rejoin emp

Ένας επιχειρηματίας, μέσα σε όλα τα καθήκοντά του, τις περισσότερες φορές, αν όχι όλες, είναι και υπεύθυνος για τη στελέχωση του προσωπικού και την αξιολόγησή του. Επιδιώκοντας να καλύψει τις κενές θέσεις στην επιχείρησή του, καλείται στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον να επιλέξει και να προσλάβει τα πιο ικανά και παραγωγικά άτομα από αυτά που θα τον προσεγγίσουν για δουλειά.

Η αποτυχία στην επιλογή του πιο παραγωγικού ατόμου στοιχίζει στην επιχείρηση χρόνο, ενέργεια, χρήμα και τελικά πολύ περισσότερο από όσο αν προσλάμβανε απλώς ένα κατάλληλο άτομο. Υπολογίζοντας το κόστος από την παραμονή του ενός τέτοιου εργαζομένου για χρόνια στην επιχείρηση, αντιλαμβανόμαστε τις συνέπειες που στοιχίζει μια λανθασμένη πρόσληψη.

Λόγω της άγνοιας των παραμέτρων της σωστής επιλογής και αξιολόγησης προσωπικού σε συνδυασμό με την αποτυχία επιλογής ικανού προσωπικού ο επιχειρηματίας παίρνει τη μεγάλη απόφαση να κάνει τα πάντα μόνος του, αναλαμβάνει όλο και περισσότερα καθήκοντα, σταματά να εμπιστεύεται τους ανθρώπους, δεν θέλει να προσλάβει νέο προσωπικό γιατί «αυτό μόνο προβλήματα και αναστάτωση προκαλεί», «χρειάζεται πολύ χρόνο για να εκπαιδευτεί ένας νέος υπάλληλος» κ.ά.

Ιδιαίτερα σήμερα, σε περίοδο κρίσης, αυτή η νοοτροπία αποδεικνύεται οικονομική. Δίνεται όμως η χαριστική βολή στην επιχείρηση. Ο επιχειρηματίας εγκλωβίζεται σε αυτή, καταλήγει να έχει ελάχιστο έως καθόλου χρόνο για να διαθέσει στην οικογένεια και στους φίλους του. Στο τέλος καταλήγει από ιδιοκτήτης και επιχειρηματίας σε υπάλληλος, αφήνοντας δυστυχώς το μέλλον της επιχείρησής του στη μοίρα, καθώς απουσιάζει ουσιαστικά αυτός που θα σχεδιάζει και θα προγραμματίζει τα επόμενα βήματά της.

Έχετε αναλογιστεί πόσο ακριβά κοστολογείται ο δικός σας πολύτιμος χρόνος στην επιχείρηση; Αν το καλοσκεφθείτε, με το να μην κάνετε αυτά που θα έπρεπε να κάνετε ως ιδιοκτήτης κοστίζετε πραγματικά σε αυτή πολύ περισσότερο απ’ ό,τι αν προσλαμβάνατε προσωπικό.

Εκτός του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού της επιχείρησής σας θα πρέπει να προβλέπετε με όσο το δυνατόν περισσότερη ακρίβεια την έκβαση των επόμενων κινήσεών σας, να είστε σε ετοιμότητα για να αρπάξετε αμέσως τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, να εξετάζετε πιθανές νέες συνεργασίες, νέα προϊόντα ή υπηρεσίες για τους πελάτες σας και όχι να παγιδεύεστε στα καθημερινά προβλήματα και να σβήνετε «φωτιές» στην επιχείρησή σας.

Η διαδικασία της πρόσληψης σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η αιτία της δυσκολίας έγκειται στο ότι δεν είναι εφικτή η πλήρης κατανόηση των ανθρώπων, όπως και η έλλειψη μεθόδων πρόβλεψης της συμπεριφοράς και της παραγωγικότητάς τους.

Πολλές φορές νιώθετε σίγουρος για έναν υποψήφιο, τον προσλαμβάνετε και στη συνέχεια δυστυχώς ανακαλύπτετε ότι δεν ήταν ο κατάλληλος. Πώς συμβαίνει αυτό; Μιλούσε πολύ καλά στη συνέντευξη, είχε ένα πλούσιο βιογραφικό και φαινόταν «διαβασμένος». Στην πράξη όμως αποδείχτηκε το αντίθετο. Ήταν σαν να φόραγε μια «μάσκα» στη συνέντευξη.

Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των επιχειρηματιών είναι η αξιολόγηση των υποψήφιων υπαλλήλων. Δεν ξέρουν πώς να τους κρίνουν με ακρίβεια και με αντικειμενικά κριτήρια. Άλλες φορές θεωρούν ότι δεν μπορούν παρά να συνεργαστούν μαζί τους, έχοντας την πεποίθηση ότι δεν θα βρουν άλλους σαν κι αυτούς. Έχουν δυσκολίες γιατί δεν μπορούν να τους διαχειριστούν σωστά, να τους διοικήσουν και να τους καθοδηγήσουν να πετύχουν τους εταιρικούς στόχους.

Μια επιχείρηση μπορεί να ξεπεράσει την κρίση με ικανά και παραγωγικά στελέχη στη διάθεσή της, τα οποία θα αγωνιστούν μεθοδικά ως ομάδα για να εκπληρώνουν τους στόχους της. Για να χτιστεί μια ομάδα και να δημιουργηθεί κάτι από αυτή, χρειάζονται πολλοί άνθρωποι, ενώ αρκεί μόνο ένας για να καταστρέψει αυτό που οι άλλοι δημιούργησαν με κόπο και αφοσίωση.

Δείτε λοιπόν σε ποιους τομείς της επιχείρησής σας χρειάζεστε βοήθεια και ξεκινήστε την αναζήτηση του κατάλληλου στελέχους που θα σας βοηθήσει ουσιαστικά.


Σέργιος Μαζαράκης,

CEO & Founder Business Coaching Lab

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Αγγελίες Προσφοράς Εργασίας - Walker.gr