Δωρεάν Μετακίνηση Ανέργων στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

Rejoin.gr - Ψυχαγωγία Άρθρα

Ό,τι μπορείς με ό,τι έχεις, όπου είσαι!

bios afisa rejoinΌ,τι μπορείς με ό,τι έχεις, όπου είσαι

Ξεκίνησαν οι τελικές παρουσιάσεις των εργαστηρίων για το σύγχρονο θέατρο στην πράξη για την Β’ περίοδο (Ιανουάριος–Απρίλιος 2015) στο BIOS.

Έξι σκηνοθέτες παρέδωσαν ένα δίμηνο κύκλο εργαστηρίων πάνω στη μέθοδό τους σε σχέση με τη λειτουργία του ηθοποιού στη σύγχρονη θεατρική πράξη, και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα αυτής της δουλειάς, είτε με την μορφή ενός ανοιχτού μαθήματος, είτε δημιουργώντας μια μικρή παράσταση.

Τα εργαστήρια Ό,τι μπορείς με ό,τι έχεις, όπου είσαι είναι μία διοργάνωση του BIOS.

Υπεύθυνος εργαστηρίων: Κώστας Κουτσολέλος

Αναλυτικά το πρόγραμμα των παρουσιάσεων:

Γιάννης Χουβαρδάς – Δημιουργώ και συνεργάζομαι : από το μηδέν με όλους

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015, ώρα έναρξης: 19.30

15 επιλεγμένοι νέοι καλλιτέχνες όλων των τεχνών (ηθοποιοί, σκηνοθέτες, εικαστικοί, μουσικοί, κινηματογραφιστές, χορευτές, σκηνογράφοι), χωρίς στεγανά, υπερτροφικά εγώ και ταμπού, συνεργάστηκαν μεταξύ τους για την παραγωγή 15 πεντάλεπτων με ελεύθερο θέμα, χωρίς περιορισμούς, από το μηδέν, με ποικίλες πηγές έμπνευσης, υλικά ή χρήσεις τεχνολογίας.

Συμμετέχουν οι: Αλεξίου Ασημάκης, Ανανιάδη Νεφέλη, Βασιλάκης Λευτέρης, Βλασσοπούλου Εύα, Γιαννοπούλου Κατερίνα, Καρύδας Ορέστης, Κατσώλης Παναγιώτης, Κολλιοπούλου Ιωάννα, Κότσαλη Αναστασία, Οικονόμου-Βαμβακά Εύα,Παπαδημητρίου Έλενα, Πασπαλιάρη Αγγελική, Σαγρή Ευδοκία, Σπανού Ξανθή, Τριανταφύλλη Γαβριέλλα, Παπαπαύλου  Γιώργος

Τζένη Αργυρίου, ...σε πραγματικό χρόνο

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015, ώρα έναρξης: 19.30

Όσο κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου όσο και της παρουσίασης εξερευνούμε διάφορους  τρόπους, λιγότερο ή περισσότερο οργανωμένους, με τους οποίους μία ομάδα 11 ατόμων μπορεί να συνθέσει ζωντανά στο χώρο και στον χρόνο μία περφόρμανς βασισμένη στην έννοια του υπερκειμένου.

Κάθε απόσπασμα από ένα βιβλίο ενώνεται σε μια νέα αφήγηση όπου παράλληλα δημιουργεί μια οδύσσεια στην πόλη. Για να καταλάβουμε αυτό το μηχανισμό, είναι αναγκαίο να θυμόμαστε ότι όλα αυτά διαδραματίζονται σε ένα κοινό περιβάλλον ,  και το παιχνίδι συνεχίζεται, όταν φαίνεται ότι όλα έχουν τελειώσει. Μετά από όλη αυτή την περιπέτεια....λογικό είναι να γυρνάει το κεφάλι μας 360 μοίρες

Συμμετέχουν οι : Αδάμου Ειρήνη, Κάλτσα Αγάθη, Μαρινάκου Δήμητρα, Μερτζάνη Άννα Μυτιληνός Νίκος, Νασιούλα Κυριακή, Νικολοπούλου Αναστασία, Παπαμικρούλη Λουίζα,, Σάββα Μαρία, Σοφιανοπούλου  Δάφνη, Τόμπρου Αγγελική

Γεωργία Μαυραγάνη, Το γήρα

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015, ώρα έναρξης: 20.30

Ένα μισάωρο χορικό για το αναπόφευκτο της φθοράς. Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο δοκιμάζουν τα όσα έφεραν ως υλικό στις πρόβες σε σύνθεση και σκηνοθετική επιμέλεια της Γεωργίας Μαυραγάνη.

Συμμετέχουν οι : Αϊδινιάν Ναζίκ, Βιδαλάκη Χρυσή, Δρακοπούλου Ζωή, Καραγιάννη Μαρένια , Κεραμυδά Μαντώ, Κουρνιδάκη Αγγελική, Κυρίτση Ιωάννα, Μητροπούλου Δήμητρα, Μητσοπούλου Αφροδίτη, Παπαδοπούλου Κέλυ, Παπαιωάννου Βίκυ, Πεμούση Δήμητρα, Ρασιδάκη Μαριλένα, Σπανέλλη Ανδρομάχη, Σωτηροπούλου Στεφανία, Τάμπαση Δήμητρα, Τρίκκα Μαργαρίτα, Τσεκούρας Θανάσης

Γιάννης Σκουρλέτης, Τώρα είμαστε μόνοι

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015, ώρα έναρξης: 21.30 (α’ τμήμα) &  22.15 (β΄ τμήμα)

Σπαράγματα από το Κουαρτέτο και το Υλικό Μήδειας του Χάινερ Μύλλερ, περπατούν σε γκρεμούς με ψηλοτάκουνα. Νοητικά ερείπια και βωμοί σωμάτων στη δίνη του ποταμού δακρύων τους . Οι μαθητές των εργαστηρίων της bijoux de kant ως μόνοι, γελοίοι και έσχατοι επιζώντες.

