Δωρεάν Μετακίνηση Ανέργων στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

rejoin marketing plan

Στρατηγική: Δεν μπορείς να σχεδιάζεις στρατηγική χωρίς τους ανθρώπους του μάρκετινγκ παρόντες, γιατί ο σχεδιασμός σου, το πιθανότερο, δεν θα περιέχει την αγορά, τα προϊόντα, τους πελάτες. Αν μεγάλη επιχείρηση είναι αυτή που κοιτά πέρα από τον ορίζοντα, σωστό μάρκετινγκ είναι αυτό που έχει το όραμα να καθορίσει τον ορίζοντα.

Εμπορικό σήμα: Το ίντερνετ έχει επιβάλει τη διαφάνεια, είναι οι καταναλωτές που ελέγχουν πλέον το μέσο και όχι οι εταιρίες. Αυτό σημαίνει πως η επικοινωνία πρέπει να είναι κάθε φορά αυθεντική και ο λόγος της εταιρίας πρέπει είναι σίγουρος και αληθινός. Στην ψηφιακή εποχή αυτό που χρειαζόμαστε περισσότερο είναι ισχυρό εμπορικό σήμα.

Εμπειρία: Αν υπάρχει ένα αξίωμα στο σύγχρονο μάρκετινγκ είναι η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Η εμπειρία μπορεί να προέρχεται από εκδηλώσεις, προϊόντα, υπηρεσίες, hardware, λογισμικό, service. Kάθε αλληλεπίδραση με τον πελάτη είναι μια εμπειρία που πρέπει να κάνουμε κατά περίπτωση ευχάριστη, εύκολη και όσο δυνατόν πιο χρήσιμη για αυτόν.

Δεδομένα: Αποτελεσματικό μάρκετινγκ σημαίνει δεδομένα που έχουμε μετατρέψει σε στοχευμένες, εξατομικευμένες ενέργειες για να αποκτήσουμε ανταγωνιστικό και εμπορικό πλεονέκτημα. Στο σύγχρονο μάρκετινγκ τα πάντα πλέον μετρώνται και αυτό παράγει δεδομένα. Αν αυτή η πραγματικότητα δεν σας συναρπάζει, δεν σας δίνει δύναμη, τότε έχετε δρόμο ακόμα μπροστά σας.

Digital: Το να σκέφτεσαι ψηφιακά είναι πλέον αυτονόητο μέρος κάθε στρατηγικής μάρκετινγκ. Μπορεί το ψηφιακό στοιχείο να μην είναι η πανάκεια, η λύση για κάθε πρόβλημα του μάρκετινγκ, αλλά κάθε επιχείρηση πρέπει πλέον να προσαρμόσει την κουλτούρα και τις διαδικασίες της, να αποκτήσει πλέον νοοτροπία υπέρ του ψηφιακού στοιχείου.

Προσωποποίηση: Το να αποτελείς εξαιρετική εμπειρία για τους πελάτες σου σημαίνει να προσφέρεις στον καθέναν προσωπικά αυτό που επιθυμεί. Σημαίνει να αξιοποιείς κάθε πληροφορία, κάθε δεδομένο που έχεις για να βελτιώνεις την επαφή μαζί του. Και βέβαια, αυτό δεν ισχύει μόνο για τους υπάρχοντες πελάτες. Όσο για τα προσωπικά δεδομένα, είναι σαφώς αντικείμενο σεβασμού, γι’ αυτό στο σύγχρονο μάρκετινγκ δίνουμε πάντα αξία ως αντάλλαγμα.

Τεχνολογία: Η τεχνολογία δεν είναι λύση από μόνη της, είναι ένας καταλύτης. Στο σύγχρονο μάρκετινγκ όμως πρέπει να νιώθεις άνετα με αυτή και να τη χρησιμοποιείς προς όφελός σου. Όσο πιο πολλή, τόσο πιο καλά.

Δημιουργικότητα: Χρειαζόμαστε τη δημιουργικότητα όσο ακριβώς και την τεχνολογία. Χρειαζόμαστε αφήγημα όπως ακριβώς και δεδομένα, συναίσθημα όπως ακριβώς και λογική. Στο σύγχρονο μάρκετινγκ πρέπει να συνδυάσουμε πάθος, δημιουργικότητα και δεξιοτεχνία, αλλά και αναλυτική σκέψη και λογική. Όχι μόνο για το προϊόν ή την υπηρεσία μας, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο θα μιλήσουμε στην αγορά για αυτά.

Περιεχόμενο: Η στροφή στο περιεχόμενο και σε «κανάλια» που μας ανήκουν ή που τα κερδίζουμε με αυτό δεν είναι απλώς ζήλος, αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη αλλαγή στο μάρκετινγκ. Γιατί περιεχόμενο είναι κάτι περισσότερο από λέξεις και εικόνες, είναι ό,τι μπορεί να δώσει πλούσιες εμπειρίες και να ενισχύσει την αξιοπιστία και την αυθεντικότητά μας.

Multi-screen: Αν κάτι σηματοδότησαν τα smartphones είναι πως η επανάσταση του κινητού έχει μόλις αρχίσει. Ας δούμε όμως πέρα από το απλό κινητό, οι τηλεοράσεις είναι οθόνες, τα βιβλία είναι οθόνες, μέσα σε κάθε κατάστημα υπάρχουν οθόνες. Σύγχρονο μάρκετινγκ λοιπόν είναι να μοιράζεις το μήνυμά σου μέσα από πολλαπλές οθόνες με τρόπο ώστε να ελέγχεις και να διευκολύνεις τη συνολική εμπειρία του πελάτη.

Social: Τα social media είναι η αλλαγή της επιχειρηματικής κουλτούρας, του τρόπου που δουλεύουμε, που συνεργαζόμαστε με συναδέλφους και πελάτες. Είναι να συνειδητοποιήσουμε πως τα πάντα στη δουλειά μας, άρα και στο μάρκετινγκ, συμβαίνουν πλέον σε ένα περιβάλλον όπου οι πελάτες μπορούν και θα μιλήσουν για το τι κάνουμε και θα το μοιραστούν με τον υπόλοιπο κόσμο. Γι’ αυτό για το σύγχρονο μάρκετινγκ το να είσαι social δεν είναι απλώς μία επιλογή.

Πωλήσεις: Το σύγχρονο μάρκετινγκ πρέπει να ξέρει από πωλήσεις, να καταλαβαίνει πώς έρχεται το χρήμα στην επιχείρηση. Μόνο έτσι θα μπορούμε να μιλάμε για μετρήσεις και δείκτες, όταν το μάρκετινγκ θα έχει ουσιαστικό λόγο και ευθύνη για τους εμπορικούς στόχους της εταιρίας. Ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπου η συναλλαγή είναι το τελικό κλικ στο ταξίδι του πελάτη, το σύγχρονο μάρκετινγκ είναι αυτό που διαχειρίζεται όλη τη διαδρομή του, από το απλό ενδιαφέρον ως και τις υπηρεσίες μετά την πώληση.


Γιάννης Π. Τριανταφύλλου, Ιδρυτής & Διευθυντής ΤοΑΤΟΜΟ (International Marketing Services) http://www.toatomo.info/

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.