Δωρεάν Μετακίνηση Ανέργων στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.

tripsta2Τι συμβαίνει όταν φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών συναντάνε την μοναδική εταιρεία κρουαζιέρας με έδρα την Ελλάδα; Δημιουργείται μια μοναδική ιδέα καινοτομίας και μια κρουαζιέρα στο Αιγαίο. Το ThinkBiz, ο πρώτος Φοιτητικός Σύλλογος Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα με βάση το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και η CelestyalCruises διοργανώνουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το CruiseINN. Βρεθήκαμε στο Pre-Cruise Educational Bootcamp -το οποίο έγινε στα γραφεία της Tripsta- και μιλήσαμε με την κα Λένια Μιλτιάδους (μέλος του Δ.Σ. του ThinkBiz), με την κα Δήμητρα Βλάχου (Experiential Marketing Manager της Celestyal Cruises και mentorστο CruiseINN) και με τον κο Βασίλη Γεννάρη (Scrum Master της Tripsta και mentorστο CruiseINN) και μας μίλησαν για την μοναδική εμπειρία που θα κερδίσουν 30 νέοι κάνοντας κρουαζιέρα στο Αιγαίο και δημιουργώντας τη δική τους startup.


Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το CruiseIΝΝ;

Λ.Μ.: Όπως θα έχεις δει, υπάρχουν πάρα πολλά startuphacathon, οπότε εμείς θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, κάτι καινούργιο που να μην έχει ξαναγίνει. Έχοντας αυτό κατά νου και ξέροντας ότι η CelestyalCruises -η οποία είναι εκ των βασικών μας συνεργατών και συνδιοργανωτές του CruiseINN- επιθυμεί να ενισχύσει και να στηρίξει την startup κοινότητα, αποφασίσαμε ο διαγωνισμός να πραγματοποιηθεί πάνω σε ένα κρουαζιερόπλοιο, στο Celestyal Olympia.

Από τις δράσεις σας βλέπουμε ότι έχετε ως στόχο να φέρετε κοντά το επιχειρηματικό σκέπτεσθαι της φοιτητικής κοινότητας με τον κόσμο των επιχειρήσεων. Μέσα στο σημερινό ασφυκτικό πλαίσιο είναι δυνατό κάτι τέτοιο;

Λ.Μ.: Βεβαίως και είναι δυνατό. Ως φοιτητικός οργανισμός έχουμε στόχο να κάνουμε αυτό που ανέφερες στην ερώτηση σου και το CruiseIΝΝ είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Με τη συγκεκριμένη δράση, δίνεται η ευκαιρία σε άτομα που έχουν μια ιδέα και είναι είτε φοιτητές, είτε απόφοιτοι, είτε μεταπτυχιακοί και δεν είχαν μέχρι τώρα τη δυνατότητα να την παρουσιάσουν στους σωστούς ανθρώπους ή ακόμα και να μην κατάφεραν να βρουν την κατάλληλη ομάδα για να  την αναπτύξουν, να ανεβούν στο Celestyal Olympia και με τη βοήθεια των mentors να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση.


Αυτή είναι η δεύτερη χρονιά που πραγματοποιείτε τη συγκεκριμένη δράση. Οι περσινές ομάδες σε τι κατάσταση βρίσκονται σήμερα;

Λ.Μ.: Τα αποτελέσματα του περσινού CruiseIΝΝ ήταν και για εμάς μια έκπληξη. Συνήθως μόνο το 10% των startup που δημιουργούνται σε τέτοιους διαγωνισμούς συνεχίζουν. Εμείς είχαμε ένα αποτέλεσμα που αγγίζει το 50%. Μάλιστα οι ομάδες που δημιουργήθηκαν δεν συνεχίζουν απλά, αλλά έχουν βραβευθεί, έχουν πάρει έπαθλα, το οποίο δείχνει ότι έχουν προοπτική και θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για πολύ καιρό ακόμα. Οι ομάδες αυτές είναι το Hopwave, το Recisle και το JourneyPost, τρεις ομάδες πολύ δυναμικές, με πολύ όρεξη για αυτό που κάνουν και είμαστε σίγουροι δεν θα σταματήσουν να μας εκπλήσσουν.


