ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ

rejoin 6 common mistakes

Παρατηρώντας τις διεθνείς online επιχειρήσεις τα τελευταία δέκα χρόνια, αποφάσισα να καταγράψω τα συνηθέστερα λάθη που εντοπίζω στους περισσότερους που αποφασίζουν να ξεκινήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα.

Δεν έχει σημασία το είδος της επιχείρησης ή η κατηγορία που ανήκει ούτε το budget με το οποίο ξεκινά, αλλά οι αποφάσεις που λαμβάνονται, τις περισσότερες φορές υπό πίεση χρόνου.

Ο χρόνος είναι χρήμα, αλλά όχι με τον τρόπο που το σκέφτεστε!

Από το 2008 είχα την τύχη να γνωρίσω και να συζητήσω με πολλούς νέους και παλιούς επιχειρηματίες, κάποιους τους έχω συμβουλεύσει ή έχω διαχειριστεί το project τους σαν να ήταν δικό μου οργανώνοντας ολοκληρωτικά όλες τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι.

Το πιο συνηθισμένο λάθος που εντοπίζεται σχεδόν πάντα είναι η έλλειψη χρόνου. Για να οργανωθεί σωστά το project σας, χρειάζεται χρόνος. Για να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα σας αποφέρει κέρδη, πρέπει να είναι καλά οργανωμένο, προσεγμένο, με ποιοτικό περιεχόμενο. Για να γίνουν όλα αυτά, απαιτείται χρόνος και από εσάς, αλλά και από την εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων που θα αναλάβει την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι νέοι επιχειρηματίες, με σκοπό να γλιτώσουν χρόνο, ζητούσαν είτε τηλεφωνικά είτε στα πρώτα λεπτά της συνάντησής μας το τελικό κόστος. Είναι καλό να γνωρίζετε από πριν το εύρος τιμής. Αφιερώστε λίγο χρόνο να μάθετε την πρόσθετη αξία που μπορεί να κερδίσετε από την κάθε συνεργασία.

Μελετήστε το project σας, οργανώστε το σωστά, ώστε να δημιουργήσετε γερά θεμέλια. Η ιστοσελίδα σας είναι η βιτρίνα της επιχείρησής σας στο internet. Θα την επισκεφθούν χιλιάδες περισσότεροι άνθρωποι σε σύγκριση με τα γραφεία της εταιρίας σας ή τα καταστήματά σας.

Αν δεν αφιερώσετε χρόνο στο πρώτο στάδιο, θα χρειαστεί να δαπανήσετε πολλαπλάσιο χρόνο και επιπλέον χρήματα για την αλλαγή στρατηγικής, την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, των καμπανιών σας στις μηχανές αναζήτησης και στα social media.

Επιλογή μόνο βάσει κόστους

Δυσάρεστα νέα για εσάς, αλλά όλες οι ιστοσελίδες δεν είναι ίδιες. Τις περισσότερες φορές οι διαφορές είναι τεράστιες και χρειάζεται να αφιερώσετε χρόνο να μελετήσετε τις εταιρίες που θέλετε να επισκεφθείτε για να σας δώσουν προσφορά. Αν ψάχνετε κάποιον να σας φτιάξει μία φθηνή ιστοσελίδα, θα βρείτε πλήθος περιπτώσεων, αλλά το αποτέλεσμα ίσως να μην είναι αυτό που είχατε οραματιστεί.

Αν ψάχνετε μία εταιρία να αναλάβει επαγγελματικά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, να αφιερώσει χρόνο για να καταλάβει το project σας και τους στόχους σας, σίγουρα θα σας στοιχίσει περισσότερα χρήματα, αλλά θα νιώθετε μεγαλύτερη σιγουριά, καθώς θα έχετε τη δυνατότητα να καλέσετε τους πελάτες τους και να σας πουν αν είναι ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες που τους παρείχαν.

Μην επιλέγετε μόνο βάσει κόστους, ακόμα και οι καλύτερες εταιρίες κατασκευής ιστοσελίδων έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους ως προς την ποιότητα των παραδοτέων και του τρόπου που αντιμετωπίζουν τα projects.