Συμμετέχουν οι (α’ τμήμα): Βέλλη Βερονίκη, Βλαστάρη Στεφανία, Βογιατζή Έλενα, Δενδής Μάριος, Ζαγκλή Νατάσα, Κούκουλη Μαρία, Κωνσταντίνου Ειρήνη, Μαγκριώτη Φαίδρα, Μιαρίτη Ελένη, Μπαλής Ανθίας, Μπανταβή Κωνσταντίνα, Νίκα Νίκη, Ρουμιέ Ελιάν, Σελαλμαζίδου Άννα, Τσιώλη Ειρήνη

(β’ τμήμα): Αγγελοπούλου Ηλέκτρα, Αποστολάκος Χάρης, Κηπουρού Ηλέκτρα, Μεντζέλου Έλενα, Παπαϊωάννου Αλέξανδρος, Ρουβάκη Κάτια, Στεργίου Έλλη, Σύκαλλου Μαριέφη, Συνατσάκη Μαίρη, Τζερμιά Γιάννα, Φραγκιουδάκης Νικόλας.

Είσοδος ελεύθερη.

Διοργάνωση: Bios Main,

Διεύθυνση: Πειραιώς 84, Αθήνα

Ημερομηνία: 24 Μαρτίου & 1 Απριλίου 2015

Πληροφορίες: 216/7003325, 210/3425335

Site:www.bios.gr

Crisistars ή οι σταρς της κρίσης;

crisis-starsΤι είναι το crisistars;

Η καλλιτεχνική έκφραση βρίσκει γόνιμο έδαφος σε δύσκολους καιρούς. Εμπνέεται και δημιουργεί μέσα στην παρακμή έχοντας σαν πρόσημο το κοινωνικό σύνολο.

Ο καλλιτέχνης όσο και η κοινωνία έχουν ανάγκη την έκφραση. Ο πρώτος για να εκφράσει τα ριζοσπαστικά αιτήματα της κοινωνίας και η δεύτερη για να βάλει χρώμα και φαντασία στην καθημερινότητά της. Τελικά όμως και οι δύο, έχουν ένα κέρδος: την ηρωική έξοδο από τη μιζέρια.

Υπό αυτό το πρίσμα, το skywalker.gr σε συνεργασία με καλλιτεχνικούς χώρους δημιουργούν δίκτυο για ελεύθερη πρόσβαση εκείνων που έχουν πραγματικά ανάγκη. Σχολές χορού, δραματικές σχολές, ωδεία, εργαστήρια, πολυχώροι αλλά και μεμονωμένοι καλλιτέχνες προσφέρουν δωρεάν μαθήματα σε άνεργους. 

Χρησιμοποιούμε λοιπόν την έκφραση για να γίνουμε περισσότερο ευαίσθητοι, αισθητικά εκλεπτυσμένοι, περισσότερο αλληλέγγυοι και αισιόδοξοι. 

Το νέο εγχείρημα για ελεύθερη πρόσβαση στην τέχνη είναι ήδη στον αέρα.

Εάν ενδιαφέρεστε να παρακολουθήσετε ή να προσφέρετε μαθήματα επικοινωνήστε μαζί μας στο 210. 9730280.

To Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου ταξιδεύει και φέτος .

olympia-festΤο 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, το κορυφαίο διεθνές Φεστιβάλ που έχει στο επίκεντρο του το παιδί, ανοίγει τις πόρτες του από 29 Νοεμβρίου έως 6 Δεκεμβρίου 2014 και αναμένεται να υποδεχτεί για ακόμη χρονιά χιλιάδες επισκέπτες. Φέτος θα “φιλοξενήσει” στις οθόνες του περισσότερες από 450 ταινίες (66 ταινίες στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του 17ου Φεστιβάλ Ολυμπίας - μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας, animation και ντοκιμαντέρ - οι οποίες προέρχονται από 41 χώρες απ' όλο τον κόσμο. Επί πλέον 120 ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους προβάλλονται στα διάφορα αφιερώματα. Παράλληλα 300 μικρού μήκους ταινίες, δημιουργίες νεαρών κινηματογραφιστών, προβάλλονται στην Camera Zizaniο) και πάνω από 100 άτομα από όλο τον κόσμο. Το κέντρο των προβολών αλλά και των παράλληλων εκδηλώσεων είναι ο Πύργος, αλλά προβολές πραγματοποιούνται σε δέκα ακόμα πόλεις της Ηλείας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Το Φεστιβάλ προσφέρει δωρεάν την ταινία στους συνεργαζόμενους φορείς των οκτώ πόλεων, οι οποίοι αντί εισιτηρίου καλούν τους θεατές να προσφέρουν προαιρετικά, είδη όπως φάρμακα, τρόφιμα ή χρήματα προς ενίσχυση διαφόρων κοινωνικών δομών. Τρόφιμα θα σταλούν και στο Κομπάνι της Συρίας. Ο Καλλιτεχνικός Δ/ντής του Φεστιβάλ Δημήτρης Σπύρου μας μιλάει για το Φεστιβάλ, τις εμπειρίες που έχει “κερδίσει” όλα αυτά τα χρόνια, ξεδιπλώνει τις σκέψεις του και κάνει τις προτάσεις του...

