ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ

rejoin rewards arthro foto

Ανταμείψτε τους ανθρώπους σας!

Η εξέχουσα απόδοση, πρέπει να ανταμείβεται, και μάλιστα με ιδιαίτερο τρόπο. Σίγουρα δεν χρειάζεται ένα άρθρο για να μας εξηγήσει το γιατί. Ας θυμόμαστε απλώς, ότι αν δεν ανταμείψουμε εμείς τα ταλέντα της ομάδας μας, θα βρεθεί κάποιος ανταγωνιστής να το κάνει.

Για πολλούς όμως από εμάς, οι μόνες αμοιβές που υπάρχουν / αξίζουν, είναι οι χρηματικές: υπερωρίες, αυξήσεις, bonus, προμήθειες, συμμετοχή στα κέρδη, ή συμμετοχή στην ιδιοκτησία. Και όμως, η παρακινητική δύναμη των χρηματικών αμοιβών φθίνει! Ακούγεται απίστευτο ε; Αναλογιστείτε όμως, το πώς θα φανεί η αύξηση 50 ευρώ σε κάποιον που παίρνει 550 ευρώ, αλλά και πως θα καταντήσει να φαίνεται, όταν ο ίδιος άνθρωπος θα αμείβεται με 3.000 ευρώ τον μήνα…

Τι παραπάνω λοιπόν μπορούμε να κάνουμε για να παρακινήσουμε τα ταλέντα; Ας γνωρίσουμε τη μαγική επίδραση των μη χρηματικών αμοιβών! Ακολουθείστε τα βήματα που παρατίθενται:

◊ Δώστε τους μια ημερήσια άδεια: Προτιμήστε ως κατάλληλη ημέρα την Παρασκευή, χαρίζοντας τους ένα υπέροχο και απρόσμενο τριήμερο. Ανακοινώστε τους το Πέμπτη μεσημέρι και παρατηρήστε την έκφραση τους! Εννοείται, ότι την άδεια αυτή δεν θα την «γράψετε», δηλαδή δεν θα την αφαιρέσετε από την κανονική τους και ότι εσείς θα μείνετε στο γραφείο! (μην επιλέξετε τη Δευτέρα. Δεν θέλετε να λείπουν οι κορυφαίοι σας σε μια τόσο απαιτητική ημέρα της εβδομάδας).

Αφήστε τους να φύγουν νωρίτερα από το κανονικό: Όσο νωρίτερα, τόσο το καλύτερο. Συνοδέψτε τους στην έξοδο και ξεπροβοδίστε τους με ένα μεγάλο ευχαριστώ. Προτείνετε τους να πιουν ένα καφεδάκι στην υγειά σας και εσείς μείνετε στο γραφείο και συνεχίστε τη δουλειά σας. Ηγηθείτε, με το παράδειγμα σας…

Επιδοτήστε την εξωτερική εκπαίδευση τους: Επιβραβεύστε τα ταλέντα, δίδοντας τους τη δυνατότητα να γίνουν ακόμα καλύτεροι. Εκμεταλλευθείτε την επιδότηση του Ο.Α.Ε.Δ. (πρόγραμμα Λ.Α.Ε.Κ. 0,45%) και αναπτύξτε τους. Εκπαιδεύστε τους και σε managerial skills / δώστε τους προοπτική.

Χαρίστε τους τη συμμετοχή σε ένα ταξίδι: Προσφέρετε τους ένα μικρό διήμερο στην Ελλάδα, ή ένα μεγαλύτερο ταξίδι, ακόμα και στο εξωτερικό, ανάλογα φυσικά με το επίτευγμα που επιβραβεύετε…

Θεσπίστε έναν εσωτερικό διαγωνισμό: Είναι αδιάφορο το ποιο θα είναι το έπαθλο, η πρόκληση μετράει. Η προοπτική κατάκτησης ενός ακόμα στόχου, θα παρακινήσει τους κορυφαίους οι οποίοι και θα θέλουν να διατηρηθούν πρώτοι, αλλά και θα αναδείξει νέους «πρωταθλητές / πρότυπα». Η ευγενής άμιλλα, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει.