Φέτος πόσα άτομα έκαναν αίτηση;

Λ.Μ.: Φέτος έκαναν αίτηση 110 άτομα, από τα οποία θα ανέβουν στο καράβι 30. Οι ομάδες δεν έχουν δημιουργηθεί ακόμα, καθώς είναι μια διαδικασία που γίνεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για τις ιδέες δεν μπορούμε να πούμε τίποτα, αλλά θα δίνονται συνεχώς πληροφορίες μέσα από τα socialmedia, όσο διαρκεί η κρουαζιέρα.

Το διαφορετικό σε σχέση με πέρυσι είναι ότι δε θα διοργανώσουμε μόνο ένα CruiseIΝΝ αλλά δύο, καθώς το ενδιαφέρον για συμμετοχή ήταν πέρα από τις προσδοκίες μας. Η πρώτη κρουαζιέρα θα έχει ως θέμα τον “Τουρισμό και Πολιτισμό” και η δεύτερη, η οποία θα ξεκινήσει 17-21 Οκτωβρίου, με θέμα τη “Γαστρονομία και  Τουρισμό”.


Τι άλλες υπηρεσίες παρέχετε στις ομάδες, πέρα από τη δυνατότητα να αναπτύξουν την ιδέα τους;

Λ.Μ.: Όσον αφορά στο χρονικό διάστημα που θα βρίσκονται πάνω στο πλοίο, θα υπάρχουν σεμινάρια και workshop από τους mentor. Τα παραπάνω, θα έχουν ως θέμα τους το teambuilding, το businessplan, το pitching, την ανάπτυξη προϊόντος.

Πέρα από αυτά, θα υπάρχουν χρηματικά και υλικά έπαθλα. Οι νικητές, δηλαδή οι 3 πρώτες ομάδες, θα λάβουν 3.500 ευρώ από την CelestyalCruises και επίσης θα κερδίσουν businessservices από τους υπόλοιπους partners, όπως το TheCube, το OrangeGrove, το ImpactHubκαι το ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου.


Ως μέλος της ομάδας του ThinkBiz και ένα από τα άτομα που τρέχουν φέτος αυτή την πολύ ξεχωριστή κρουαζιέρα, πως οραματίζεσαι το CruiseIΝΝ σε 5 χρόνια από τώρα;

Λ.Μ.: Περιμένω να έχει αποκτήσει ένα διεθνή χαρακτήρα, να έχουμε περισσότερα άτομα από το εξωτερικό και ελπίζω με την πάροδο του χρόνου να πάμε πέρα από το Αιγαίο ακόμα και στην Κούβα. Αυτό που θέλω όμως κάθε χρόνο είναι να δίνει την ευκαιρία σε άτομα που έχουν ιδέες να δημιουργούν βιώσιμες επιχειρήσεις.


Πρόσφατα με τα κρουαζιερόπλοια σας φθάσατε μέχρι την Κούβα. Παρόλα αυτά επιλέγετε να στηρίξετε νέους ανθρώπους και ιδέες μέσα από το CruiseIΝΝ. Για ποιο λόγο;

Δ.Β.: Ήταν μια επιχειρηματική ιδέα -να γίνεται ένας διαγωνισμός νεοφυούς επιχειρηματικότητας πάνω σε ένα κρουαζιερόπλοιο- αρκετά καινοτόμα και ενδιαφέρουσα από μόνη της. Ως Celestyal μας ενδιαφέρει το κομμάτι της καινοτομίας, με σκοπό πάντα να πηγαίνουμε μπροστά και να κάνουμε το κάτι παραπάνω. Θέλουμε να υποστηρίξουμε τέτοιου είδους ιδέες. Οι άνθρωποι που θα ανέβουν πάνω στο πλοίο, είναι το μέλλον της Ελλάδας. Άλλωστε η πρώτη χρονικά κρουαζιέρα αφορά στο κομμάτι του πολιτισμού, κάτι που ακουμπά επάνω και στις δικές μας δράσεις. Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν να μην υποστηρίξουμε μια τέτοια ιδέα και για αυτό το λόγο αποφασίσαμε να παρέχουμε στους δύο νικητές, χρηματικό έπαθλο αξίας 3.500 ευρώ στον καθένα. Φυσικά είμαστε ανοιχτοί και να εντάξουμε οποιαδήποτε ιδέα στο δικά μας πλαίσιο, στα πλοία μας και στη δική μας στρατηγική. Όμως για εμάς το πιο σημαντικό είναι ότι προσφέρουμε στην Ελλάδα, στο επιχειρείν, στους νέους, σε μια τόσο δύσκολη περίοδο.


