ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ

rejoin values

Για τις επιχειρήσεις η τυφλή επιδίωξη του κέρδους δεν αποτελεί πλέον βιώσιμη επιλογή. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου οι άνθρωποι θεοποιούν τα χρήματα, θέτοντας αυτή την απαξία ως κύριο στόχο στη ζωή τους. Οι Η.Π.Α. είναι η πλουσιότερη χώρα στον κόσμο. Είναι όμως μία χώρα ευτυχισμένη; Ήρθε η ώρα να αναζητήσουμε τις αξίες που έχουν χαθεί στο επιχειρηματικό πεδίο.

Για τις επιχειρήσεις η τυφλή επιδίωξη του κέρδους, αλλά και η αδιαφορία για τον αντίκτυπο στους ανθρώπους και στον πλανήτη, δεν αποτελούν πλέον βιώσιμη επιλογή.

Ανιχνεύοντας τις αξίες της επιχειρηματικότητας

Οι αξίες της επιχειρηματικότητας κατέχουν κεντρικό ρόλο, καθώς είναι σημαντικές για εσάς, την επιχείρησή σας, τους υπαλλήλους σας, τους πελάτες σας. Ο εντοπισμός τους συνεισφέρει στη λήψη σωστών επιχειρηματικών αποφάσεων, ενώ αυτές αποτελούν τον πυρήνα που δηλώνει ποιοι είστε και τι κάνετε. Οι αξίες σας οφείλουν να είναι αυθεντικές και να τις τηρείτε. Διαφορετικά οι πελάτες θα στραφούν σε κάποιον ανταγωνιστή σας.

Ποια είναι τα εργαλεία για να τις ανακαλύψετε

Μία σειρά εργαλείων θα βοηθήσει να ανακαλύψετε τις αξίες. Αυτές μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία της επιχείρησής σας, τον τρόπο με τον οποίο οι υπάλληλοί σας συνεργάζονται, όπως και τον τρόπο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Εν ολίγοις, οι αξίες είναι το λάδι που κρατά τα γρανάζια της επιχείρησής σας σε κίνηση.

Να θυμάστε ότι αυτές μεταβάλλονται και αλλάζουν με την ανάπτυξη της επιχείρησης. Στο μέτρο αυτό το άρθρο δεν είναι εξαντλητικό, αλλά αποτελεί έναν οδηγό για να τις ανακαλύψετε. Μέχρι το τέλος αυτής της διαδικασίας θα πρέπει να έχετε καταρτίσει μία λίστα με επτά αξίες, σημαντικές για την επιχείρησή σας.

  1. Σκεφτείτε τις αξίες σας

Το πρώτο βήμα κατά τη διαδικασία της ανακάλυψης των αξιών είναι να σκεφτείτε.

Βήμα Α: Ανακαλύψτε αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο ως άτομο

Δεδομένου ότι αυτή είναι η επιχείρησή σας, οι αξίες που ενσαρκώνει είναι πιθανό να είναι αλληλένδετες με τις προσωπικές σας αξίες.

Αφιερώστε χρόνο και απαντήστε στα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Πώς αντιμετωπίζετε τους άλλους ανθρώπους; Πώς επιθυμείτε οι άνθρωποι να σας αντιμετωπίζουν;
  • Ποιοι είναι οι άνθρωποι που θαυμάζετε; Τι συμβαίνει με τις επιχειρήσεις που θαυμάζετε; Τι είναι αυτό που θαυμάζετε σε αυτές;
  • Ποιες είναι οι πράξεις που θα αποφεύγατε διά ροπάλου;
  • Ποια σημαντικά ζητήματα αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα;
  • Όταν αγοράζετε ένα προϊόν, τι θα θέλατε να γνωρίζετε για αυτό;

Βήμα Β: Ανακαλέστε την ιστορία της επιχείρησής σας

Τι ακριβώς δημιουργεί μία ιστορία; Οι ιστορίες δημιουργούνται όταν ο πρωταγωνιστής βρίσκεται σε κίνδυνο. Και ο τρόπος αντίδρασής του απέναντι στην απειλή είναι αυτός που τελικά δημιουργεί την ιστορία.

Η επιχείρησή σας έχει μία ιστορία ακόμα κι αν βρίσκεστε ακριβώς στο στάδιο του σχεδιασμού. Σημειώστε τα αίτια της δημιουργίας της επιχείρησής σας. Ποιο είναι το ταξίδι της μέχρι σήμερα; Κατά την ανάκληση της ιστορίας σας θα εντοπίσετε κρίσιμες στιγμές και τον τρόπο που ενεργήσατε για να τις ξεπεράσετε. Εδώ ακριβώς εντοπίζονται και οι αξίες σας.

