ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ

rejoin dressup

Καλώς ή κακώς ζούμε στην εποχή της εικόνας, του λίγου χρόνου, της μεγάλης προσφοράς, της κρίσης και της μεγάλης ανεργίας. Γεγονός που σημαίνει λίγες ευκαιρίες για εργασία και μεγάλη ζήτηση. Οι πολλές αιτήσεις κάνουν τα πράγματα ακόμα πιο ανταγωνιστικά. Οι εκατοντάδες αιτήσεις από ανθρώπους κατηρτισμένους, με πολλά προσόντα, ωθούν την επιλογή να κρίνεται και στις πιο μικρές λεπτομέρειες.

Οι άνθρωποι τείνουν να πιστεύουν πως μπορείς να έχεις κάποιες πρώτες ενδείξεις για την προσωπικότητα του άλλου από τον τρόπο που ντύνεται και το στυλ του, καθώς μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις.

Αυτό γίνεται σε ένα ασυνείδητο επίπεδο, ουσιαστικά, είτε το καταλαβαίνουμε είτε όχι, και μόνο με την παρουσία μας περνάμε μηνύματα. Δεν είναι σπάνιο αρκετές φορές να μας βλέπουν πολύ διαφορετικά από το πώς βλέπουμε οι ίδιοι τον εαυτό μας.

Ειδικά τη μέρα της συνέντευξης εργασίας θα πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να περάσουμε το σωστό μήνυμα. Ότι για τη συγκεκριμένη θέση είμαστε «ο άνθρωπός τους».

Υπάρχουν πολλοί τομείς τους οποίους πρέπει να λάβουμε υπόψη. Το νούμερο ένα διαχρονικά είναι ένα σωστά δομημένο βιογραφικό. Μετά έρχονται συμπληρωματικά:

  • Ο τρόπος και το ύφος με τα οποία μιλάμε.
  • Πόσο καλά μπορούμε να αναδείξουμε αυτά που είναι γραμμένα ως πληροφορίες για εμάς.

Αυτό εκφράζεται ακόμα και από τη γλώσσα του σώματος και την παρουσία μας. Ο τόνος της φωνής, η στάση του σώματος, ακόμα και το ύψος του βλέμματος, μπορούν να αποτελέσουν ενδείξεις που θα ληφθούν υπόψη.

  • Η ενέργεια, η συνέπεια στο ραντεβού και η εμφάνισή μας.

Εμείς εδώ δεν θα επεκταθούμε σε όλα αυτά, αλλά θα μιλήσουμε συγκεκριμένα μόνο όσον αφορά στην εμφάνιση. Τι θα φορέσουμε εκείνη τη μέρα επηρεάζει κατά ένα μεγάλο ποσοστό τον τρόπο που θα παρουσιάσουμε τον εαυτό μας. Παραθέτουμε παρακάτω μερικές συμβουλές βασικές για κάθε συνέντευξη.

Καθαριότητα

Απαράβατος κανόνας. Οφείλουμε να είμαστε καθαροί και περιποιημένοι. Σε κάθε ηλικία, κάθε φύλο, κάθε τομέα εργασίας. Αυτό σημαίνει λαμπερά, καλοχτενισμένα μαλλιά, αλλά όχι ακρότητες.

Δεν είναι απαραίτητο, αλλά, αν θέλουμε, μπορούμε να κάνουμε φυσικό μακιγιάζ, που θα ταιριάζει στην ώρα που γίνεται η συνέντευξη και στην ηλικία μας.

Τονίστε τα καλά σας σημεία

Συνήθως οι συνεντεύξεις γίνονται στη διάρκεια της μέρας, στην περίπτωση των γυναικών το έντονο μακιγιάζ κάνει το βλέμμα σας δυναμικό, αλλά θεωρείται υπερβολικό σε καταστάσεις συνέντευξης για δουλειά. Πρέπει να ενθουσιαστούν από τις δεξιότητές σας στο αντικείμενο που δραστηριοποιείστε στον εργασιακό χώρο. Ακόμα και σε χώρους που αφορούν στην αισθητική, π.χ. σε ένα κατάστημα καλλυντικών, δεν ενδείκνυνται οι ακρότητες. Αποφύγετε τα πολλά κοσμήματα, τα έντονα αρώματα και τα ψηλά παπούτσια.