Βραβεύστε τους δημόσια: Κάντε το πανηγυρικά, μπροστά στη reception της εταιρίας. Πρέπει όλοι να σας δουν. Χρησιμοποιήστε μια αναμνηστική πλακέτα ή ένα κύπελλο. Το κόστος αγοράς του είναι μηδαμινό, η σημασία του όμως, για εκείνον που θα το κερδίσει με την αξία του, ανεκτίμητη…

Βγάλτε τους έξω για φαγητό: Προτιμήστε ένα καλό εστιατόριο, για να τιμήσετε ανάλογα την περίσταση. Χαλαρώστε μαζί τους, γνωριστείτε καλύτερα και συσφίξτε τις σχέσεις σας. Πάντα όμως να θυμάστε ότι υπάρχουν και όρια: πρέπει να είστε φιλικός και όχι φίλος. Η απόσταση και ο σεβασμός, δεν πρέπει να καταργηθούν.

Δώστε τους μια θέση parking: Θεσπίστε τη θέση του μήνα. Κάθε μήνα λοιπόν, ας τη διεκδικούν από την αρχή. Ζητήστε μία θέση από τη διοίκηση. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό; Εν ανάγκη τότε, δώστε τη δική σας! Θυμηθείτε ότι δεν δουλεύουν οι συνεργάτες για τον manager, αλλά ο manager δουλεύει για τους συνεργάτες…

Προμηθεύστε τους με εισιτήρια για μια μεγάλη παράσταση: Προτιμήστε μια ποιοτική παράσταση, ή κάποια στην οποία δεν είναι εύκολο να βρεθούν εισιτήρια. Ευχηθείτε τους να περάσουν καλά και κατόπιν ενδιαφερθείτε να μάθετε πως τους φάνηκε.

Εξασφαλίστε τη συμμετοχή τους σε ένα συνέδριο: Τις περισσότερες φορές, ένα ακόμα συνέδριο στο οποίο θα δείτε τους ίδιους ανθρώπους και θα μιλήσετε για τα ίδια πράγματα, πιθανόν για εσάς να είναι βαρετό. Για εκείνους, είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία και τιμώνται αφάνταστα από την πρόταση σας.

Προσκαλέστε τους σπίτι σας: Κάντε ένα πάρτι προς τιμήν τους. Είναι πολύ όμορφο και ανθρώπινο εκ μέρους σας, το να δεχθείτε τους κορυφαίους στο σπίτι σας. Τους τιμάτε ανοίγοντας τις πόρτες του ιδιαίτερου σας χώρου και εκείνοι αναγνωρίζουν το ότι υπάρχουν στιγμές στις οποίες μπορείτε να έρθετε πιο κοντά και να συζητήσετε ελεύθερα.

Καλέστε τον προϊστάμενο σας σε μια σύσκεψη όπου θα τους ευχαριστήσετε για τη δουλειά τους: Μπορείτε ή όχι να τους προειδοποιήσετε, αλλά δεν έχει σημασία. Έτσι και αλλιώς, θα εκτιμήσουν αφάνταστα την συγκεκριμένη ενέργεια σας. Αντί να είστε κάποιος ο οποίος θα οικειοποιηθεί τη δουλειά τους στα μάτια του προϊσταμένου του, γίνεστε ο καλύτερος «πωλητής» της προσπάθειας τους στα μάτια της ανώτατης ιεραρχίας…

Δώστε τους έναν ακόμα σημαντικότερο τίτλο: Αυτή η ανέξοδη για εσάς αναγνώριση, αποτελεί τεράστιας σημασίας επιβράβευση για εκείνους. Πόσο μάλιστα όταν δίδεται πριν να έλθει το αναμενόμενο χρονικό διάστημα. Κάντε το πανηγυρικά…

Παραχωρήστε τους τη χρήση ενός φορητού η/υ και στο σπίτι τους: Σήμερα που οι διαφορές στο κόστος των desktop και φορητών Η/Υ ελαχιστοποιούνται, προμηθεύεστε τους με ένα καλό notebook και επιτρέψτε τους να το χρησιμοποιήσουν ελεύθερα και στο σπίτι τους (αναλογιστείτε και πόση δουλειά παραπάνω θα διεκπεραιώσουν στη χαλαρή ατμόσφαιρα της οικίας τους).