-          Το Φεστιβάλ Ολυμπίας για παιδιά και νέους κλείνει φέτος 17 χρόνια ζωής. Ποια είναι η γεύση που σας έχει μείνει από αυτήν την μέχρι τώρα διαδρομή του, γιατί σίγουρα βιώσατε ένα πλήθος συναισθημάτων με καλές και κακές στιγμές.

Αυτά τα 17 χρόνια, βιώσαμε πράγματι ένα πλήθος συναισθημάτων. Διαπιστώναμε μέρα με τη μέρα και χρόνο με το χρόνο, ότι αυτό το δεντράκι που φυτέψαμε το 1997 διαρκώς μεγάλωνε κι έδινε χυμώδεις καρπούς. Οι ρίζες του, πήγαν βαθιά στη γη και οι κλώνοι του αγκάλιασαν την πόλη. Το μικρό Φεστιβάλ του 1997, όταν και ξεκίνησε, είναι σήμερα το κορυφαίο της Ευρώπης, στο είδος του. Τα παιδιά μεγάλωσαν μαζί μας, από το δημοτικό, στο γυμνάσιο, στο πανεπιστήμιο κι από κει στον επαγγελματικό τους χώρο αλλά πάντα ήταν και είναι παιδιά του Φεστιβάλ. Αφηγούνται παλιές ιστορίες στα νεούλια, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες στα εγγόνια τους. Αυτό το διάστημα, όσες μέρες ήμουν στον Πύργο με τους συνεργάτες μου για την προετοιμασία της φετινής διοργάνωσης, έβλεπα καθημερινά τη λαχτάρα με την οποία περιμένουν το Φεστιβάλ όχι μόνο τα παιδιά και οι έφηβοι αλλά και όλοι οι ενήλικες που ζουν όλα αυτά τα χρόνια από κοντά το Φεστιβάλ. Εισέπραττα με συγκίνηση τη βαθειά εκτίμηση και αγάπη όλων αυτών των ανθρώπων. Αυτά έχουν σημασία για μένα. Οι δυσκολίες ποτέ δεν μας αποθάρρυναν, ούτε εμένα, ούτε τους συνεργάτες μου.

-          Ως ιδρυτής του «Νεανικού Πλάνου» και του Φεστιβάλ Ολυμπίας, πώς θα περιγράφατε τον πυρήνα δράσης του και τι σημαίνει για εσάς παιδική ταινία;

Θα ξεκινήσω από το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου. Για μένα ο ποιοτικός παιδικός και νεανικός κινηματογράφος, είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο είδος γιατί πρέπει να ψυχαγωγεί και ταυτόχρονα να εκπαιδεύει. Να καλλιεργεί ψυχικά και ταυτόχρονα να αναπτύσσει την κριτική σκέψη. Να "συνομιλεί" με τους νέους, για όλα τα ζητήματα που τους απασχολούν, τολμηρά, πρωτότυπα και με φαντασία. Ο διδακτισμός είναι βαρετός για τους νέους. Ο ειλικρινής διάλογος σπάει τα στεγανά και τα στερεότυπα. Τα παιδιά και οι νέοι είναι προσωπικότητες, απλώς έχουν λιγότερες εμπειρίες από τους ενήλικες. Λαμβάνουν πλήθος πληροφοριών, πρέπει λοιπόν να τους προσφέρουμε τα απαραίτητα εργαλεία για να μάθουν να τις αξιολογούν ως προς την αξιοπιστία και την ατομική και κοινωνική χρησιμότητά τους. Ο κινηματογράφος, λόγω της φύσης του, μπορεί να προσφέρει πολλά στους νέους. Ως προς το πρώτο σκέλος της ερώτησης, η δράση του φεστιβάλ σκοπεύει στην παιδεία των παιδιών και των νέων με εργαλείο την τέχνη του κινηματογράφου. Στόχος μας η γνώση να είναι μια απολαυστική διαδικασία. Κι επιδιώκουμε η γνώση να αποχτιέται συνδυάζοντας πάντα τη θεωρία με την πράξη. Γι' αυτό δεν περιοριζόμαστε στην αισθητική και κριτική ανάλυση των ταινιών αλλά έχουμε καθιερώσει τα κινηματογραφικά εργαστήρια στα οποία τα παιδιά εκπαιδεύονται σε όλα τα στάδια και δημιουργούν τις δικές τους ταινίες, από την αρχική ιδέα και τη συγγραφή του σεναρίου, ως το τελικό μοντάζ.

-          Το Φεστιβάλ Ολυμπίας είναι από τα κορυφαία πολιτιστικά γεγονότα στον τομέα του κινηματογράφου, και ίσως το κορυφαίο που έχει ως σημείο αναφοράς το παιδί. Πως σας αντιμετωπίζουν στην Ευρώπη σε άλλα Φεστιβάλ και διοργανώσεις που σας προσκαλούν;