Επικοινωνία στα λάθος κανάλια

Υπάρχουν τόσα πολλά social media και τρόποι να επικοινωνήσετε με το target group σας, ώστε να δημιουργήσετε επιπλέον πωλήσεις. Εάν έχετε αποφασίσει να το χειριστείτε μόνοι σας, μελετήστε το κοινό σας, τον τρόπο που συμπεριφέρεται και τα κανάλια που χρησιμοποιεί, γιατί, όπως είπαμε και παραπάνω, ο χρόνος είναι χρήμα και δεν θέλετε να τον αφιερώσετε στο λάθος σημείο, γιατί το αποτέλεσμα που θα λάβετε θα είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που είχατε φανταστεί.

Την αρχική  καθοδήγηση και τη δημιουργία των βάσεων επικοινωνίας προτείνω πάντα να την κάνει κάποιο agency με εξειδικευμένους επαγγελματίες και στην πορεία, αν έχετε χρόνο και είστε εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, μπορείτε να αναλάβετε εσείς να τροφοδοτείτε με νέες πληροφορίες.

Η λανθασμένη επιρροή είναι καταστροφή

Στο ξεκίνημα των δραστηριοτήτων σας φαίνεται ότι όλοι έχουν άποψη. Ο κάθε υπάλληλος, οι συγγενείς και οι φίλοι σας εκφράζουν την άποψή τους. Γνωρίζω ότι είναι άνθρωποι που θέλουν το καλό σας, αλλά δεν χρειάζεται να επηρεάζεστε από όλους αυτούς. Δεν χρειάζεται να αλλάζετε το marketing plan διαρκώς για να το εμπλουτίσετε με τις ιδέες των κοντινών σας ανθρώπων.

Εμπιστευτείτε την εταιρία που πληρώνετε για να σας δημιουργεί τα πλάνα marketing. Αν στην πορεία οι στόχοι που έχουν τεθεί από την ομάδα και εσάς δεν έχουν επιτευχθεί, συζητήστε και αναλύστε τους λόγους. Συζητήστε με επαγγελματίες που έμπρακτα μπορούν να σας αποδείξουν την εμπειρία τους στο web για να σας διαφωτίσουν.

Εμπνευστείτε από τον ανταγωνισμό, μην τον αντιγράφετε

Κάθε εταιρία έχει διαφορετικό know how και χειρίζεται διαφορετικά τις ευκαιρίες που της δίνονται. Αντιγράφοντας τον πρώτο, θα είστε πάντα δεύτερος. Αντιγράφοντας τον πρώτο, κινδυνεύετε σε κάθε στρατηγική αλλαγή πλάνων που κάνει ο ανταγωνιστής να βρεθείτε μετέωρος και να καταστραφεί το οικοδόμημα που δημιουργείτε. Φτιάξτε τη δική σας στρατηγική με τη δική σας κουλτούρα και το προσωπικό σας ύφος.

Μην ξεχνάτε να μετράτε το αποτέλεσμα

Όταν επενδύετε χρήματα στο marketing και στη διαφήμιση, πρέπει να γνωρίζετε και το αποτέλεσμα που επιστρέφει σε σας. Εδώ στη Netstudio εκπαιδεύουμε τους πελάτες μας να μπορούν να αντλήσουν όλα τα στοιχεία που παρέχονται από το Google Analytics και τα Facebook Insights, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή ποιο κανάλι και ποιος τρόπος προώθησής τους είναι αποτελεσματικότερος. 

Να θυμάστε ότι η σωστή προετοιμασία, η καλή οργάνωση και η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων που θα απαρτίζουν την ομάδα σας είναι χαρακτηριστικά του κάθε επιτυχημένου project.

Και εσείς συνάδελφοι από άλλες εταιρίες κατασκευής ιστοσελίδων που διαβάζετε αυτό το άρθρο ας έχετε στο μυαλό σας ότι τα επιτυχημένα projects θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε. Μην φοβάστε να πείτε την άποψή σας, μην διστάζετε να αρνηθείτε ένα project αν πραγματικά πιστεύετε ότι οι πιθανότητες να πετύχει είναι ελάχιστες. Απλώς κάντε ό,τι καλύτερο περνά από το χέρι σας για το άριστο αποτέλεσμα.


 

Δημήτρης Σκουρλής,
Internet Marketing Consultant – Netstudio.gr

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.