Θεσπίστε προνομιακές τιμές για την αγορά προϊόντων της εταιρίας: Αν π.χ. παράγετε ρούχα, γιατί να μην κυκλοφορούν με τα ρούχα της εταιρίας σας; Είτε παράγετε ηλεκτρονικές συσκευές, είτε αυτοκίνητα, ή απλώς βίδες, γιατί να μην τις «διαφημίζουν» οι ίδιοι σας οι κορυφαίοι;

Επιτρέψτε τους μεγαλύτερη αυτονομία: Γιατί όχι; Να μπορούν να αργήσουν μία μέρα λίγο παραπάνω χωρίς να χρειαστεί να δικαιολογηθούν, ή να μπορούν να λείψουν ενδιάμεσα χωρίς να χρειαστεί να ζητήσουν την άδεια σας. Είναι υπέροχη αίσθηση το να είναι κανείς «αφεντικό» του εαυτού του…

Βάλτε τους να σας αντικαταστήσουν σε συσκέψεις: Με το να παρευρεθούν στο ίδιο meeting με ανώτερα από εκείνους στην ιεραρχία στελέχη, να συνομιλήσουν μαζί τους και να εκφράσουν τις απόψεις τους ως ίσοι προς ίσους, η αυτοπεποίθηση τους θα αυξηθεί κατακόρυφα!

Διοργανώστε μια κλήρωση μόνο για όσους εξυπηρέτησαν άριστα τους πελάτες τους: Μην αμείβετε μόνο όσους φέρνουν νέους πελάτες. Εξίσου απαραίτητο για την επιβίωση της εταιρίας σας είναι και το να διατηρηθούν κοντά σας οι παλιοί.

Αναρτήστε φωτογραφίες των κορυφαίων στον πίνακα ανακοινώσεων: Καθιερώστε το. Για να το κάνουν οι μεγάλες Ελληνικές και διεθνείς αλυσίδες fast food, κάτι θα ξέρουν…

Καλέστε έναν υπάλληλο στο γραφείο σας μόνο για να του πείτε ευχαριστώ: Μην ανοίξετε κανένα άλλο θέμα συζήτησης. Ευχαριστήστε τον θερμά και με ειλικρίνεια και μετά προτρέψτε τον να συνεχίσει την «καλή» δουλειά…

Καθιερώστε το βραβείο του αφανούς ήρωα: H receptionist, η καθαρίστρια, ο θυρωρός, ο courier της εταιρίας σας, ίσως δεν έχουν δεχθεί ποτέ ένα βραβείο. Κι όμως, αναλογιστείτε ποια θα ήταν η απόδοση της ομάδας σας χωρίς τη δική τους συνεισφορά. Επιβραβεύστε τους, ακόμα και αν δεν ανήκουν επίσημα στο δικό σας τμήμα…

Στείλτε μια ευχαριστήρια επιστολή στον προϊστάμενο σας για τη συνεισφορά του: Ασυνήθιστο ε; «Κανονικά», θα έπρεπε να περιμένει ανάλογη ενέργεια μόνο από τον δικό του προϊστάμενο; Ναι; Μόνο να ξέρατε πόσο «ανάγκη» έχει την αναγνώριση των δικών του ανθρώπων…

Χαρίστε τους το πρόσφατο best seller με αντικείμενο το management: Πληρώστε το με δικά σας χρήματα. Υπογράψτε με αφιέρωση και με μια ευχή.

Διαθέστε τους ένα καλύτερο γραφείο: Σε έναν ομορφότερο χώρο, με ωραιότερα έπιπλα, ίσως και κλειστό. Φανταστείτε την επίπτωση μιας τέτοιας ενέργειας στην αυτοεκτίμηση τους.

Ζητήστε από το γενικό διευθυντή να τους στείλει μια ευχαριστήρια επιστολή: Γράψτε την εσείς αν χρειαστεί (και ναι, θα χρειαστεί), χρησιμοποιήστε τις πιο «δυνατές» εκφράσεις και μετά βάλτε τον να υπογράψει!

Χαράξτε το όνομά τους σε μια πένα: Δώρο για μια ζωή…

Καλή σας επιτυχία!


Κώστας Στάμκος,
Business Development Director,
City Unity College

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.