Δεν θα χρησιμοποιήσω δικά μου λόγια αλλά τα λόγια της προέδρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους (ECFA), της κυρίας Σελίν Ραβενέλ από τη Γαλλία, πέρυσι στον Πύργο στην ομιλία της στην τελετή λήξης, Είπε: "Το Φεστιβάλ Ολυμπίας είναι το σπουδαιότερο της Ευρώπης στον τομέα του παιδικού και νεανικού κινηματογράφου". Φέτος έρχονται στο Φεστιβάλ 110 άτομα από 17 ευρωπαϊκές χώρες, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Δεν αναφέρουμε στους επαγγελματίες του κινηματογράφου και στους θεσμικούς παράγοντες. Σας μιλάω μόνο για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Είναι ένα μεγάλο σχολείο στη δημιουργική χρήση των οπτικοακουστικών μέσων το Φεστιβάλ Ολυμπίας, γι αυτό μας τιμούν οι ξένοι ερχόμενοι εδώ. Να υπογραμμίσω ότι σε κανέναν από τους 110 δεν καλύπτουμε εμείς τα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς ο προϋπολογισμός μας είναι σημαντικό χαμηλός. Αλλά έρχονται πληρώνοντας μόνοι τους τα εισιτήρια. Κι αυτό είναι πιο σημαντικό απ' όλα και αποδεικνύει τη διεθνή ακτινοβολία του Φεστιβάλ μας. Στο εξωτερικό μας αντιμετωπίζουν σε πλήρη αντιστοιχία με αυτό που αντιπροσωπεύουμε. Είμαστε εκπρόσωποι του κορυφαίου ευρωπαϊκού κινηματογραφικού Φεστιβάλ και ακούνε με σεβασμό τις απόψεις που διατυπώνουμε. Στο Ιράν που πήγα πρόσφατα, στο Φεστιβάλ του Ισφαχάν με παρεκάλεσαν από την πρώτη κιόλας μέρα να μη διστάσω να τους αναφέρω όσες αδυναμίες επισημάνω για να βελτιώσουν στο μέλλον τη λειτουργία τους. Αναγνωρίζουν δηλαδή παντού ότι έχουμε σφαιρική αντίληψη του αντικειμένου.

-          Ποιο είναι κ. Σπύρου αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Φεστιβάλ και πώς κατά την άποψή σας μπορεί να διασφαλιστεί η εσαεί χρηματοδότησή του, γιατί νομίζω πως κανένας Ηλείος δεν μπορεί να σκεφτεί έστω και την πιθανότητα τίτλων τέλους στο κορυφαίο στο είδος του Φεστιβάλ στην Ευρώπη;

Το βασικό πρόβλημα του Φεστιβάλ είναι το γεγονός ότι στηρίζεται στην ίδια δομή που στηριζόταν και όταν ήταν σε μέγεθος το 1/20 αυτού που είναι σήμερα. Το Φεστιβάλ σήμερα δεν μπορεί να εξαρτάται από τις αντοχές του Νεανικού Πλάνου, που είναι ασφαλώς μια σπουδαία πολιτιστική μονάδα αλλά δεν παύει να είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρία. Το Φεστιβάλ πρέπει να είναι ξεχωριστό νομικό πρόσωπο και για τη λειτουργία του να έχουν την ευθύνη αποκλειστικά το Υπουργείο Πολιτισμού κι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Αυτοί θα πρέπει να εξασφαλίζουν τους απαραίτητους πόρους, αυτοί να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υποδομές, αυτοί να επιλέξουν τα άτομα που θα το στελεχώσουν. Ένα τόσο σημαντικό διεθνές φεστιβάλ δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί εσαεί με την ευθύνη μιας αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας, ακόμη κι αν είναι η καλύτερη που υπάρχει στον πλανήτη.

-          Έχει ανακοινωθεί εδώ και χρόνια η θεσμοθέτηση του Φεστιβάλ από το υπουργείο πολιτισμού. Παρ' όλες τις διακηρύξεις δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη ενέργεια, αν και ο συγκεκριμένος θεσμός είναι από τους κορυφαίους στον κόσμο. Σε τι κατάσταση βρίσκεται η διαδικασία θεσμοθέτησης του Φεστιβάλ;

Το Φεστιβάλ θα είχε θεσμοθετηθεί αν σ' αυτό το Κράτος υπήρχε συνέχεια. Αλλά εδώ, όταν αλλάζει υπουργός, όλα στο υπουργείο ξαναρχίζουν από το μηδέν. Για να λέμε όμως και όλη την αλήθεια, δεν ευθυνόταν πάντα το Υπουργείο Πολιτισμού. Υπήρξε και περίπτωση που η θεσμοθέτηση δεν προχώρησε, παρ' ότι ήθελε ο υπουργός και ήταν καθ' όλα έτοιμος αλλά σαμποτάρισε το ζήτημα παράγοντας της Ηλείας για μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Αλλά αυτά δεν είναι του παρόντος. Όσο για το που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή θα σου απαντήσω με σαφήνεια: Βρισκόμαστε ξανά στο παραπέντε. Αλλά εγώ, αν δε βρεθούμε στο και ένα, δεν θεωρώ τίποτα δεδομένο.

-          Τι εμποδίζει την θεσμοθέτησή του; Υπάρχει έλλειψη πολιτικής βούλησης και για ποιο λόγο ένα ήδη οργανωμένο Φεστιβάλ δεν μπορεί να πάρει το διαβατήριο που χρειάζεται; Τι περισσότερο έχουν τα Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και Δράμας που είναι και τα μόνα θεσμοθετημένα;

Έχω απαντήσει νομίζω για το παρελθόν. Σήμερα υπάρχει πολιτική βούληση αλλά έχουν δει πολλά τα μάτια μου. Περιμένω πρώτα να γίνει πράξη και μετά θα πω το μπράβο και το ευχαριστώ. Όσο για τη Θεσσαλονίκη και τη Δράμα έχω να σου πω το εξής. Καταρχήν όταν εμείς ξεκινάγαμε στον Πύργο η Θεσσαλονίκη είχε ήδη 41 χρόνια λειτουργίας. Αυτό από μόνο του είναι πολύ εντυπωσιακό, οπότε νομίζω δεν χρειάζεται να αναφέρω και πολλά άλλα σπουδαία που έχει. Όσο για τη Δράμα, έχει περάσει κι αυτό το Φεστιβάλ πολλά. Και κατά τη γνώμη μου δεν είναι σωστά θεσμοθετημένο. Εμείς επιδιώκουμε κάτι πιο ουσιαστικό αυτή τη στιγμή. Αλλά είναι πολύπλοκα αυτά τα ζητήματα, δεν γίνεται να περιγραφούν σε μια συνέντευξη που έχει περιορισμένο χώρο.

