Δωρεάν Μετακίνηση Ανέργων στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

rejoin digital marekting fotoΑκόμα και μετά από 8 χρόνια στο χώρο της διαφήμισης, πολύ συχνά ακούω εταιρίες και μεγάλα brands να τρέχουν τις σελίδες τους στο Facebook in house, δίνοντας τη διαχείριση της σελίδας σε μια γραμματέα ή σε κάποιον intern που έχουν προσλάβει για τη συγκεκριμένη δουλειά.

Αυτό που ίσως πάρα πολλά brands δεν έχουν καταλάβει, είναι ότι στα socialmedia κρίνεται το όνομα τους, είναι το μέσο που όλος ο κόσμος συζητάει για το brand, το μέσο που όλοι οι χρήστες έρχονται σε επαφή με το brand.

Είναι ουσιαστικά το μέσο όπου οι καταναλωτές θέλουν να έχουν αλληλεπίδραση με τα brands. To μέσο που θα τους δημιουργήσει συναισθήματα και δεσμούς με το brand ώστε να αγοράσουν τα προϊόντα όταν πραγματοποιήσουν την επόμενη τους αγορά.

Πριν λοιπόν αποφασίσετε να δημιουργήσετε τη στρατηγική σας στα socialmedia είναι βασικό να κάνετε δυο βήματα.

Το πρώτο βήμα αφορά καθαρά τον εαυτό σας και την εκπαίδευση γύρω από τα socialmedia. Σχεδόν κανένας δεν είχε μάθημα digitalmarketing στη σχολή του ή ακόμα και να είχε το digitalmarketing αλλάζει τόσο γρήγορα που πρέπει συνέχεια να μαθαίνουμε νέα πράγματα. Είναι βασικό λοιπόν και να διαβάσετε για να καταλάβετε πως λειτουργεί, αλλά και να εκπαιδευτείτε μέσα από κάποιο σεμινάριο για να μπορείτε να παρακολουθείτε και να καταλαβαίνετε τόσο τα νούμερα όσο και τα activation που σας προτείνουν οι εταιρίες.

Το δεύτερο βήμα είναι να επιλέξετε τον κατάλληλο partner, δηλαδή το κατάλληλο digitalagency που μπορεί να δημιουργήσει την κατάλληλη στρατηγική για το brand σας αλλά και να μπορεί να δημιουργήσει ιδέες για εσάς ικανές να κάνουν buzz και να σας φέρουν πίσω leads αλλά και πωλήσεις.

Μπορεί να είναι πολύ εύκολο να δημιουργήσεις μια σελίδα και μια ενέργεια, όμως αυτό που θα σε διαφοροποιήσει από τους υπόλοιπους και θα δώσει ώθηση στο brand είναι η στρατηγική, μια δυνατή ομάδα αλλά και το δημιουργικό περιεχόμενο!

Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη τη στρατηγική καθώς είναι κάτι ξεχωριστό για κάθε brand θα ήθελα να επικεντρωθώ λίγο στο δημιουργικό περιεχόμενο.

Βλέποντας καθημερινά ένα μεγάλο ποσοστό σελίδων στο Facebook από πολύ μεγάλα brands διαπιστώνω συνεχώς ότι το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου είναι copy-paste είτε από τη Google είτε από άλλες σελίδες.

Παρακάτω αναλύω μερικές ιδέες που θα βοηθήσουν το brand σας να δημιουργήσει περιεχόμενο που θα το διαφοροποιήσει από τα υπόλοιπα brands αυξάνοντας το engagement με τους fans.

1. Αναπτύξτε δεσμούς με τους fans σας

Όταν δημιουργείτε περιεχόμενο μην σκέφτεστε σαν brand, μπείτε στη θέση του κοινού σας και δείξτε στους fans σας ότι πραγματικά νοιάζεστε γι αυτούς. Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να είναι χρήσιμες συμβουλές, tips καθώς και περιεχόμενο που μπορεί να λύσει καθημερινά προβλήματα των fans σας αλλά έχει σχέση με τις αξίες ή το ίδιο το brand σας.

