοντέλο, στις απαιτήσεις απέναντι στον franchisee σχετικά με το ύψος της επένδυσης ή τον βαθμό δραστηριοποίησής του. Ακόμα και αν ανήκουν στον ίδιο κλάδο, οι προτάσεις μπορεί να είναι τελείως διαφορετικές ως επιχειρηματικό μοντέλο και κυρίως ως μοντέλο ένταξης/ενασχόλησης του κάθε franchisee. Και φυσικά υπάρχει διαφοροποίηση όσον αφορά στο οικονομικό μοντέλο, στο κόστος εισόδου, στην πολυπλοκότητα λειτουργίας, στο μέγεθος και στον βαθμό της ενεργής δραστηριοποίησης, διαφοροποιήσεις που αγγίζουν κάθε πτυχή της λειτουργίας μιας επιχείρησης.

Οι υποψήφιοι franchisees έχουν λοιπόν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μεγάλα, εδραιωμένα συστήματα ή σε νέες επιχειρηματικές προτάσεις. Μπορούν να ξεκινήσουν οι ίδιοι ένα franchise ή να αγοράσουν ένα εν λειτουργία εταιρικό κατάστημα ή ένα από άλλον franchisee, μπορούν επίσης να επιλέξουν μια περιοχή με υψηλό ανταγωνισμό, με εδραιωμένους παίχτες ή να κατευθυνθούν σε μια νέα αγορά, να αποκτήσουν τα δικαιώματα για ένα σημείο ή να επιλέξουν τη συνεχή επέκτασή τους, έτσι ώστε να καταστούν multi-unit franchisees αναπτύσσοντας μια ευρύτερη περιοχή.

Είναι προφανές ότι υπάρχουν πολλαπλές επιλογές που μπορούν να ταιριάξουν στον καθέναν. Franchise για αυτοαπασχόληση, franchise που μπορεί να οδηγήσει σε μια μεγαλύτερης κλίμακας επιχείρηση μέσα από πολλαπλά franchise ή και ως συμπληρωματική επιχειρηματική ενασχόληση. Οι υποψήφιοι franchisees μπορούν ακόμα να επενδύσουν σε μια περιοχή σε πολλαπλά brands δημιουργώντας ένα ισορροπημένα διαφοροποιημένο επαγγελματικό portfolio. Και είναι πράγματι ιδιαίτερα σημαντικό να κατανοήσουν οι υποψήφιοι επενδυτές ότι το franchising είναι μια μοναδική ευκαιρία ειδικά σε αυτή την τόσο ιδιαίτερη συγκυρία.

Απαραίτητη όμως προϋπόθεση για τον υποψήφιο είναι να αναγνωρίζει μέσα από το πλήθος των εναλλακτικών τις σοβαρές επιχειρηματικές προτάσεις και ταυτόχρονα μέσα από αυτό το σύνολο τα συστήματα που αφενός αξιοποιούν καλύτερα τις δικές του δεξιότητες και εμπειρίες και αφετέρου καλύπτουν αποτελεσματικότερα τα δικά του «θέλω» ως επιχειρηματία και προσωπικότητας.

Στην Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια δημιουργούνται ετησίως πάνω από 900 νέα franchise. Τα διακόσια  σοβαρά συστήματα χρειάζονται για να καλύψουν τις αναπτυξιακές τους ανάγκες έναν πολλαπλάσιο αριθμό. Για πρώτη φορά οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν όλα τα πλεονεκτήματα υπέρ τους. Αρκεί να επιλέξουν το σωστό σύστημα μέσα από ένα μεγάλο πλήθος δοκιμασμένων επιλογών. Αυτό απαιτεί κατανόηση των μηχανισμών και κυρίως συστηματική έρευνα. Είναι στο χέρι τους.


Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος,

Γενικός Διευθυντής The Franchise Co. – Διευθύνων Σύμβουλος της Dale Carnegie Training Hellas

Αγγελίες Προσφοράς Εργασίας - Walker.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.