Γενικά, τα ρούχα θα πρέπει να είναι εντελώς καθαρά, απλά, φρεσκοσιδερωμένα, να μην είναι φθαρμένα σε καμία περίπτωση και να εφαρμόζουν σωστά στον τύπο σώματος του ενδιαφερομένου.

Στη συνέχεια θα πρέπει να σκεφτούμε τη θέση για την οποία υποβάλαμε αίτηση. Αυτό πρακτικά σημαίνει το εξής: σκεπτόμαστε πώς θα ήμασταν ντυμένοι εάν θα κάναμε αυτή τη δουλειά, έτσι πρέπει να πάμε. Π.χ. διευθυντής ξενοδοχείου με κουστούμι, barman με νεανικά ρούχα, baby sitter με καθημερινό ντύσιμο κ.λπ.

Το ντύσιμο οφείλει να ταιριάζει στις γραμμές του σώματος και στην ηλικία μας. Για παράδειγμα, ένα τζιν παντελόνι σε κλασική γραμμή, ένα πουκάμισο και μία μεσαία γόβα θεωρούνται ασφαλή για τις πιο πολλές περιπτώσεις. Όπως στην περίπτωση της babysitter, της πωλήτριας σε κατάστημα ή σούπερ-μάρκετ ή μίας θέσης γραφείου.

Όσον αφορά στις θέσεις εργασίας «υψηλού κύρους», το ιδανικό θα ήταν ένα κουστούμι. Αυτό ισχύει και για γυναίκες και για άντρες.

Αποφύγετε έντονα σχέδια, την πολυχρωμία, ψηλά παπούτσια (ειδικά αν δεν τα επιλέγετε έτσι κι αλλιώς), υπερβολικά κοσμήματα και βαριά αρώματα, που θα μείνουν εκεί ώρες μετά την έλευσή μας.

Το μάτι δέχεται πιο καλά τα απλά σύνολα. Το χρώμα που δημιουργεί ηρεμία και ασφάλεια είναι το γκρι, εκμεταλλευτείτε το.

Δεν φοράμε γυαλιά ηλίου την ώρα της συνέντευξης. Η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται είναι αν αυτή γίνεται σε εξωτερικό χώρο και φορούν όλοι.

Εάν πρόκειται για θέση εργασίας σε γραφείο, καλό θα ήταν να φορέσουμε ένα σακάκι. Για κάποιο λόγο οι άνθρωποι τείνουν να προσδίδουν σοβαρότητα σε αυτούς που φορούν το συγκεκριμένο ρούχο.

Το μήκος της φούστας, όπως και του ντεκολτέ, θα πρέπει να είναι σε ένα σημείο το οποίο θα επιτρέπει άνετα στο βλέμμα του συνομιλητή σας να περιορίζεται στα προσόντα του βιογραφικού και μόνο εκεί. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η φούστα πρέπει να σταματά κάπου πάνω από το γόνατο και το ντεκολτέ να είναι τύπου κλασικής λαιμόκοψης. Σε καμία περίπτωση δεν προκαλούμε με την εμφάνισή μας.

Το να γνωρίζουμε κάποια πράγματα για τον χώρο στον οποίο θα βρεθούμε, όπως και για τη θέση, είναι πολύ χρήσιμα. Κάποιες εταιρίες έχουν δικούς τους κανόνες όσον αφορά στο ντύσιμο. Δεν επιτρέπουν π.χ. το piercing, τα βαμμένα νύχια, τα κοσμήματα και διάφορα άλλα. Γι’ αυτό προσοχή.

Πρέπει να νιώθουμε άνετα με αυτά που φοράμε. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο πώς θα σταθούμε, πώς θα καθίσουμε και πώς θα μιλήσουμε. Η άνεση δημιουργεί αυτοπεποίθηση και εν τέλει ευκαιρίες. Ζητούμενο είναι να κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη δυναμική τη μέρα της συνέντευξης. Μας ενδιαφέρει να δώσουμε την καλύτερη δυνατή εικόνα ως σύνολο. Να είμαστε ο καλύτερος εαυτός μας.


Μύρι Σωπασή,
Οικονομολόγος, σχεδιάστρια
www.mirisopasi.com

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αγγελίες Προσφοράς Εργασίας - Walker.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.