-          Ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ολυμπίας για παιδιά και νέους, πώς βλέπετε το μέλλον των Φεστιβάλ ως θεσμούς;

Το κάθε Φεστιβάλ έχει τη δική του ιστορία και το δικό του παρόν. Το μέλλον επομένως μπορεί να είναι διαφορετικό για το ένα Φεστιβάλ και διαφορετικό για το άλλο. Αλλά αυτό που πρέπει να είναι κοινό, πρέπει να είναι το ενδιαφέρον και η φροντίδα της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τα Φεστιβάλ που προσφέρουν ουσιαστικό έργο στον τομέα του πολιτισμού. Τα Φεστιβάλ δεν μπορεί να είναι κερδοφόρες επιχειρήσεις γιατί δεν πρέπει να λειτουργούν ως εμπορικές επιχειρήσεις. Πρέπει λοιπόν να επιχορηγούνται. Είναι πολύ σημαντικό πράγμα ο πολιτισμός και η παιδεία για να τα παραδώσουμε στους ιδιώτες για να τα κάνουν ... κερδοφόρα ή να τα σώσουν από φιλευσπλαχνία!

Να θεσμοθετηθεί σωστά και να μη με χρειάζεται. Τότε θα πω πως αυτά τα 17 χρόνια έκανα την καλύτερη ταινία της ζωή μου, πολύ μεγάλης διάρκειας. Και ξαλαφρωμένος και χαρούμενος θα αρχίσω να κάνω το ντεκουπάζ του έτοιμου σεναρίου μου για την επόμενη ταινία μου για εφήβους....

Απόψεις για τη δημιουργική σκέψη.

dimiourgikoi1. Είσαι δημιουργικός. Ο καλλιτέχνης δεν είναι κάποιο ειδικό άτομο. Ο κάθε ένας από εμάς είναι ένα ξεχωριστό είδος καλλιτέχνη. Ο καθένας μας γεννήθηκε για να σκέπτεται δημιουργικά και αυθόρμητα. Η μόνη διαφορά μεταξύ ενός δημιουργικού ανθρώπου και ενός μη δημιουργικού είναι μια μικρή δοξασία: Οι δημιουργικοί πιστεύουν ότι όντως είναι δημιουργικοί. Αντίθετα, αυτοί που νομίζουν ότι δεν είναι δημιουργικοί, τελικά, δεν είναι δημιουργικοί. Από τη στιγμή που θα πιστέψεις στον εαυτό σου αρχίζεις να αναζητάς τις δεξιότητες που χρειάζεσαι ώστε να εκφράσεις την ταυτότητά σου και τα πιστεύω σου. Να γιατί αυτοί που πιστεύουν ότι είναι δημιουργικοί, τελικά γίνονται δημιουργικοί. Αν όμως πιστεύεις ότι δεν είσαι δημιουργικός δεν υπάρχει λόγος να διδαχθείς και να μάθεις πώς θα γίνεις δημιουργικός, απλά γιατί δεν πρόκειται να γίνεις. Στην πραγματικότητα, πιστεύοντας ότι δεν είσαι δημιουργικός απαλλάσσεις τον εαυτό σου από την προσπάθεια ή τη δοκιμασία για κάτι καινούριο. Όταν κάποιος σου λέει ότι δεν είναι δημιουργικός, τότε μιλάς με κάποιον που δεν έχει ενδιαφέρον και ούτε θα κάνει κάποια προσπάθεια να γίνει.

2. Η δημιουργική σκέψη είναι (ήδη) έργο. Πρέπει να διακατέχεσαι από πάθος και αποφασιστικότητα για να βρεις τον τρόπο της πραγματοποίησης νέων και διαφορετικών ιδεών. Μετά πρέπει να έχεις υπομονή και εγκαρτέρηση απέναντι σε κάθε εναντιότητα. Όλες οι δημιουργικές μεγαλοφυΐες εργάζονται σκληρά και με πάθος για να πραγματοποιήσουν απίστευτο αριθμό ιδεών, οι περισσότερες από τις οποίες είναι κακές. Πράγματι, περισσότερα κακά ποιήματα γράφτηκαν από μεγάλους ποιητές, παρά από μικρούς. Ο Tomas Edison υλοποίησε 3,000 διαφορετικές ιδέες για συσκευές φωτισμού προτού τις αξιολογήσει για την πρακτικότητα και την ωφελιμότητά τους. Ο Wolfgang Amadeus Mozart συνέθεσε περισσότερα από 600 μουσικά έργα, μεταξύ των οποίων 41 συμφωνίες, και κάπου 40 όπερες και (θρησκευτικές) λειτουργίες, κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής του. Ο Rembrandt παρήγαγε γύρο στους 650 πίνακες και 2,000 άλλα σχέδια και ο Picasso εκπόνησε περισσότερες από 20,000 δημιουργίες. Ο Shakespeare έγραψε 154 σονέτα. Μερικά ήταν αριστουργήματα, μερικά δεν ήταν καλύτερα από αυτά που οι σύγχρονοί του θα μπορούσαν να γράψουν, και μερικά ήταν απλώς κακά.