Σήμερα που δεν υπάρχουν και οι πλέον κατάλληλες οικονομικές συνθήκες, θεωρείτε ότι μπορεί κάποιος να ξεκινήσει μια επιχείρηση στον τομέα του Τουρισμού, που θεωρείται η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας;

Δ.Β.: Η πραγματικότητα είναι ότι στην Ελλάδα δεν αντιμετωπίζουμε πρώτη φορά προβλήματα. Πιο παλιά υπήρχαν αρκετές δυσκολίες επίσης, δεν υπάρχουν μόνο σήμερα. Εάν κάποιος έχει μια τεκμηριωμένη ιδέα, με δομή, με businessplan και διαθέτει και όραμα φυσικά, μπορεί να το κάνει.


Έχοντας πάρει μέρος στο περσινό CruiseIΝΝ και όντας μέλος του φετινού, τι περιμένετε από τα παιδιά που θα λάβουν μέρος;

Δ.Β.: Πέρυσι ήταν η πρώτη φορά που έγινε κάτι τέτοιο, οπότε ήταν κάτι καινούργιο για όλους. Η πραγματικότητα είναι ότι πήγε πάρα πολύ καλά και δεν το λέω μόνο για το αποτέλεσμα, για τις ομάδες που βγήκαν και διακρίθηκαν. Το λέω γιατί μέσα σε ένα πλοίο βρέθηκαν ξαφνικά 30 άτομα που έπρεπε να δέσουν ως ομάδα, να καταλάβει ο ένας τον άλλον και τελικά μπόρεσαν να συνεργαστούν μεταξύ τους. Τα παιδιά όλη την ώρα προσπαθούσαν να κάνουν την ιδέα τους καλύτερη, δούλευαν μέχρι αργά και έμαθε ο ένας από τον άλλο.

Για το φετινό είναι πολύ σημαντικό ότι πλέον έχουμε άτομα από εξωτερικό που συμμετέχουν, έχει πάει σε ευρωπαϊκό επίπεδο και έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Για την Celestyal το CruiseIΝΝ αποτελεί θεσμό, είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που πραγματοποιείται και μακάρι να γίνεται για πολλά χρόνια ακόμα. Να έρχονται όλο και καλύτερες ιδέες, να γίνονται επιχειρήσεις και να μπορούν όλο και περισσότεροι νέοι να εισέλθουν σε αυτήν την εμπειρία.


Τι χρειάζεται μια ομάδα για να μετατρέψει μια ιδέα σε επιχείρηση; Πώς πρέπει να ξεκινήσει;

Β.Γ.: Σίγουρα δε μπορεί να δημιουργηθεί μια εταιρεία ή ένα προϊόν που θα φέρουν αποτέλεσμα μέσα στο CruiseINN, καθώς το χρονικό διάστημα είναι πολύ λίγο, αλλά  μπορεί να γίνει μια πάρα πολύ καλή αρχή. Είναι φυσιολογικό στην αρχή, τα άτομα που θα συνεργαστούν μεταξύ τους να μη δέσουν αμέσως και να μην έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη, οπότε μέχρι να γνωριστούν απαιτείται λίγο χρόνο. Αυτό που σίγουρα χρειάζεται είναι μια ιδέα, η οποία, ακόμα και αν είναι αφηρημένη, να είναι καινοτόμα και να είναι κάτι που η αγορά χρειάζεται, έτσι ώστε όταν βγει έξω, να υπάρχει κομμάτι της πίτας που να μπορεί να κερδίσει.