2. Ανακαλύψτε τι τους παρακινεί

Οι περισσότεροι fans δημιουργούν λογαριασμό στο Facebook για να εκφράσουν τον εαυτό τους τις ιδέες τους αλλά και να επικοινωνήσουν με άλλα άτομα. Δημιουργήστε content που θα τους “παθιάσει” θα τους βοηθήσει να συνδεθούν με το brand σας και θα τους εκφράζει. Με αυτό τον τρόπο σίγουρα θα το κάνουν share στο profile τους αφού είναι περιεχόμενο που θα δημιουργούσαν και οι ίδιοι.

3. Αντιδράστε γρήγορα

Μην προγραμματίζετε όλα σας τα posts με βάση κάποιο contentcalendar. Μπορείτε πάντα να έχετε ένα contentcalendar για προϊόντικά posts ή posts που αφορούν κάποιο event κτλ, ωστόσο πάντα είναι καλό να πιάνουμε τα γεγονότα την ώρα που γίνονται και να δημιουργούμε buzz στις σελίδες μας γύρω από αυτά. Θυμηθείτε το buzz που δημιούργησαν τα Oreo κάνοντας post όταν έγινε το blackout στο Superbowl το οποίο έλεγε “Youcanstilldunkinthedark.”

Χρησιμοποιήστε ακόμα και το κινητό σας τηλέφωνο για να παράγετε content στη σελίδα σας αν πιστεύετε ότι θα βελτιώσει τον χρόνο αντίδρασης σας.

4. Γίνετε ένα με τους fans σας

Φορέστε τα παπούτσια των fans σας. Σκεφτείτε τι θα θέλατε εσείς ως fan να δείτε από ένα brand και γιατί θα κάνατε like στη συγκεκριμένη σελίδα. Σκεφτείτε ότι το καλύτερο content είναι αυτό που παράγεται από το ίδιο το κοινό (usergenerated), οπότε φροντίστε να δημιουργήσετε συζητήσεις που θα εμπνεύσουν το κοινό σας να δημιουργήσει το δικό του content γύρω από το brand σας.

5. Κάντε τους fans σας να διασκεδάσουν

Σίγουρα όλοι όσοι είναι στο facebook δεν περιμένουν να δουν ένα brand να τους λέει τα νέα του, περιμένουν να δουν creative περιεχόμενο το οποίο είτε θα τους φανεί χρήσιμο είτε θα τους κάνει να γελάσουν. Δείτε το παράδειγμα του 9gag ή ακόμα και του Βασανίζομαι για να πάρετε ιδέες για περιεχόμενο. Προφανώς δεν είναι όλο αξιοποιήσιμο από brands που θέλουν ένα πιο formal χαρακτήρα, αλλά όλο και κάτι θα εμπνευστείτε.

6. Δημιουργήστε ιστορίες

Ένα από τα trends της εποχής είναι ότι οι χρήστες χρησιμοποιούν το facebook για να κάνουν share εμπειρίες του παρελθόντος.

Δημιουργήστε λοιπόν περιεχόμενο ή ακόμα και activations που θα τους βοηθήσουν να μοιραστούν τέτοιες εμπειρίες με το κοινό τους, να διηγηθούν τη δικιά τους ιστορία, ή να εμπνευστούν από τις δικές σας.

7. Πάρτε θέση

Δημιουργήστε ενέργειες και content για πράγματα που έχουν πραγματική αξία και βοηθάνε τον κόσμο να λύσει καθημερινά του προβλήματα ή να βελτιώσει την ζωή του.

Σκεφτείτε ενέργειες που ξεκινούν στο digital περιβάλλον, αλλά καταλήγουν στο φυσικό περιβάλλον, αφήνοντας πίσω τους κάτι καλό για όσους έχουν λάβει μέρος στην ενέργεια.

8. Δημιουργήστε ποιοτικό αλλά εύκολο περιεχόμενο

Όταν οι χρήστες αναζητούν μια πληροφορία στη Google, γνωρίζουν ότι κανένας δεν τους κοιτάει ή κανένας δε θα δει ποτέ τι έψαξαν, όταν όμως κάνουν share μια πληροφορία στο facebook, γνωρίζουν ότι όλοι θα δουν τι ακριβώς έχουν κάνει post. Δημιουργήστε λοιπόν ποιοτικό περιεχόμενο αν θέλετε οι χρήστες να το κάνουν share και να νιώθουν υπερήφανοι γι αυτό.

Τάσος Βελιάδης
Partner-Business Unit Director at socialab

rejoin sociallab logo

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αγγελίες Προσφοράς Εργασίας - Walker.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.