3. Πρέπει να κάνεις τις κινήσεις που θα σε κάνουν δημιουργό. Όταν παράγεις ιδέες ενεργοποιείς αδρανείς μέχρι την ώρα εκείνη νευρικές συνάψεις που γυρίζουν τον εγκέφαλό σου από το off στο on. Όταν συλλαμβάνεις ιδέες αναγκάζεις τον εγκέφαλό σου ώστε να αυξήσει την επικοινωνία μεταξύ των νευρώνων του. Όσο πιο πολύ προσπαθείς να συλλάβεις καινούριες ιδέες τόσο πιο δραστήριος γίνεται ο εγκέφαλός σου και τόσο πιο δραστήριος γίνεσαι κι εσύ. Αν θέλεις να γίνεις καλλιτέχνης και το μόνο που κάνεις είναι να ζωγραφίζεις έναν πίνακα κάθε μέρα, τελικά θα γίνεις καλλιτέχνης. Πιθανόν να μην γίνεις ένας Vincent Van Gogh, αλλά θα γίνεις σπουδαιότερος καλλιτέχνης από κάποιον που δεν προσπάθησε ποτέ.

4. Ο εγκέφαλός σου δεν είναι computer. Ο εγκέφαλός σου είναι ένα δυναμικό σύστημα το οποίο συνεχώς εξελίσσει τα πρωτόκολλα λειτουργίας του αντί να υπολογίζει, στατικά, όπως κάνει ο κομπιούτερ. Ο εγκέφαλός σου εξελίσσεται και ανατροφοδοτείται με την ενέργεια που παράγεται από τις εμπειρίες του, πραγματικές ή φανταστικές. Μπορείτε λοιπόν να αποκομίσετε εμπειρία, απλά δημιουργήστε την με την φαντασία σας. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν μπορεί να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ μιας πραγματικής εμπειρίας και μιας εμπειρίας που φαντασιώθηκε ζωηρά και με λεπτομέρειες. Αυτή η ανακάλυψη είναι που κατέστησε ικανό τον Albert Einstein να επινοήσει, μέσα από πειράματα με σενάρια καθαρής φαντασίας, τις επαναστατικές θεωρίες σχετικά με το σύμπαν και το χρόνο. Κάποια ημέρα, για παράδειγμα, φαντασιώθηκε ότι είναι ερωτευμένος. Δύο εβδομάδες μετά φαντασιώθηκε μία συνάντηση με τη γυναίκα που ερωτεύτηκε. Αυτό τον οδήγησε στη σύλληψη της θεωρίας της αναιτιότητας, (ότι δηλ. δεν υπάρχει προφανής αιτία για κάθε τι που συμβαίνει). Η ίδια διαδικασία της επεξεργασίας των εμπειριών επέτρεψε στον Walt Disney να δώσει ζωή στις φαντασιώσεις του.

5. Δεν υπάρχει καμία σωστή απάντηση. Η πραγματικότητα είναι διφορούμενη. Ο Αριστοτέλης είπε ότι η πραγματικότητα είναι είτε Α, είτε Β. Δεν μπορεί να είναι και τα δύο. Ο ουρανός είτε είναι μπλε, είτε δεν είναι. Αυτός όμως ο τρόπος σκέψης, μαύρο-άσπρο, δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα αφού ο ουρανός έχει ένα δισεκατομμύριο διαφορετικές αποχρώσεις του μπλε. Οι φυσικοί ανακάλυψαν ότι το φως μπορεί να είναι είτε σωματίδιο, είτε κύμα ανάλογα με τον παρατηρητή. Το μόνο βέβαιο στη ζωή είναι η αβεβαιότητά της. Όταν προσπαθείτε να βρείτε ιδέες, καλό είναι να μην τις κρίνετε όταν αυτές έρχονται. Τίποτα δεν σκοτώνει την δημιουργικότητα πιο γρήγορα από την αυτοκριτική των ιδεών τη στιγμή της δημιουργίας τους. Σκεφτείτε ότι όλες τις ιδέες σας είναι πραγματοποιήσιμες και φτιάξτε όσες περισσότερες μπορείτε προτού να αποφασίσετε ποια θα διαλέξετε. Ο κόσμος δεν είναι ούτε λευκό ούτε μαύρο. Είναι γκρι.