Παρότι το startup οικοσύστημα μετράει λίγα χρόνια ζωής στην Ελλάδα, οι διαγωνισμοί νεοφυούς επιχειρηματικότητας είναι κάτι συνηθισμένο. Κάθε χρόνο βγαίνουν δεκάδες startup, όμως μόνο το 10% καταφέρνουν να παραμείνουν βιώσιμες. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;

Β.Γ.: Δεν υπάρχει ένας λόγος που κάποιος δεν μπορεί να φέρει εις πέρας την ιδέα του. Ας ξεκινήσουμε με το δεδομένο ότι η αγορά είναι σκληρή. Πρέπει τα παιδιά να ξέρουν αν το προϊόν που θέλουν να πουλήσουν έχει ανταπόκριση από τον κόσμο και είναι πρόθυμος να πληρώσει για αυτό. Ακόμα και αν υπάρχει μια υπέροχη ιδέα, με αγορά έτοιμη να την καταναλώσει, μπορεί η ιδέα να μην ωριμάσει ποτέ και να «φαγωθεί» εσωτερικά εξαιτίας της ομάδας. Μπορεί να υπάρχει μια υπέροχη ιδέα, αλλά να είναι κατάλληλη για μια άλλη αγορά. Ακόμα και εξωτερικοί παράγοντες μπορεί να παίξουν ρόλο π.χ. capitalcontrols. Προφανώς δεν καταλήγουν όλα εκεί που θέλουμε πάντα, ακόμα και αν τα κάνουμε όλα σωστά.


Όλοι λένε ότι το πιο σημαντικό είναι η ομάδα. Ποτέ όμως δεν λένε τι πρέπει να έχει για να πετύχει μια ομάδα.

Β.Γ.: Ως ομάδα πρέπει σίγουρα να δρα γρήγορα, να είναι  διεκπεραιωτική και να πιστεύει σε αυτό που κάνει. Πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη, κάτι που δεν έρχεται πάντα εύκολα. Χρειάζεται να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων, τόσο στο κομμάτι της δουλειάς όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Πρέπει το κάθε μέλος της ομάδας να είναι ο πραγματικός εαυτός του, γιατί μόνο έτσι θα μπουν οι βάσεις για να δημιουργηθεί μια ισχυρή ομάδα. Όλα τα άλλα έρχονται με τον καιρό.


Η Tripsta για ποιο λόγο συμμετέχει σε όλη αυτήν την προσπάθεια;

Β.Γ.: Η Tripsta υποστηρίζει συνολικότερα την startup κοινότητα, είτε αυτό αφορά events, είτε τα  startupweekends κ.α.. Έχουμε διοργανώσει και παλαιότερα από κοινού δράσεις με το ΟΠΑ και με το ThinkBiz. Από το 2013 βοηθάμε στο κομμάτι του incubate κάποιες ομάδες, όπως το Dopios που πλέον είναι Welcome, το Yallou που επίσης ήταν πάνω στο κομμάτι του τουρισμού και πλέον στα γραφεία μας,  εδώ και ένα χρόνο, είναι η Funkmartini. Γενικά ο Philipp (βλ.: Philipp Brinkmann ιδρυτής της εταιρείας Tripsta), συμμετέχει ως mentor σε πάρα πολλά event. Ο ίδιος όταν ξεκίνησε το 2005, δεν είχε κάποια startup κοινότητα να τον συμβουλεύσει, οπότε ο ίδιος έχει διάθεση να βοηθήσει και να στηρίξει φρέσκιες ιδέες, νέα άτομα και θέλει να δει συνολικά την startupκοινότητα, όχι απλά να εξελιχθεί αλλά να εξελιχθεί με τον σωστό τρόπο.

 

Ευχαριστούμε την Tripstaγια τη φιλοξενία της και τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε τη συνέντευξη στα γραφεία της.

Απόστολος Ζαβιτσάνος
Υπεύθυνος Δημοσιογραφικής Τεκμηρίωσης

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.