Βήμα Γ: Λίστα αξιών

Διαβάστε την ενδεικτική λίστα των επιχειρηματικών αξιών που ακολουθεί παρακάτω. Το ζήτημα βέβαια δεν είναι οι αξίες σας να προέρχονται από μία λίστα που διαβάσατε, αλλά να σας ωθήσει να αναθεωρήσετε και να υιοθετήσετε ορισμένες αξίες που για κάποιο λόγο είχατε παραβλέψει:

  • Ευθύνη, ακρίβεια, περιπέτεια, ομορφιά, ηρεμία, διαφάνεια, συμπόνια, συνεκτικότητα, πειθαρχία, περιβάλλον, δικαιοσύνη, φιλία, διασκέδαση, ισότητα φύλων, ευγνωμοσύνη, ευτυχία, τιμιότητα, χιούμορ, καλοσύνη, πίστη, αισιοδοξία, πρωτοτυπία, πάθος, άνθρωποι, επιμονή, επαγγελματικότητα, αξιοπιστία, υπηρεσία, απλότητα, κοινωνική δικαιοσύνη.
  1. Μιλήστε για τις αξίες σας

Οι αξίες δεν ζουν στο κενό, αλλά σχετίζονται με την αλληλεπίδρασή μας με άλλους ανθρώπους. Ανακαλύψτε τις αξίες της επιχείρησής σας μέσα από τα άτομα που εργάζονται στον χώρο σας.

Βήμα 1: Ρωτήστε την ομάδα σας

Μιλήστε με τους υπαλλήλους σας και τους εταίρους σας σχετικά με τι νομίζουν ότι είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας. Καταστήστε σαφές ότι δεν πρέπει να φοβούνται κατά την έκφραση της γνώμης τους, αλλά να την εκφράσουν με ειλικρίνεια.

Αν είστε ακόμα στο στάδιο του σχηματισμού της επιχείρησής σας, ζητήστε από τους φίλους και την οικογένειά σας να σας βοηθήσουν.

Βήμα 2: Ρωτήστε τους πελάτες σας

Οι αξίες σας θα πρέπει να συμφωνούν και με αυτές των πελατών σας. Αν υπάρχει αναντιστοιχία ανάμεσα στις δικές σας αξίες και αυτές των πελατών σας, η επιχείρησή σας θα καταρρεύσει σταδιακά.

Μάθετε:

  • Αυτό που έχει σημασία γι’ αυτούς.
  • Αυτό που τους προσέλκυσε στην επιχείρησή σας.
  • Γιατί επέλεξαν εσάς και όχι τους ανταγωνιστές σας.
  • Ποιες θεωρούν ότι είναι οι αξίες σας με βάση αυτά που ξέρουν για την επιχείρησή σας.
  1. Ενσωματώστε τις αξίες σας

Τώρα έχετε ανακαλύψει τις αξίες της επιχείρησής σας και ήρθε η ώρα να τις ενσωματώσετε στην επιχείρησή σας. Στόχος σας είναι να τις τηρήσετε σε οποιαδήποτε ενέργειά σας.

Βήμα 1: Δώστε προτεραιότητα στις αξίες σας

Ποιες από τις αξίες που έχετε ανακαλύψει ότι είναι σημαντικές για εσάς; Προσπαθήστε να μειώσετε τη λίστα σας και σημειώστε επτά.

Για καθεμία από αυτές γράψτε μία σύντομη φράση που θα εξηγεί τι σημαίνει η εν λόγω αξία στο πλαίσιο της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα: ακεραιότητα. Όταν λέμε ότι θα κάνουμε κάτι, πρέπει να το κάνουμε ό,τι και να γίνει.

Βήμα 2: Αξιολόγηση της επιχείρησής σας (ή επιχειρηματικής ιδέας)

Κατά το βήμα αυτό εξετάστε τα πάντα και αναζητήστε τρόπους για την καλύτερη ενσωμάτωσή τους. Ίσως χρειαστεί να δώσετε έμφαση σε τομείς που αντιβαίνουν στις αξίες σας.

Ποιες αξίες είναι τελικά σημαντικές για εσάς; Πιστεύετε ότι η τάση αυτή περί της ανακάλυψης επιχειρηματικών αξιών επιφέρει οφέλη ή είναι ελάσσονος σημασίας;


Σάννα Νάνου,
Φιλόλογος MSc

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.