6. Ποτέ μην αρκείσαι στην την πρώτη σου καλή ιδέα. Να προσπαθείς συνεχώς να βρεις μία καλύτερη. Ύστερα συνέχισε μέχρις ότου βρεις μία ακόμη πιο καλή. Το 1862, ο Phillip Reis παρουσίασε την εφεύρεσή του η οποία μπορούσε να διαβιβάσει μουσική δια μέσου σύρματος. Και ήθελε λίγες μέρες μόνο για να την βελτιώσει σε τηλέφωνο, που θα μπορούσε να διαβιβάσει ομιλία. Στη Γερμανία, οι ειδικοί στην επικοινωνία προσπάθησαν να τον αποτρέψουν να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις, ισχυριζόμενοι ότι ο τηλέγραφος είναι ήδη πολύ καλός (και επομένως δεν χρειαζόμαστε τηλέφωνα). Έτσι κανένας δεν θα αγοράσει ούτε θα χρησιμοποιήσει ποτέ τηλέφωνο. Δέκα χρόνια μετά, ο Alexander Graham Bell κατοχύρωσε την ευρεσιτεχνία του τηλεφώνου. Ο Spenser Silver τελειοποίησε μια νέα κόλλα για την εταιρία 3Μ η οποία κολλά χαρτιά που όμως μπορούν εύκολα να αποκολληθούν. Αρχικά πωλήθηκε σαν κόλλα χαρτιού αλλά δεν είχε εμπορική επιτυχία. Ο Silver όμως δεν πτοήθηκε. Κάποια μέρα ο Arthur Fry, υπάλληλος επίσης της 3M, έψελνε με την εκκλησιαστική χορωδία όταν ο σελιδοδείκτης του έπεσε από το υμνολόγιο. Ο Fry επικάλυψε τον σελιδοδείκτη με την κόλλα του Silver και ανακάλυψε ότι ο σελιδοδείκτης παρέμενε στη θέση του αλλά και απομακρυνόταν εύκολα χωρίς να καταστρέφει τη σελίδα. Έτσι γεννήθηκαν τα αυτοκόλλητα χαρτάκια που γράφουμε τις σημειώσεις μας. Ο Thomas Edison, στη δουλειά του, αδιάλειπτα προσπαθούσε να γεφυρώσει μία ιδέα του με μία άλλη. Έτσι γεφύρωσε την μεταφορά του ήχου με την καταγραφή του ήχου. Γεφύρωσε δηλαδή το τηλέφωνο με τον φωνογράφο και τις κινούμενες εικόνες, επινοώντας τον κινηματογράφο.

7. Να το περιμένεις ότι οι ειδικοί είναι αρνητικοί. Όσο πιο ειδικός και σπεσιαλίστας γίνεται κάποιος τόσο ο νους του στενεύει και τόσο παγιώνεται η πεποίθησή του ότι είναι ο απόλυτος. Συνεπώς, όταν έρχονται αντιμέτωποι με διαφορετικές ιδέες, θα πρέπει να τις ασπάζονται. Συμπίπτει αυτό με ότι οι ίδιοι νομίζουν σωστό; Εάν δεν συμπίπτει, οι ειδικοί θα ξοδέψουν όλο τους το χρόνο για να αποδείξουν και να εξηγήσουν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει αλλά και αν γίνει δεν θα λειτουργήσει. Δεν θα ψάξουν για τρόπους που θα το κάνουν να δουλέψει διότι αν τελικά δουλέψει θα αποκαλύψει ότι αυτό που οι ίδιοι θεωρούσαν ως απόλυτο τελικά δεν είναι απόλυτο. Για τον ίδιο λόγο όταν ο Fred Smith δημιούργησε την Federal Express (σημ. ταχυμεταφορές), κάδε ειδήμων στις κατ΄ οίκον παραδώσεις προφήτεψε ότι είναι μια καταδικασμένη επιχείρηση. Διότι τελικά, λένε, αν αυτός ο τρόπος παράδοσης είναι βιώσιμος, η κρατική ταχυδρομική υπηρεσία θα το είχε κάνει από καιρό.

8. Εμπιστέψου το ένστικτό σου. Μην αφήνεις τον εαυτό σου να χάσει το κουράγιο του. Ο Albert Einstein είχε αποβληθεί από το σχολείο του διότι η συμπεριφορά του είχε αρνητική επίδραση στους συμμαθητές του. Αργότερα, απέτυχε στις εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο και έπρεπε, για ένα χρόνο, να παρακολουθήσει φροντιστήριο ώστε να γίνει τελικά αποδεκτός και ήταν ο μόνος στην τάξη του που δεν πήρε βοηθητική, σε καθηγητή θέση, διότι κανένας καθηγητής δεν τον ήθελε. Ένας μάλιστα καθηγητής είπε ότι ο Einstein είναι το «πιο τεμπέλικο σκυλί» που είχε ποτέ το πανεπιστήμιο. Του Beethoven οι γονείς είχαν πει ότι ήταν υπερβολικά χαζός για να γίνει συνθέτης μουσικής. Οι συνάδελφοι του Charles Darwin (Δαρβίνος) τον αποκαλούσαν τρελό. Όταν τελειοποιούσε τη θεωρία της Εξέλιξης των Ειδών, έλεγαν ότι αυτά που κάνει δεν είναι παρά πειράματα ενός τρελού. Ο Walt Disney απολύθηκε από την πρώτη του δουλειά, σε μια εφημερίδα, με τη δικαιολογία ότι «στερείται φαντασίας». Ο Thomas Edison, που έλαβε μόνο δύο έτη τυπικής εκπαίδευσης, ήταν τελείως κωφός από το ένα του αυτί και βαρήκοος από το άλλο. Απολύθηκε από την πρώτη του δουλειά ως παιδί που μοιράζει εφημερίδες. Αργότερα απολύθηκε από τη δουλειά του ως τηλεγραφητής, παρόλα αυτά έγινε ο μεγαλύτερος εφευρέτης στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών.

9. Δεν υπάρχει κάτι όμοιο με την αποτυχία. Όποτε προσπαθείς να κάνεις κάτι και δεν πετυχαίνει δεν αποτυγχάνεις, διότι έχεις ήδη εντοπίσει αυτό που δεν δουλεύει. Να διερωτάσαι πάντα: τι έχω διδαχτεί από κάτι που δεν λειτουργεί; Μπορεί αυτό να εξηγήσει κάτι που ακόμα δεν άρχισα να εξηγώ; Και τι ήδη ανακάλυψα πριν ακόμα αρχίσω να ανακαλύπτω; Κάθε φορά που κάποιος σου λέει ότι «δεν έκανε ποτέ λάθος» να ξέρεις ότι μιλάς με κάποιον που δεν προσπάθησε ποτέ για κάτι καινούριο.

10. Δεν βλέπεις τα πράγματα όπως είναι. Τα βλέπεις όπως εσύ είσαι. Διερμήνευσε τις εμπειρίες σου. Όλες οι εμπειρίες είναι ουδέτερες. Δεν έχουν νόημα. Εσύ τις δίνεις νόημα ανάλογα με τον τρόπο που τις διερμηνεύεις. Αν είσαι παπάς, βλέπεις την μαρτυρία του Θεού παντού. Αν είσαι άθεος βλέπεις τη απουσία του Θεού από παντού. Η ΙΒΜ κάποτε παρατήρησε ότι κανείς στον κόσμο δεν θα έχει προσωπικό υπολογιστή. Η ΙΒΜ επεξήγησε ότι δεν θα υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον. Οι Bill Gates και Steve Jobs που εγκατέλειψαν τις σπουδές τους, διείδαν την απουσία των ηλεκτρονικών υπολογιστών σαν μία τεράστια ευκαιρία. Κάποτε ο Thomas Edison προσεγγίστηκε από έναν βοηθό του τη στιγμή που ήταν απασχολημένος με το νήμα ενός λαμπτήρα. Ο βοηθός τον ρώτησε γιατί δεν τα παρατά, αφού στο κάτω κάτω, όπως του είπε «έχεις αποτύχει 5,000 φορές». Ο Edison τον κοίταξε στα μάτια και τον απάντησε ότι δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με τη λέξη αποτυχία διότι «εγώ επινόησα 5,000 πράγματα που δεν λειτουργούν». Δομούμε την πραγματικότητά μας με το πώς επιλέγουμε να ερμηνεύσουμε τις εμπειρίες μας.

11. Να προσεγγίζεις το πρόβλημα με τους δικούς του όρους. Μην εμπιστεύεσαι την πρώτη σου προσέγγιση σε ένα πρόβλημα, αν είναι διαποτισμένη με τον συνήθη τρόπο που σκέπτεσαι. Πάντα να βλέπεις το πρόβλημά με πολλαπλές προοπτικές. Να θυμάσαι πάντα ότι το ζητούμενο είναι η εύρεση μιας προοπτικής που άλλος δεν βρήκε. Ψάξε για εναλλακτικές λύσεις. Γράψε την ουσία του προβλήματος με διάφορους τρόπους και με διαφορετικές λέξεις. Παίξε έναν άλλο ρόλο, για παράδειγμα, πως θα το έβλεπε κάποιος άλλος, πως θα το έβλεπε ο Jay Leno, ο Pablo Picasso ή ο George Patton. Ζωγράφισε μία εικόνα του προβλήματος, κάνε ένα μοντέλο, ένα καλούπι. Κάνε έναν περίπατο και ψάξε για πράγματα που, μεταφορικά, υποδύονται το πρόβλημα και ρίξε γέφυρες ανάμεσα στα πράγματα αυτά και το πρόβλημα. Ζήτησε από φίλους και ξένους να σου πουν πώς αυτοί βλέπουν το πρόβλημα. Ρώτησε ένα παιδί. Πως θα μπορούσε ένα δεκάχρονο να το λύσει; Ρώτησε έναν γέροντα. Φαντάσου ότι εσύ είσαι το πρόβλημα. Όταν αλλάξεις τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα, τα πράγματα που βλέπεις αλλάζουν.

12. Μάθε να σκέπτεσαι αντισυμβατικά. Οι δημιουργικές ιδιοφυίες δεν σκέφτονται αναλυτικά και λογικά. Οι συμβατικοί, λογικοί, αναλυτικοί σκεπτικιστές αποκλείουν όλες τις πληροφορίες που δεν έχουν σχέση με το πρόβλημα. Επιδιώκουν μεθόδους που περιορίζουν τις δυνατότητες. Οι δημιουργικές ιδιοφυίες είναι σκεπτικιστές χωρίς περιορισμούς, πράγμα που σημαίνει ότι ψάχνουν για μεθόδους που περιλαμβάνουν τα πάντα ακόμη και πράγματα που μοιάζουν αντικρουόμενα και τελείως άσχετα. Η δημιουργία σχέσεων και δεσμών μεταξύ άσχετων και ανόμοιων θεμάτων είναι μια απόδειξη του πως τα μυαλά μπορούν και γεννούν ποικίλα πρότυπα σκέψης. Στη συνέχεια, τα νέα πρότυπα οδηγούν σε νέους δεσμούς, ικανούς με διαφορετική μέθοδο εστίασης στην πληροφορία και διαφορετικές δυνατότητες να διακρίνουν επάνω σε τι ακριβώς εστίασαν. Να πως δημιουργούνται πρωτότυπες και αληθινά μυθιστορηματικές ιδέες. Ο Albert Einstein κάποτε έκανε την περίφημη παρατήρηση: Η φαντασία είναι πιο σπουδαία από τη γνώση. Και ενώ η γνώση περιορίζεται σε όλα όσα γνωρίζουμε και κατανοούμε, η φαντασία αγκαλιάζει ολόκληρο τον κόσμο και όλα που κάποτε θα γνωρίσουμε και θα κατανοήσουμε.

Μετάφραση: Άννα Παππά από creativethinking.net (Twelve Things You Were Not Taught in School About Creative Thinking)

Πηγή:  pappanna.wordpress.com

Αγγελίες Προσφοράς Εργασίας - Walker.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.